صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

فرانسه سرکرده منافقین را ممنوع الخروج کرد
 خبر اول اینکه، بنابر گزارش تسنیم، پلیس فرانسه پس از حمله به مقر گروهک منافقین در مشار پاریس و به دست آوردن اسناد پولشویی، تجهیزات جاسوسی، اسلحه و نفرات غیرقانونی، حکم ممنوع‌الخروجی‌ سرکرده گروهک تروریستی منافقین را برای بررسی پرونده‌ اتهامات صادر کرده است.
لازم به ذکر است که 23 خردادماه امسال، پلیس فرانسه به یکی از مقرهای گروهک منافقین در پاریس حمله کرد که طی آن علاوه بر کشف مقادیری سلاح،  3 نفر از اعضای این گروهک نیز بازداشت شدند.  سرکرده منفور این گروهک تروریستی که در حال حاضر در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد و تیم پزشکی وی از بهبود او قطع امید کرده‌اند، سال گذشته توسط پلیس آلبانی نیز ممنوع الخروج و ممنوع الورود شده بود.

کابوس صهیونیست‌ها
 خبر دیگر اینکه، قدرت منطقه‌ای ایران و ضعف رژیم صهیونیستی در مقابل محور مقاومت حالا به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است. در تصاویری که اخیراً از منشه امیر سردبیر رادیو اسرائیل منتشر شده، او از کابوس نابودی رژیم صهیونیستی صحبت می‌کند.
سردبیر رادیو اسرائیل تعریف می‌کند: «خواب عجیبی دیدم. خواب دیدم که حکومت اسلامی ایران بر سراسر منطقه خاورمیانه مسلط شده است. هرچه گشتم اسرائیل را ندیدم. هرچه نگاه کردم اسرائیلی وجود نداشت. کل منطقه از لبنان تا یمن تا سوریه و عراق، بحرین و مناطق دیگر همه به حکومت اسلامی ایران تبدیل شده بود. اما از آن طرف یک دموکراسی به نام اسرائیل که قبلاً وجود داشت، حالا دیگر وجود نداشت. همه چیز تمام شده بود. مسجدالاقصی را آزاد کرده بودند و هیچ سرزمینی دست اسرائیل نبود.»
 ادعای آژانس درباره نصب آبشارهای سانتریفیوژ جدید در فردو
 دست آخر اینکه، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی نصب چهار آبشار سانتریفیوژ در تأسیسات هسته‌ای فردو شد. به گزارش ایسنا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرده ایران چهار آبشار از هشت آبشار جدید سانتریفیوژ از نوع IR-6 را در تأسیسات هسته‌ای فردو نصب کرده اما مشخص نشده چه زمانی تزریق اورانیوم به سانتریفیوژها یا سطح غنی‌سازی برنامه‌ریزی شده را آغاز می‌کند. در این گزارش که شامگاه جمعه و توسط خبرگزاری رویترز رؤیت شده، همچنین ادعا شده ایران اورانیوم طبیعی را به سه آبشار بیشتر سانتریفیوژهای
 IR-2M و سه آبشار سانتریفیوژهای IR-4 برای پسیواسیون و آماده‌سازی برای غنی‌سازی را در تأسیسات هسته‌ای نطنز تزریق کرده است. دیدبان هسته‌ای سازمان ملل در ادامه گفته غنی‌سازی پنج درصدی اورانیوم با استفاده از این آبشارها در نطنز آغاز نشده است. اواخر خردادماه نیز خبرگزاری رویترز ادعا کرده بود ایران به سرعت ۲ آبشار سانتریفیوژ غنی‌سازی اورانیوم در تأسیسات فردو نصب کرده است. در این گزارش محرمانه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به کشورهای عضو ارسال شده، آمده است: «در تاریخ ۹ و ۱۰ ژوئن، ایران از قصد خود مبنی بر نصب هشت آبشار سانتریفیوژ IR-6 در طی سه الی چهار هفته آتی در نیروگاه غنی‌سازی سوخت فردو خبر داده بود». در ادامه این گزارش آمده است: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تاریخ ۱۱ ژوئن، نصب ۲ آبشار سانتریفیوژ IR-6 در نیروگاه غنی‌سازی سوخت فردو را تأیید کرد. نصب چهار آبشار سانتریفیوژ IR-6  دیگر نیز در جریان بود».
پنج دیپلمات غربی نیز به رویترز گفته بودند ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام، قصد دارد آبشارهای بیشتری از سانتریفیوژها را در هر ۲ سایت غنی‌سازی زیرزمینی خود نصب کند. با این حال یکی از این دیپلمات‌های مستقر در وین، با اشاره به فعالیت‌های منتسب به ایران گفت «آنقدری که انتظارش را داشتم نیست». ایران اعلام کرده بود به قطعنامه سیاسی تروئیکای اروپایی در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ می‌دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی