صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و نود و چهار - ۰۴ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۲۰

فضای مجازی

خونریزی خواننده بازیگر در کاخ سعدآباد!
کنسرت نمایش «کوچه عاشقی» به کارگردانی جلال‌الدین دری که مدتی است در ایوان عطار کاخ سعدآباد اجرا می‌شود به خاطر یک حادثه خبرساز شده است. آن طور که بهمن بابازاده، فعال رسانه‌ای عرصه موسیقی خبر داده، جمعه شب در میانه اجرای این نمایش تماشاگران شاهد حادثه عجیبی برای حمیدرضا ترکاشوند خواننده - بازیگر این تئاتر کنسرت بودند. این هنرمند در حالی که در نقش خود فرو رفته بود، روی سن تئاتر افتاد و بر اثر برخورد سرش با اختلاف ارتفاع موجود در صحنه، از هوش رفت و دچار خونریزی شد. با توجه به تعاملی بودن این نمایش با تماشاگران، ابتدا مخاطبان حاضر برداشت کردند که این از هوش رفتن و خونریزی هم ترفند گروه نمایش است اما با گذشت زمان از این صحنه، محمدرضا مالکی بازیگر دیگر این صحنه در حالی که تلاش کرد آسیبی به روند نمایش وارد نشود، ترکاشوند را به پشت پرده برد تا به وضعیت او رسیدگی شود. در پایان نمایش نیز مشخص شد ضربه به سر این بازیگر- خواننده، باعث شکستگی سر او و خونریزی شده است اما او با تحمل این وضعیت سعی کرده نمایش متوقف نشود تا لحظه‌ای که محمدرضا مالکی متوجه موضوع می‌شود و این هنرمند را به پشت صحنه منتقل می‌کند.
 
تقاطع آرا و نه کلی‌بافی
فضای مناظره‌ها همچنان محل گفت‌وگو در فضای مجازی است. سعید مستغاثی منتقد سینما در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود به کم و کیف و ایراد مناظره‌ها پرداخته است. او با بیان و تأکید بر اینکه مناظره جای تقاطع و برخورد آراء و نظرهای متفاوت و مخالف است، نه محل کلی‌بافی و هر کسی ساز خودش را زدن، در بخشی از متن خود آورده است: «مناظره‌های انتخاباتی جای انشاء خواندن و ردیف کردن کلمات و عبارت‌های مقبول و قشنگ نیست! جای «باید» گفتن و ارائه تعاریف کلی هم نیست. مخاطب به‌دنبال ارائه راهکارهای عملی و نقطه‌نظرات کاربردی در مقابل چالش‌های امروز است. او درباره موضوع سبک زندگی و پاسخ کاندیداهای ریاست جمهوری به این مبحث نوشته است: «باور کنید «سبک زندگی» (که سؤال یکی از 3 بخش مناظره فرهنگی بود) فقط به شعاردادن درباره زنان محدود نمی‌شود. مسأله سبک زندگی همان است که براساس اسناد کمیته‌های مشترک امنیتی/نظامی با هالیوود، حدود 60 سال است به طور رسمی، مانیفست تولیدات سینمای هالیوود شده. سبک زندگی مهم‌ترین چالش امروز فرهنگی دنیاست که پایه و بنیاد بسیاری از نابهنجاری‌ها و نابسامانی‌ها قرار گرفته است. متأسفانه اغلب نامزدهای محترم اساساً دیدگاه حداقلی هم در این باره نداشتند.»
 
محبوبیت رونالدو در همدلی با کودکان
مسابقه فوتبال تیم‌های ملی پرتغال و ترکیه در چهارچوب رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا که با پیروزی سه بر صفر پرتغال به پایان رسید در کنار حوادث این بازی فوتبال و گل به خودی بازیکن تیم ترکیه، به خاطر خوش‌خلقی کریستیانو رونالدو در مواجهه با کودکان علاقه‌مند به او در کانون توجه قرار گرفته و صحنه‌هایی از این همدلی در فضای مجازی حسابی وایرال شده است. یکی از صحنه‌ها مربوط به لحظات آغازین این مسابقه و ذوق‌زدگی دختر بچه هوادار رونالدو از همراهی‌اش با این ستاره پرتغالی است که به خوش و بش رونالدو با او ختم می‌شود. صحنه دیگر مربوط به پایان این بازی است که پسربچه‌ای با پشت سر گذاشتن نیرو‌های امنیتی موفق می‌شود وارد زمین شده و با این اسطوره فوتبال عکس سلفی بگیرد. رونالدو نیز در مواجهه با این پسربچه با چهره‌ای خندان با او عکس گرفته که این صحنه در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است.
 
اعتراض خواننده قبل از انقلاب به سریال هادی حجازی‌فر
نوید محمودی تهیه‌کننده سریال «پوست شیر» پس از آنکه در این سریال از یکی از آهنگ‌های خواننده‌های قبل از انقلاب استفاده کرد و جنجال برانگیز شد، در تیزر سریال «داریوش» به کارگردانی هادی حجازی فر از آهنگ «یاور همیشه مؤمن» استفاده کرده که گویا با اعتراض خواننده آن نیز همراه بوده است. آن طور که کافه سینما نوشته این خواننده قبل از انقلاب در کنسرت هفته اخیرش نسبت به استفاده از این ترانه اعتراض کرده و آن را «بی‌شرمی» نامیده است. البته این خواننده در حین صحبت‌هایش یک گاف داده و تلویزیون را به جای یکی از پلتفرم‌ها محل پخش این سریال معرفی کرده است.
 
نازم به خدایی که علی خلق نموده
«نباء عظیم» از هشتگ‌های ترند شده در شبکه X است و کاربران فضای مجازی با این هشتگ از عید غدیر خم و ولایت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) نوشته‌اند. «نازم به خدایی که علی خلق نموده»، «زهرا(س) نوشت پای علی(ع) کم نیاورید/خرج علی(ع) کنید حیات و ممات را»، «دل اگر خدا شناسی همه در رخ علی بین به علی شناختم من به خدا قسم خدا را»، «عمری پدرم گفت که فرزند خلف باش/ یعنی که فقط بنده سلطان نجف باش» و... بخشی از جملات برگزیده‌ای است که کاربران با انتشارشان نسبت به حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار ارادت کرده‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی