برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مشخص شد

تدارک دو مناظره در صدا و سیما

‏۲ مناظره دو به دو روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت ۲۱:۳۰ به‌مدت دو ساعت میان پزشکیان و جلیلی برگزار خواهد شد. همچنین روز چهارشنبه فرصت ۳۰دقیقه‌ای برای آخرین نطق در اختیار هر نامزد خواهد بود.

با مشخص شدن نتایج مرحله اول انتخابات و پیروزی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی و راهیابی این ۲ نامزد به مرحله دوم انتخابات، رسانه ملی نیز از برگزاری مناظره میان دو نامزد نهایی خبر داد. بر همین اساس ‏۲ مناظره ۲ به ۲ روزهای دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت دو ساعت میان پزشکیان و جلیلی برگزار خواهد شد. همچنین روز ۴شنبه فرصت ۳۰دقیقه‌ای برای آخرین نطق در اختیار هر نامزد خواهد بود.

اعلام آمادگی وزارت کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات
وزارت کشور دولت سیزدهم که به عنوان نهاد مجری انتخابات با برگزاری مطلوب مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کمتر از 50 روز مهلت قانونی و تنها 150 روز پس از مأموریت برگزاری انتخابات‌های توأمان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، نمره کم‌نظیری در اجرای مسئولیت قانونی خود ثبت کرده است، از آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات در روز جمعه 15 تیرماه خبر داد.
به گزارش تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری پس از پایان دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری کشور ضمن تقدیر از دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و نظارتی که مسئولیت‌های خود را در این انتخابات به‌درستی به‌جا آوردند، گفت: یک بار دیگر در چند ماه گذشته توانستیم همگی با هم یک موفقیت را پشت‌سر بگذاریم، انتخاباتی با امنیت و سلامت کامل، رقابت جدی و حضور ارزشمند مردم پای صندوق‌های رأی انجام شد.
وی با یادآوری اینکه مهلت تبلیغات نامزدها برای مرحله دوم انتخابات از امروز (یکشنبه) تا روز چهارشنبه خواهد بود و روز پنجشنبه سکوت تبلیغاتی است، ابراز امیدواری کرد در روز جمعه پیش رو که دو کاندیدا خود را در معرض رأی مردم می‌گذارند، شاهد برگزاری انتخابات پرشور در سراسر کشور باشیم.
وزیر کشور در ادامه سخنان خود ضمن قدردانی از نامزدها و همراهی آنان، گفت: قدردانی اصلی مربوط به مردم عزیز است که حضور خوبی را در این انتخابات داشتند.
وحیدی در این باره اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات فعلی بسیار مغتنم بود. مردم چه در حضورهای خیابانی مثل تشییع شهدای پرواز اردیبهشت، اربعین و… و چه در انتخابات سنگ‌تمام می‌گذارند. وی در عین حال با اشاره به شهادت تعدادی از نیروهای فراجا هنگام نقل و انتقال صندوق‌های سیار اخذ رأی، یاد این شهدا را گرامی ‌داشت.

طحان‌نظیف: امیدواریم در اسرع وقت درباره صحت انتخابات اظهارنظر کنیم
با وجود اعلام نتایج انتخابات تأیید نهایی این نتایج بر عهده شورای نگهبان است. هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز در گفت‌وگویی به ارائه توضیحاتی درباره روند شکایت از فرایند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پرداخت و گفت: با توجه به اینکه انتخابات به مرحله دوم کشیده شده امیدواریم در اسرع وقت با بررسی موارد و شکایات درباره صحت انتخابات اظهارنظر کنیم.
وی در عین حال تصریح کرد: نامزدها و مردم و کسانی که ممکن است به نحوی شکایتی درباره فرایند برگزاری انتخابات داشته باشند، می‌توانند شکایت خود را از طریق مراجعه به «سامانه مردم ناظر» و به صورت حضوری به دبیرخانه شورای نگهبان ارسال کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی