صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

خبر

تأیید  8 کاندیدای دوومیدانی
مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون دوومیدانی با تأییدصلاحیت 8 کاندیدا ، فردا برگزار می‌شود. درحالی که 13 نفر برای ریاست فدراسیون دوومیدانی کاندید شده بودند انتخابات در روز  21 خردادماه به خاطر نرسیدن تأیید صلاحیت‌ها مجمع لغو شد. مهران تیشه‌گران، احسان حدادی، هاشم خزایی، مصطفی زرین‌افضل، هاشم صیامی، ایرج عرب، روح‌الله عسگری، و عباسعلی مدیح کاندیداهایی هستند که با تأیید صلاحیت‌شان اجازه حضور در مجمع انتخاباتی فردا را گرفته‌اند.


بسکتبال دختران  فینال آسیا را
از دست داد
تیم بسکتبال دختران با شکست مقابل لبنان از صعود به فینال مسابقات زیر 18 سال دویژنB آسیا جا ماند. شاگردان النی کاپوچیانی بعد از سه برد پیاپی مقابل تیم‌های ساموا، قرقیزستان و هنگ‌کنگ مستقیماً راهی نیمه‌نهایی شدند و دیروز به مصاف لبنان رفتند. در این مسابقه ایران کوارتر اول را بسیار پراشتباه ظاهر شد و با اختلاف 9 بر 20 نتیجه را واگذار کرد. سپس در وقت دوم توانست 14 بر 11 پیروز شود ولی  نیمه را 23 – 31 باخت تا بازنده نیمه را به رختکن برود. در کوارترهای بعدی هم 16 بر 17 و 10 بر 16 نتیجه به نفع لبنان رقم خورد تا در پایان رقیب همیشگی ایران 61 – 49 پیروز شده و فینالیست شود. دختران ایران با این نتیجه شانس صعود به دسته اول آسیا را هم از دست دادند. تیم ایران در این بازی ۳۱٫۹ درصد پرتاب منطقه‌ای داشت و ۴ از ۲۰ (۲۰ درصد پرتاب سه‌امتیازی موفق) ثبت کرد. بازیکنان ایران همچنین ۱۶ پرتاب آزاد (۱۵ از ۳۱) از دست دادند. کار دختران ایران امروز با دیدار رده‌بندی مقابل ساموا به پایان می‌رسد.
 

تیم پینگ پنگ پتروشیمی
بندر امام  در آسیا
تیم پتروشیمی بندر امام به مسابقات تنیس روی میز جام باشگاه‌های آسیا رسید. این تیم با شکست تیم فراسنج تهران در فینال لیگ برتر ایران یازدهمین قهرمان سی‌ودومین دوره این رقابت‌ها شد و به عنوان نماینده ایران به رقابت‌های باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد. پتروشیمی بندر امام با ۱۱ عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم تنیس روی میز ایران است.


قهرمانی شعبان‌پور در آسیا
پرونده مسابقات تنیس سطح یک آسیا با قهرمانی بانوی ایرانی بسته شد. آخرین روز رقابت‌های تنیس سطح یک آسیا در رده سنی کمتر از ۱۴ سال به میزبانی قزاقستان برگزار شد و بازیکنان کشورمان برای مدال به مصاف رقبای آسیایی خود رفتند. در فینال بخش دختران هانا شعبان‌پور با نتیجه ۲-۶ و ۳-۶ حریف ترکمنستانی خود را برد و قهرمانی این دوره از بازی‌ها را از آن‌خود کرد، آیلین محمدیان فرد نیز با پیروزی
۲ بر یک‌ مقابل تنیسور میزبان عنوان سومی بازی‌ها را تصاحب کرد. رامتین رافعی در بخش پسران با نتیجه ۰-۶ و ۴-۶ مقابل تنیسور قزاق شکست خورد و صاحب عنوان نایب‌قهرمانی شد.
 

چکاپ پزشکی آزادکاران
با حضور گروه پزشکی کمیته ملی المپیک در کمپ تیم‌های ملی، کشتی‌گیران آزادکار المپیکی ایران چکاپ شدند. رقابت‌های کشتی المپیک 2024 روزهای 15 تا 21 مرداد در پاریس برگزار می‌شود. رحمان عموزاد در 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم، حسن یزدانی در 86 کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم تیم المپیکی کشتی آزاد ایران را تشکیل می‌دهند و دیروز گروهی از کمیته ملی المپیک در محل خانه کشتی حاضر شده و از کشتی‌گیران و اعضای کادرفنی اعزامی به المپیک 2024 پاریس چکاپ پزشکی انجام دادند.


رونمایی از حریفان پینگ‌پنگ‌بازان
پینگ‌پنگ‌بازان ایران با قرعه‌کشی مسابقات نوجوانان و جوانان آسیا، حریفان‌شان را شناختند. این رقابت‌ها به میزبانی چین برگزار می‌شود و طبق قرعه تیم ایران در رده سنی زیر ۱۵ سال پسران در گروه ۲ با چین‌تایپه، عمان و مغولستان دیدار می‌کند. در رده سنی زیر ۱۹ سال نیز تیم پسران ایران با قزاقستان و ویتنام در گروه ۴ رقابت می‌کند. تیم دختران زیر ۱۹ سال ایران هم در گروه ۳ به مصاف تایلند و عراق می‌رود. در بخش دختران و در رده سنی زیر ۱۵ سال هم چین و ازبکستان حریفان تیم ایران در گروه ۲ هستند.


استارت تمرین  والیبال جوانان
تیم والیبال جوانان دخترایران، بدون سرمربی‌اش  تمرین قبل ازرقابت‌های قهرمانی زیر 20 سال آسیا را با شکست نیوزیلند در چین استارت زدند.
دختران جوان ایران که بعداز چلنج‌کاپ آسیا برای رقابت جوانان آسیا دیشب به ژیانگمن چین رسیده‌اند، صبح امروز یک ساعت تمرین وزنه زدند و بعدازظهر به وقت چین هم دربازی دوستانه به مصاف نیوزیلند رفتند و با نتیجه 3 بر صفر بردند؛ با امتیازات 25 - 18، 25 - 10 و 25 - 20. هرچند پدیده بلوری‌زاده سرمربی تیم به خاطر حال نامساعد مادرش در تهران است و امروز راهی چین می‌شود. بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 20سال دختر آسیا از فردا  در شهر ژیانگمن شروع می‌شود. تیم والیبال جوانان دختر روز اول رقابت‌ها استراحت دارد و روز دوم یعنی سه‌شنبه 12 تیرماه در اولین بازی به مصاف ویتنام می‌رود.


 

جستجو
آرشیو تاریخی