صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

ایران در ایران

صادرات اصفهان به روسیه 5 برابر شد
اصفهان- سفیر فدراسیون روسیه در ایران با بیان اینکه اصفهان استانی راهبردی برای ایجاد و تقویت روابط میان ایران و روسیه است، گفت: صادرات محصولات اصفهان به روسیه در2 ماه امسال از مرز یک میلیون دلار عبور کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵ برابر افزایش داشته است.
الکسی ددوف در دیدار با استاندار اصفهان اظهارداشت: هر چند صادرات روسیه به ایران و اصفهان افزایش داشته اما باید ظرفیتی را ایجاد کنیم که این صادرات رونق یابد.
وی با اشاره به اینکه چندین مرتبه با رئیس‌جمهور شهید ملاقات داشته تصریح کرد: امیدوارم مسیری که ایشان برای ارتباطات دو کشور تبیین کردند ادامه یابد. دو کشور درحال تنظیم یک معاهده همکاری راهبردی هستند که تنظیم این معاهده در مراحل پایانی است و تلاش می‌کنیم در آینده‌ای نزدیک این قرارداد مهم را به امضا برسانیم.
ددوف افزود: با امضای معاهده راهبردی میان دو کشور شاهد افزایش گردش کالا میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه خواهیم بود.
وی بر نقش‌آفرینی اصفهان در انجام راهبردهای اساسی دو کشور در گسترش تعاملات و ارتباطات بین‌المللی تأکید کرد و ادامه داد: در مورد آمار گردشگری نیز شاهد رشد دو برابری رفت وآمد گردشگران دو کشور هستیم البته با آمدن به اصفهان متوجه شدم که چرا این شهر برای گردشگران کشور ما محبوب است.
 


بهره‌مندی ۴۵۰ روستای
سیستان و بلوچستان از آب باکیفیت
زاهدان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از طرح جهاد آبرسانی به روستاها به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ دولت سیزدهم یاد کرد و گفت: طی هزار روز فعالیت دولت رئیس ‌جمهور شهید بیش از ۳۰۸ هزار نفر از مردم ساکن در شهرها و روستاهای این استان از خدمات آب و فاضلاب بهره‌مند شدند.  علیرضا قاسمی با بیان اینکه حدود سه هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در سطح استان اجرا شده است، افزود: با مجموع روستاهایی که به‌تازگی به شبکه آب متصل شدند، ۴۳۰ روستا تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفتند، علاوه بر این تنش آبی ۵۳۶ روستا و ۶ شهر استان نیز برطرف شد و با احداث دو واحد تصفیه‌خانه در مجتمع‌های روستایی جنوب استان بیش از ۴۵۰ روستای شهرستان‌های دشتیاری، چابهار و قصرقند از آب باکیفیت بهره‌مند شدند.  وی خاطرنشان کرد: ۱۸۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و ۲۸ هزار نفر از جمعیت شهری استان از خدمات آبرسانی و ۱۰۰ هزار نفر در شهرهای جنوبی و شمالی استان از خدمات فاضلاب بهره‌مند شدند.  قاسمی نگاه دولت به رفع مشکلات زیرساختی این استان را ویژه دانست و از رشد ۱۲ برابری اعتبارات خبر داد و تصریح کرد: در پی حمایت‌های صورت‌گرفته طرح بزرگ تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و آب‌شیرین‌کن این طرح ماندگار به نام شهدای خدمت نام‌گذاری شد.

پرداخت تسهیلات بلاعوض برای مسکن‌های آسیب دیده از زلزله خوی
آذربایجان غربی- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۵۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای احداث و تعمیر واحدهای زلزله زده خوی پرداخت شده است.
علیرضا مقدم در نشست شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد دولت سیزدهم در بخش بنیاد مسکن استان در خصوص مسکن‌های آسیب دیده از زلزله خوی در سال ۱۴۰۱ افزود: از 3 هزار و۱۵۱ پروژه احداثی عقد قرارداد شده، 2 هزار و ۷۱۵ واحد مسکن تکمیل و تحویل مالکان شده است. وی با اعلام اینکه واحدهای احداثی روستایی از ۹۶ درصد و شهری ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار هستند، ادامه داد: صد درصد از ۲۵ هزار و ۳۹۸ واحد از مسکن‌های نیازمند تعمیر نیز کارشان انجام شده است.

هشدار عقرب گزیدگی در هرمزگان
بندرعباس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مورد افزایش فعالیت عقرب‌ها همزمان با گرم شدن هوا در استان هشدار داد.
عبدالجبار ذاکری گفت: برای جلوگیری و کاهش خطر عقرب زدگی بهترین راهکار بهسازی محیط از جمله جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، سنگ، آجر و زباله از نزدیکی اماکن مسکونی و جلوگیری از بازی کردن کودکان مقارن با غروب آفتاب در بیرون از منزل و روشن کردن چراغ در اطراف ورودی‌های محل زندگی است. پارسال ۶ هزار و۶۲۰ مورد
عقرب زدگی در استان‌ رخ داده که ۲ مورد منجر به فوت شده است. وی افزود: در صورت عقرب گزیدگی در درجه اول حفظ خونسردی و آرامش برای کاهش ضربان قلب مهم است، بی‌حرکت و ثابت نگه داشتن عضو گزیده شده و مراجعه فوری به مراکز بهداشتی و درمانی از اقدامات اولیه عقرب گزیدگی است. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کودکان و افراد مسن، گروه‌های پرخطر در عقرب زدگی هستند و درمان بموقع در این گروه‌ها دارای اهمیت است.

جستجو
آرشیو تاریخی