صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و سه - ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

بهروز یاری: 3 تا 4 مدال در المپیک می‌گیریم

22 روز مانده تا المپیک پاریس، بهروز یاری به تشریح وضعیت تیم ملی کشتی آزاد پرداخته و امیدوار است که این تیم بتواند دو مدال طلا بگیرد. بهروز یاری که دارنده مدال برنز جهان است؛ ابتدا به ماجرای حسن یزدانی اشاره می‌کند و از شرایط مساعدی که برای مدال‌آوری او وجود دارد، می‌گوید: «وقتی در یک جمع حضور دارد، متوجه نمی‌شوی؛ 9 مدال دارد و با بقیه فرق می‌کند. حالا یا سیاست ندارد و یا اینکه این کار را بلد نیست، به هر حال تغییر نکرد و مزد همین تغییر نکردنش را گرفت. روحیه‌اش در مجارستان بهتر شد، اعتمادش به دستش خوب بود، حریف مستقیمی هم ندارد و از الان می‌توانیم او را در فینال ببینیم.» یاری با اشاره به حضور آرون بروکس به جای دیوید تیلور در امریکا ادامه می‌دهد: «اگر بروکس از یزدانی بترسد، کارش تمام است. مسأله کشتی یزدانی و تیلور متفاوت از این مبارزه بود، حسن جلوی تیلور کم می‌آورد اما اینجا در همان یک دقیقه اول مبارزه یزدانی و بروکس همه چیز مشخص می‌شود. امیدوارم حسن یزدانی مزد شایستگی‌هایش را بگیرد.»
بهروز یاری درباره امیرحسین زارع هم اعتقاد دارد؛ شانس یزدانی بیشتر است: «حقیقتاً من احتمال طلای حسن یزدانی را بیشتر از امیرحسین زارع می‌دانم، هرچند که زارع بسیار فهمیده کشتی می‌گیرد اما طاها آکگول و گنو پتریاشویلی که سال‌های آخر دوره قهرمانی خود را پشت سر می‌گذارند؛ اگر کشتی را به درگیری و تکنیک بکشانند حریفان سرسختی خواهند بود. در جهانی دو سال قبل هم دیدیم آکگول در یک لحظه درگیری توانست نتیجه را به نفع خودش برگرداند.»
دارنده مدال برنز جهان با بیان اینکه تیم ملی کشتی آزاد شانس کسب سه یا چهار مدال را دارد؛ می‌گوید: «در عین ناامیدی ماه‌های قبل و برخلاف حرف‌هایی که دبیر می‌زند که سطح توقع مردم از کشتی را کم کند ولی هر چه به مسابقه نزدیک‌تر می‌شویم امیدواری به تیم هم بیشتر می‌شود. من فکر می‌کنم حداقل 3-4 مدال خواهیم گرفت که امیدوارم دو طلا باشد.» پیشکسوت کشتی همچنین از شرایط روانی تیم هم تعریف کرد: «نقطه قوت تیم هم همدلی است که کاوه در بچه‌ها ایجاد کرده، در ادوار گذشته المپیک، چنین شرایطی را در تیم ندیدیم. در المپیک 2020 توکیو جو تیم ناآرام بود. در 1996 آتلانتا و 2012 لندن فضای اردوی ایران مسموم بود. حب و بغض‌ها کشتی‌گیران را اذیت کرد اما تا اینجای کار که شرایط خوبی حاکم بوده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی