صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هشت - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۱۷

رکورد وزنه‌برداران ما با جهانی 20 کیلو فاصله دارد

باقری: هدف ما المپیک ۲۰۲۸ است

کوروش باقری مشاور فنی تیم‌های وزنه‌برداری پایه ایران می‌خواهد دختران را برای مسابقات جهانی اسپانیا و آسیای فیلیپین آماده کند. هر چند معتقد است وزنه‌برداران شاخص در مجموع حداقل ۲۰ کیلوگرم با رکوردهای جهانی فاصله دارند.
به نظر او که سال قبل در نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان مدال طلا گرفته، زنان ایران می‌توانند فاصله‌شان را با مدعیان جبران کنند: «یک سال و نیم دیگر با همین ملی‌پوشان می‌توانیم فاصله‌مان را با بقیه کشورهای مدعی جبران کنیم. اما در مسابقات قهرمانی رده‌های پایه کشور پدیده‌ای ندیدم و ملی‌پوشان قبلی بازهم با اختلاف روی سکو قرار گرفتند. با این حال از حالا می‌توانم بگویم آینده‌نگری ما المپیک ۲۰۲۸ است و با این حمایت‌ها به طور قطع سهمیه می‌گیریم.»
سرمربی تیم ملی بهترین‌های قهرمانی کشور در اصفهان را به اردو دعوت می‌کند: «هر وزنه‌‌برداری که در این مسابقات شرکت کند و به حدنصاب‌های خوبی برسد به اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابت‌های جهانی بحرین دعوت می‌شود. به همین خاطر همه دختران وزنه‌بردار که می‌خواهند دوبنده تیم ملی را بپوشند، باید در این انتخابی تیم ملی شرکت کنند. الهام حسینی هم با پیگیری تمریناتش در قهرمانی کشور هم شرکت می‌کند. او در صورتی که شرایط نسبتاً ایده‌آلی داشته باشد به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود.»
کوروش باقری تأکید کرد: «پس از پایان رقابت‌های کشور در اصفهان، منتخب‌ها به اردوها دعوت می‌شوند تا کنار بهترین‌های نوجوانان و جوانان تمرین کند و با رکوردگیری بهترین‌ها را به جهانی بحرین می‌فرستیم. ما شهریورماه با برگشت از منامه با کمیته فنی فدراسیون جلسه داریم تا درباره تعداد وزنه‌بردارانی که به فیلیپین می‌روند، تصمیم‌گیری ‌کنیم و بهترین‌ها را به قهرمانی آسیا اعزام کنیم.»
سرمربی پرافتخار وزنه‌برداری از امکانات استان‌ها گله‌مند است: «امکانات خوبی در کشور داریم به خصوص اینکه تجهیزات وزنه‌برداری در داخل به خوبی تولید می‌شود و در یکی دو سال آینده به طور کامل تأمین می‌شویم. اما برخی استان‌ها همچنان به دلیل کمبود امکانات سانس‌بندی شده‌اند اما نیاز است به این ورزش که روبه رشد بوده و افتخارات ارزنـــــده‌ای دارد، توجه بیشتری شود.»

جستجو
آرشیو تاریخی