حضور در انتخابی المپیک فشار زیادی به ما وارد کرد

دیلانچیان: مدیرفنی خارجی در حد تیم ملی نبود

فائزه زمانی
خبرنگار


دست شناگران تیم ملی در آب‌های رم به سهمیه مستقیم المپیک نرسید. طبق پیش‌بینی‌ها ملی‌پوشان شنا برای ثبت ورودی مستقیم پاریس کار سختی داشتند و نتوانستند مستقیماً راهی پاریس شوند. البته که طبق رایزنی‌ها شنای ایران از پاریس جا نماند و حالا با تک سهمیه وایلد کارت فدراسیون جهانی، یک شناگر راهی المپیک می‌شود. گامر دیلانچیان که از رکوردهای شاگردانش در آب‌های رم راضی نیست، معتقد است دلایل زیادی دست به دست هم داده تا این ناکامی به‌وجود بیاید.  او در این باره گفت: «همه به نوبه خود برای گرفتن ورودی مستقیم المپیک تلاش کردیم اما متأسفانه نشد. باقی تیم‌ها جوری برنامه‌ریزی کرده بودند که به 2-3 مسابقه اعزام شده و چندین شانس برای کسب ورودی مستقیم المپیک داشتند اما ما به دلایل مختلف دقیقه نود به انتخابی المپیک اعزام شدیم و فقط یک شانس داشتیم. در چنین مواردی فشار و استرس بیشتر از همیشه است و همین هم تأثیر منفی روی عملکرد ملی‌پوشان می‌گذارد.» به گفته دیلانچیان مدیرفنی خارجی تیم ملی شنا که قرار بود به ملی‌پوشان کمک کند، در حد انتظار نبوده است: «کمی تغییر برنامه داشتیم و مدیرفنی خارجی که به تیم ملی اضافه شد در حد انتظار نبود و نتوانست در کوتاه مدت تأثیر موردنظر را روی ملی‌پوشان بگذارد. حالا باید روی نقاط ضعفمان کار کنیم و با جلساتی که برگزار می‌کنیم، اشکال کار را بررسی کنیم.»  
سرمربی تیم ملی از رکورد شاگردانش در انتخابی المپیک به هیچ‌وجه راضی نیست: «از عملکرد ملی‌پوشان راضی نیستم و جا داشت بهتر شنا کنند. مهرشاد افقری در مسابقات قبل بهتر شنا کرد ولی در رم نتوانست رکورد قبلی خود را بزند. سامیار عبدلی هم که در آلمان شنا می‌کرد، یکسری مشکلاتی در تمریناتش به‌وجود آمده بود که به پیک بدنی خود نرسیده و در اوج عملکردش نبود.»
به گفته دیلانچیان شناگر اعزامی به المپیک با سهمیه وایلد کارت، سامیار عبدلی خواهد بود: «سهمیه وایلد کارت قطعی است. در حال حاضر امتیاز سامیار عبدلی در رنکینگ المپیک بالاتر است. طبیعتاً با این شرایط او شناگر اعزامی ما به المپیک خواهد بود مگر اینکه به دلایلی مثل ترافیک ماده عبدلی، فدراسیون جهانی اجازه حضور او را ندهد که در چنین شرایطی مجبور به اعزام مهرشاد افقری هستیم اما گزینه اصلی ما سامیار عبدلی است.»

جستجو
آرشیو تاریخی