صفحات
شماره هشت هزار و پانصد - ۱۲ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و پانصد - ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

تکذیب یک ادعا
در چند روز اخیر صحبت‌هایی مبنی بر اعمال ممیزی و کوتاه شدن فیلم آخر سروش صحت با عنوان «صبحانه با زرافه‌ها»، مطرح شد. هوتن شکیبا یکی از بازیگران این فیلم با حضور در برنامه اینترنتی «فوتبال ۳۶۰» در گفت‌وگو با عادل فردوسی‌پور و محمد بحرانی اعلام کرد به دلیل اصلاحیه‌های فراوانی که به «صبحانه با زرافه‌ها» وارد شده، ساخته سروش صحت به یک فیلم کوتاه تبدیل شده است! پس از این اظهارنظر، سیدمصطفی احمدی تهیه‌کننده این فیلم درباره میزان اصلاحیه‌های این فیلم به آخرین خبر گفت: پروانه نمایش فیلم را نه تنها بدون ممیزی خاصی گرفتیم بلکه فیلم مورد حمایت‌های ویژه، دلگرم‌کننده و منصفانه مدیران سازمان سینمایی بویژه جناب آقای روح‌الله سهرابی و اعضای پروانه نمایش قرار گرفت. درواقع از کل فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» فقط چند مورد کوتاه اصلاح شد که مجموع آن به دو دقیقه هم نمی‌رسد و در مذاکرات با شورا و تعامل با آنها حل شد و فیلم در نوبت اکران قرار گرفت.

بازگشت خواننده لس‌آنجلسی به ایران
طی 24 ساعت گذشته خبری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر بازگشت احمد سعیدی خواننده لس‌آنجلسی به‌ ایران و به دنبال آن تصاویری از او که در فرودگاه ثبت شده است.این اتفاق در حالی رقم خورده که از چند ماه گذشته خبرهایی در خصوص بازگشت برخی از هنرمندان خارج از کشور زمزمه می‌شد و با بازگشت احمد سعیدی این اطمینان حاصل شد. حالا به نظر می‌رسد تمام موانع بازگشت و فعالیت‌های او در ایران مرتفع شده و این خواننده بزودی فعالیت‌های رسمی خود را در ایران از سر خواهد گرفت.

افشای بودجه گران‌ترین سریال نمایش خانگی
حواشی سریال سووشون همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین اخبار نقل شده بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای این سریال سرمایه‌گذاری شده. سخنی که حسین میرطاوسی، مالک پلتفرم نماوا بیان کرده و دراین باره گفته: «اخباری که در مورد ورشکستگی ما مطرح می‌شود صرفاً شایعه و خبرسازی‌‌ است که ما را ناراحت می‌کند. تاکنون بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در نماوا سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. ما به دلیل دغدغه فرهنگی تولید یک سریال ملی و وطن‌پرستانه را در دستور کار قرار دادیم که با ۲۰۰ میلیارد تومان عملاً به گران‌ترین سریال ما تبدیل شد.
 این سریال با یک بدعهدی مواجه شده که هنوز هم به پخش نرسیده است؛ قفل شدن ۲۰۰ میلیارد از سرمایه در گردش هر کشوری این سرمایه را با مشکل مواجه می‌کند. در حال حاضر می‌توان گفت که حدود ۹۵ درصد فیلمبرداری «سووشون» آذر سال پیش تمام شد و الان در حال تدوین است. 5 درصد باقی مانده است و به‌زودی پخش آن آغاز می‌شود. پیش از این، محمدحسن شانه‌ساززاده، نایب‌ رئیس هیأت مدیره نماوا در یک مصاحبه جنجالی گفته بود: «هزینه ساخت ارزان‌ترین سریال در نماوا ۳ میلیارد تومان است و برای هر قسمت از سریال سووشون ساخته نرگس آبیار که به‌زودی منتشر می‌شود، ۸ میلیارد تومان هزینه شده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی