از سوی مراجع، اساتید دانشگاه‌ها، هنرمندان و فرماندهان صورت گرفت

دعوت از ایرانیان برای مشارکت در تعیین سرنوشت

چهره‌های برتر و نخبگان حوزه‌های مختلف از ایرانیان برای حضور پرشور در انتخابات و مشارکت در تعیین سرنوشت خود دعوت کردند. کمتر از 24 ساعت دیگر دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود. در این دور، هر نامزدی که بتواند بیشترین آرای ایرانیان را کسب کند، به عنوان رئیس جمهور بعدی جمهوری اسلامی ایران برگزیده خواهد شد. بر همین اساس، چهره‌ها، شخصیت‌ها و نخبگان با صدور پیام‌های جداگانه یا بیان اظهاراتی، از مردم خواستند که در فرایند تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند؛ فرایندی که فردا از ساعت 8 صبح در قریب به 60هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز شده و در نخستین مرحله تا ساعت 18 عصر ادامه خواهد داشت. همچون دور پیشین در صورت استقبال و مشارکت مردم، این امکان وجود دارد که زمان اخذ رأی، تا ساعت 24 جمعه نیز افزایش یابد.
در حوزه دین و مرجعیت، روز گذشته آیت‌الله العظمی نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان، در پیامی مردم را به شرکت در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد. این مرجع تقلید اظهارکرد: با توجه به شرایط ویژه داخلی و خارجی و نیز برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بالا بردن قدرت کشور در عرصه‌های بین‌المللی و تجلی وحدت‌ و همدلی در کشور، همه عزیزان خصوصاً کسانی که در مرحله اول نتوانستند در انتخابات شرکت کنند با اراده محکم و گام استوار در روز جمعه حضور یافته و با انتخاب فرد اصلح بار دیگر شکوه و عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند.
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان هم در بیانیه خود تأکید کرد: بر همه واجدان شرایط لازم است با شرکت پر شور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایسته جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، کار نیمه تمام را تمام و وظیفه شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آینده جامعه ادا نمایند.
مجلس خبرگان رهبری هم با صدور بیانیه‌ای از همه مردم شریف کشورمان دعوت کرد در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند. در این بیانیه تأکید شده است که حضور و مشارکت پرشور ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری برای کشور ثمرات بسیاری به دنبال خواهد داشت و ضمن خنثی کردن توطئه‌های آشکار و پنهان دشمنان قسم خورده این سرزمین بلندآوازه، موجب افزایش همبستگی، ارتقای سرمایه اجتماعی و تقویت وحدت ملی می‌شود.
آیت‌الله علی اکبر رشاد، آیت‌الله محمدباقر تحریری و آیت‌الله محمدعلی جاودان هم با صدور بیانیه مشترک خطاب به ملت ایران، از طبقات مختلف دعوت کردند که با حضور حداکثری و گزینش فردی که به نحو حداکثری حائز شاخص‌های اصلحیت است، تکلیف شرعی و ملی خویش را ادا کنند. در حوزه سیاسی، جبهه شریان هم از همه کسانی که دغدغه ایران را دارند خواست روز جمعه با همه توان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند تا عزت و اقتدار فردای ایران تضمین شود.
در حوزه هنر، انجمن تهیه‌کنندگان سینمای ایران در بیانیه‌ای خطاب به ملت ایران تأکید کرد که تحقق عدالت اجتماعی و رفاه ملت شایسته ایران در گرو مشارکت در این انتخابات است و این انتخابات فرصت بزرگی برای حاکمیت است تا خواسته‌های بحق و مطالبات و آرمان‌های زمین مانده ملت را مورد توجه قرار دهد.
فرماندهان ارشد نظامی هم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دفاع مقدس، خواستار مشارکت پرشور مردم در انتخابات شدند. سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور، سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، سردار سرتیپ سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جمله این فرماندهان بودند.
در حوزه ورزش، وزارت ورزش و جوانان، کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک، سازمان بسیج ورزشکاران و فدراسیون فوتبال بیانیه مشترکی درباره مشارکت در انتخابات صادر کردند. در این بیانیه تأکید شده است: جامعه ورزش و جوانان ایران اسلامی در استمرار همراهی‌های گذشته با اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، با شور وصف‌ناپذیر، زمینه حماسه‌ای ماندگار را به‌وجود می‌آورند تا پیروزی ملت ایران بار دیگر به ارمغان آید.
پژمان درستکار، سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد هم مشارکت در انتخابات را یک وظیفه ملی دانست که هر ایرانی برای تعیین سرنوشت خود باید در آن شرکت کند.

جستجو
آرشیو تاریخی