به‌دنبال حضور مجدد سرمربی خارجی در هندبال

حیدرپور: نیاز به مربی تراز اول داریم

پریسا غفاری
خبرنگار

کاپیتان تیم ملی هندبال معتقد است که ایران اگر بخواهد به پیشرفت خود ادامه دهد، باید از مربیان خارجی استفاده کند.
این روزها تیم ملی هندبال زیر نظر مجید رحیمی‌زاده تمرین می‌کند تا برای بازی‌های داخل سالن آسیا آماده شود هر چند هنوز حضور او در رأس کادر فنی قطعی نیست چرا که علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون در مجمع عمومی گفته، شهریورماه سرمربی تیم ملی معرفی می‌شود و البته از منطقه بالکان نخواهد بود. بر این اساس مجتبی حیدرپور کاپیتان تیم ملی درباره انتخاب سرمربی خارجی می‌گوید: «ما مربیان شایسته در هندبال ایران داریم اما اگر بخواهیم خود را به سطح جهانی و اول آسیا برسانیم، باید مربی تراز اول خارجی بیاوریم و کنارش از مربیان داخلی استفاده کنیم. اگر از مربی داخلی در کنار سرمربی خارجی استفاده نشود، پیشرفتی هم حاصل نمی‌شود.»
به گفته او مربیان اسپانیایی مورد قبول اروپایی‌ها هم هستند: «حتی در قلب اروپا از جمله آلمان هم از مربیان اسپانیایی استفاده می‌کنند و این یک مورد عادی است. هر کشوری برای پیشرفت از این مربیان استفاده می‌کند و ایران هم اگر بخواهد به پیشرفت خود ادامه دهد، باید از مربیان خارجی استفاده کند.»
کاپیتان تیم ملی هندبال درباره روزهایی که تیم ملی مسابقه‌ای در پیش ندارد، گفت: «وقتی تیم ملی مسابقه‌ای نداشته باشد، باید به این فکر باشند تا روند لیگ زیباتر شود تا بازیکنان بیشتری به هندبال معرفی کنیم. فدراسیون برنامه خوبی در این زمینه دارد. تیم‌های قوی و قدرتمندی از تهران در لیگ‌های فوتبال، والیبال و بسکتبال حضور دارند و اگر از تهران در فصل آینده هندبال هم تیمی وارد لیگ برتر شود، این رشته تکان بیشتری می‌خورد و لیگ زیباتری خواهیم داشت.»
حیدرپور از رئیس فدراسیون تشکر می‌کند: «علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون تلاش زیادی برای هندبال می‌کند و نباید از حق بگذریم. زمانی که پاکدل رأس کار آمد، با تمام وجود پیگیر دستمزدهای کم باشگاه‌ها بود ولی با حمایت کامل او از بازیکنان ضمن افزایش لژیونرها، بازیکنان داخلی هم دستمزدشان افزایش پیدا کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی