پایان طلسم ناکامی‌های امباپه در یورو

فرانسه همچنان گل نمی‌زند

فرانسه در تساوی یک بر یک مقابل لهستان باز هم نتوانست از فرصت‌های گلزنی خود درست استفاده کند و کیلیان امباپه ناامید زمین را دور زد تا با دیدیه دشان صحبت کند و مربی فرانسه هم به گوشه‌های مختلف زمین اشاره کرد. بحث نیمه اول مربی و کاپیتان خلاصه‌ای از مشکلات فرانسه بود که در سه بازی‌اش در مرحله گروهی تنها دو گل زده، یکی گل به خودی بازیکنان اتریش و دیگری پنالتی امباپه در دیدار سه‌شنبه شب برابر لهستان. این تساوی باعث شد فرانسه برای نخستین بار در دوران 12 ساله دشان صدرنشین گروه نشود و اگرچه به عنوان تیم دوم صعود کرد اما نگرانی هواداران در مورد ناکامی فرانسه در گلزنی را مضاعف کرد.
مثل مسابقات قبلی در آلمان، فرانسه با بال‌هایش، عثمان دمبله و برادلی بارکولا خطرناک بود که این دومی برای اولین‌بار در ترکیب اصلی تیم ملی فرانسه قرار گرفت و امیدوارکننده بود.
امباپه که در تساوی بدون گل مقابل هلند روی نیمکت نشسته بود، ظاهر ناآشنایی داشت با ماسکی که به خاطر محافظت از بینی شکسته‌اش به صورت زده بود اما در مواجهه با مدافعان پرقدرت بود. او که قرار است به رئال مادرید برود، همکاری خوبی با بارکولا داشت قبل از اینکه از روی نقطه پنالتی چهل و هشتمین گل ملی‌اش را در هشتاد و یکمین بازی بزند. گل دقیقه 56 نخستین گل او در جام ملت‌های اروپا بود.
به عنوان نشانه‌ای از برتری فرانسه، در این بازی 55 بار در محوطه جریمه حریف توپ را لمس کردند که تا اینجا در مرحله گروهی یورو 2024 بی‌سابقه بود.
دشان برای اینکه تیمش بازی را ببرد، به مهاجمان باتجربه، آنتوان گریزمان که به نیمکت رفته بود و همچنین الیویه ژیرو رو آورد تا مشکل گلزنی تیمش حل شود و بتوانند صدرنشین گروه شوند. اما کاپیتان لهستان، روبرت لواندوفسکی گل دیگر بازی را زد، او هم از روی نقطه پنالتی که تکرار شد.
دشان یک بار دیگر از نداشتن جسارت تیمش ابراز ناامیدی کرد: «باید واقعیت را بپذیریم اگرچه ما کار خودمان را کردیم و موقعیت به وجود آوردیم. حالا صعود کرده‌ایم و رقابت جدیدی شروع می‌شود، قرار نیست با حسرت‌هایمان زندگی کنیم اگرچه می‌توانستیم مؤثرتر بازی کنیم.» فرانسه در مرحله بعد با تیم دوم گروه E روبه‌رو می‌شود و هواداران انتظار دارند این ناتوانی هجومی تیمی که یکی از بهترین خطوط حمله را در اختیار دارد، به پایان برسد.
جستجو
آرشیو تاریخی