خبر

ثبت‌نام مجدد بولینگ و بیلیارد
سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد از ثبت‌نام دوباره نامزدها برای شرکت در انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد خبر داد. ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون بولینگ و بیلیارد در تیر ۱۴۰۱ انجام شد که صلاحیت صمد ولی‌زاده، محمدرضا غلامزاده و کامبیز صنعتی برای احراز پست ریاست فدراسیون از سوی نهادهای نظارتی وزارت ورزش تأیید شد. سال گذشته انتخابات این فدراسیون دو بار به تأخیر افتاد و اکنون بعد از گذشت ۲ سال که خبری از برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون بولینگ و بیلیارد نیست، علی سلطانپور سرپرست فدراسیون بولینگ و بیلیارد خبر از ثبت‌نام مجدد نامزدهای این فدراسیون داده: تلاش بر این است که پس از انجام ثبت‌نام مجدد از نامزدها زودتر فرایند برگزاری انتخابات را آغاز و ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده انتخابات را برگزار کنیم تا زودتر تکلیف ریاست این فدراسیون مشخص شود.
 

جوانمردی عضو کمیته ورزشکاران پاراتیراندازی جهانی
ساره جوانمردی عضو کمیته ورزشکاران پاراتیراندازی جهانی شد. طبق اعلام پاراتیراندازی جهانی، ملی‌پوش تیم پاراتیراندازی با پایان انتخابات کمیته ورزشکاران به عنوان یکی از ۴ عضو منتخب این کمیته معرفی شد.  پیش از این اعلام شده بود که ساره جوانمردی به عنوان ورزشکار و مجید نظامی به عنوان داور بین‌المللی نامزد شرکت در انتخابات کمیته ورزشکاران و کمیته ورزشی شده‌اند و با پایان مهلت رأی‌گیری، ساره جوانمردی همراه ۳ پاراتیرانداز دیگر از بین ۱۳ کاندیدا بیشترین آرا را گرفت و به عضویت این کمیته درآمد. ساره جوانمردی که دارای 3 نشان طلا و یک نشان برنز از سه دوره حضور خود در بازی‌های پارالمپیک لندن 2012، ریو 2016 و توکیو 2020 است، برای شرکت در بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024 آماده می‌شود.
 

 15 مرداد کشتی‌گیران روی تشک پاریس
برنامه کامل رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مشخص شد. بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ در پایتخت فرانسه از ۵ مردادماه آغاز می‌شود و مراسم اختتامیه آن برای یکشنبه ۲۱ مرداد برنامه‌ریزی شده است. رقابت‌های کشتی در پاریس از ۱۵ مردادماه به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت. مسابقات کشتی در ۱۸ وزن؛ ۶ وزن در کشتی آزاد، ۶ وزن در کشتی فرنگی و ۶ وزن در کشتی بانوان برگزار می‌شود. تمامی مسابقات در Champ-de-Mars Arena پاریس برگزار خواهد شد.
 

۱۹ و ۲۲ تیر شروع اردوی کشتی
آزاد و فرنگی‌کاران مسافر پاریس به ترتیب ۱۹ و ۲۲ تیر ماه به کمپ تیم‌های ملی برمی‌گردند. اردوی فرنگی‌کاران با سفر یکروزه به مشهد و زیارت امام رضا(ع) به پایان رسید تا دور جدید تمرینات المپیکی‌ها از 19 تا 29 تیر ماه برگزار شود. احتمالاً در فاصله آغاز اردوی آخر، این تیم در اطراف تهران دوره استراحت خود را سپری می‌کند و المپیکی‌ها دیگر به خانه برنمی‌گردند. اردوی جاری تیم آزاد نیز هجدهم تیر ماه به پایان می‌رسد و اردوی بعدی طی روزهای بیست‌ودوم تیر تا دوم مرداد به انجام خواهد رسید و آزادکاران بعد از چند روز استراحت، مجدداً به کمپ تیم‌های ملی بازخواهند گشت.
 

اعلام آمادگی ۳ تیم برای لیگ کشتی
با وجود اسم‌های مطرح شده برای حضور در لیگ برتر، تاکنون تنها سه تیم برای شرکت در لیگ برتر آزاد اعلام آمادگی رسمی کرده‌اند. طبق تصمیم سازمان لیگ فدراسیون کشتی، رقابت‌های لیگ برتر قرار است نیمه اول شهریور ماه برگزار شود. حمید یاری رئیس سازمان لیگ کشتی در این مورد گفت: با وجود خبرهایی که درباره اعلام آمادگی برخی تیم‌ها در فضای مجازی مطرح شده است، اما تاکنون فقط سه اعلام آمادگی رسمی و مکتوب به سازمان لیگ داشتیم که از سوی صنایع غذایی معینی‌پور، سایپا و ستارگان ساری بوده است. البته دانشگاه آزاد هم مثل هر سال یک تیم در لیگ آزاد و یک تیم در لیگ فرنگی خواهد داشت و احتمال تیمداری گل‌گهر سیرجان هم که مدیریت آکادمی کشتی آزادش را به پژمان درستکار سپرده، مطرح است. از مجموعه میهن نیز ظاهراً قرار است دو تیم آزاد و فرنگی در رقابت‌ها شرکت کنند. یاری درباره احتمال تیمداری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در لیگ برتر کشتی تأکید کرد: هیچ‌گونه اعلام آمادگی از سوی این دو باشگاه نداشتیم و بعید می‌دانم امسال آنها در لیگ برتر شرکت کنند.
 

رونمایی از تنیسورهای برتر راند اول
راند اول جدول اصلی رقابت‌های تور جهانی تنیس جوانان با معرفی برترین‌ها به راند دوم تمام شد. در پایان راند یک بازی‌ها پارسا اشجاری، آیریک عابدین‌زاده، کیارش صادقی، سام عطاران، سام پازوکی، رادین فهیمی، بردیا دانشفر، علی تقی‌زاده، بهراد افشاری، کیارش حنیفی، کسری صفوی و آریا شعبان‌نژاد همراه تنیسورهای ترکیه به مرحله بعدی رقابت‌ها صعود کردند. ملیسا نظمی، هانا شعبان‌پور، کیمیا ثاقب‌تهرانی، عسل سادات کیایی، زهرا ملک‌پور افشار، سارینا اخوان، مهرسا محمدرحیمی، آیناز داوری و هانا شعبان‌پور همراه تنیسورهای هند، ترکیه، مولداوی و سوئد جواز حضور در راند بعدی بخش زنان را گرفتند. هفته دوم مسابقات تور جهانی از ۹ تا ۱۶ تیرماه با حضور تنیسورهایی از کشورهای ایران، مولداوی، هند، سوئد، ترکیه و عراق برای ۲ هفته در زمین‌های تنیس شاهین البرز برگزار می‌شود.
 

جستجو
آرشیو تاریخی