صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

بامداد روز گذشته در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح شد

تلفات غیرقابل انکار در عین‌الاسد

موضوع شکست راهبردی امریکا در عین‌الاسد به اولین مناظره انتخاباتی جو بایدن رئیس جمهور کنونی امریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور نیز کشیده شد. پس از گذشت تقریباً 5 سال از حمله موشکی ایران به پایگاه امریکایی عین‌الاسد، موضوع دوباره سر باز کرد و موجب جدال لفظی ترامپ و بایدن با یکدیگر شد.
در جریان نخستین مناظره میان ترامپ و بایدن، ایران یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث بود، به طوری که در مجموع 13 بار از جمهوری اسلامی ایران نام برده شد.
در بخشی از این مناظره، دونالد ترامپ گفت که او در دوران ریاست جمهوری خود دستور کشتن بغدادی، رهبر داعش و ترور سردار قاسم سلیمانی را صادر کرد. ترامپ همچنین با انتقاد از بی‌عملی دولت بایدن در قبال حمله ایران به پایگاه‌های امریکا گفت: در دوران من ایران ورشکسته بود و پولی نداشت که به ماجراجویی اختصاص بدهد و اگر من رئیس‌جمهور بودم محال بود حمله حماس به اسرائیل رخ دهد.
جو بایدن رئیس جمهور فعلی امریکا نیز در پاسخ با اذعان به کشته شدن سربازان امریکایی در جریان حمله موشکی ایران به عین الاسد گفت: در دوران ترامپ به پایگاه امریکا حمله شد و ترامپ هیچ کاری نکرد و گفت آسیب مغزی سربازان امریکایی فقط یک سردرد جزئی است. بایدن همچنین با اشاره به حمله موشکی و پهپادی ایران به سرزمین‌های اشغالی گفت: من کسی بودم که دنیا را برای دفاع از اسرائیل در برابر حمله موشکی ایران بسیج کردم.
جستجو
آرشیو تاریخی