صفحات
شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد و دو - ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

رشد 35 درصدی بارش‌ها در مازندران

ساری- میزان بارندگی‌ها در استان مازندران از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهر ۱۴۰۲- تاکنون) نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به مدت مشابه در دوره درازمدت ۱۰ درصد بیشتر شده است.
«فرهاد خلردی» مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام این خبراظهار داشت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۰۷ میلی‌متر بارندگی در مازندران ثبت شده است. این درشرایطی است که مقدار بارش‌های ثبت شده در استان طی مدت مشابه سال گذشته، (یکم مهر۱۴۰۱ تا ۱۲ تیرسال گذشته)۴۲۷ میلی‌متر بود که نشان می‌دهد امسال ۱۸۰ میلی‌متر بارندگی بیشتری داشتیم.
خلردی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش زیادی از این بارش‌ها به هنگام بود و درمناطقی که احتمال بروز تنش آبی وجود داشت منجر به کاهش مشکلات کشاورزان شد.
مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران درباره وضعیت آورد رودخانه‌های استان نیزافزود: حجم کل آورد رودخانه‌های استان به یک میلیارد و۸۲۰ میلیون متر مکعب رسیده که در مقایسه با بازه زمانی مشابه سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. خلردی افزود: در حال حاضر سد شهید رجایی ساری ۸۳ میلیون متر مکعب آب (معادل ۵۱ درصد ظرفیت مخزن) و سد آیت‌الله صالحی مازندرانی (البرز) نیز۱۲۴ میلیون متر مکعب آب (معادل ۸۸ درصد حجم مخزن) ذخیره شده است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحد بهره‌برداری و نگهداری تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای، رهاسازی آب مورد نیاز کشاورزی و برداشت برای تأمین آب آشامیدنی از این ذخایر در حال انجام است.
جستجو
آرشیو تاریخی