صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و هفت - ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۳

فرایند رأی‌گیری از شهروندان ایرانی خارج از کشور علیرغم فحاشی اپوزیسیون، بخوبی انجام شد

دفاع از جمهوریت در برابر توحش

3 نفر از اراذل و اوباش توسط پلیس انگلیس بازداشت شدند

همزمان با حضور شهروندان ایرانی خارج از کشور پای صندوق‌های رأی، افراد و گروه‌های اپوزیسیون نیز با برگزاری تجمعات چند نفره همراه با موج فحاشی و هتاکی در نزدیکی شعب اخذ رأی در خارج از کشور، سعی کردند در فرایند رأی‌گیری اخلال ایجاد کنند.
افراد وابسته به منافقین، سلطنت‌طلبان و تجزیه‌طلبان با فحاشی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان ایرانی، سعی در جلوگیری آنها از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری داشتند.  جریان اپوزیسیون ایران در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز ترک عادت نکردند و از هفته‌ها پیش از فرا رسیدن موعد انتخابات، با راه‌اندازی کمپین‌های مجازی پروژه تحریم انتخابات را دنبال کردند. از سلطنت‌طلبان حامی رضا پهلوی گرفته تا منافقین و گروهک‌های تجزیه‌طلب مردم ایران را به عدم مشارکت در تعیین آینده کشور دعوت می‌کردند.
طبق اظهارات یکی از نفرات اصلی اپوزیسیون روی آنتن زنده شبکه اینترنشنال، تعدادی از افراد وابسته به گروه‌های ضدایرانی برای اخلال در فرایند رأی‌گیری در شعبه‌های اخذ رأی در امریکا ساماندهی شده بودند.
در برلین آلمان نیز تعدادی از افراد وابسته به گروه‌های اپوزیسیون، با برگزاری تجمع در نزدیکی شعبه‌های اخذ رأی اقدام به فحاشی و اهانت به شهروندان ایرانی کردند.
همچنین تعداد نفرات محدودی نیز در استرالیا اقدام به اخلال در فرایند رأی‌گیری از شهروندان کشورمان کردند. این اتفاق مشابه در میلان ایتالیا نیز دیده شد و طبق تصاویر منتشر شده، شاهد فحاشی و توهین اپوزیسیون خارج نشین به شهروندان ایرانی بودیم؛ اتفاقی که در گرجستان، نیوزیلند و انگلیس نیز رخ داد. در وین اتریش و استکهلم سوئد هم تعداد انگشت شماری از افراد وابسته به اپوزیسیون به صورت سازماندهی به دنبال اخلال در فرایند رأی‌گیری بودند که موفق به انجام این کار نشدند.

برخورد با اپوزیسیون خارج‌نشین
در برخی از کشورها، اقدامات جریان ضدایرانی برای اخلال در شعبه‌های اخذ رأی و ترساندن شهروندان کشورمان، با برخورد پلیس همراه بود. در همین رابطه، در جریان رأی‌گیری روز گذشته سفارت کشورمان در گرجستان اعلام کرد که پیرو دریافت گزارشات متعدد از سوی هموطنان گرامی مقیم تفلیس مبنی بر ایجاد مزاحمت و فحاشی توسط چند عنصرضد ایرانی که قصد ایجاد اخلال در روند ارائه خدمات کنسولی و اخذ رأی در انتخابات ریاست‌جمهوری را داشتند، موضوع از طریق نهادهای ذیربط در گرجستان پیگیری شد و محوطه اطراف سفارت کشورمان توسط نیروهای پلیس پاکسازی شد.
پلیس انگلیس نیز روز گذشته تعدادی از عناصر ضد انقلاب و اغتشاشگر را که با حمله به رأی دهندگان در شعبه اخذ رأی بیرمنگام قصد اخلال در روند رأی‌گیری چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بودند، دستگیر کرد.
همچنین سرپرست سفارت ایران در لندن نیز از دستگیری ۳ معاند در انگلیس توسط پلیس این کشور همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران خبر داد. علی متین‌فر اعلام کرد ۲ نفر در شعبه اخذ رأی در بیرمنگام به‌دلیل درگیری با برگزارکنندگان انتخابات و یک نفر هم به‌دلیل پاشیدن رنگ به ساختمان بخش کنسولی سفارت در لندن توسط پلیس انگلیس بازداشت شد.

انتشار توئیت‌های افتخار
به جمهوری اسلامی
با این حال روز گذشته همزمان با داخل کشور، شعبه‌های اخذ رأی در خارج از کشور نیز شاهد حضور فعال و پرشور شهروندان ایرانی بود. بسیاری از شهروندان ایرانی خارج از کشور، پس از مشارکت در انتخابات و انداختن رأی خود به صندوق‌ها، تصاویر حضور و برگ رأی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند. همچنین در شعبه‌های اخذ رأی خارج از کشور، شهروندان ایرانی در واکنش به فحاشی اپوزیسیون پرچم ایران را در دست گرفتند. در یکی از تصاویری که از اتفاقات لندن منتشر شد، یکی از شهروندان ایرانی که به دلیل مشارکت در انتخابات مورد هجمه و فحاشی ضدانقلاب قرار گرفته، با کنایه به آنها می‌گوید: «من 50 سال است که مهاجرت کرده و به اینجا آمده‌ام، شما با چه روش‌هایی مهاجرت کرده‌اید؟»
یکی دیگر از شهروندان ایرانی خارج از کشور نیز با کنایه به اپوزیسیون خارج نشین نوشت: با افتخار برای سربلندی ایران در انتخابات شرکت کردم.

جستجو
آرشیو تاریخی