سوییس حریف سخت مجارستان شگفت‌انگیز

به دومی فکر کن

عصر امروز مجارستان و سوییس در کلن بازی دوم گروهی را برگزار می‌کنند که آلمان، میزبان مسابقات و یکی از شانس‌های قهرمانی به همراه اسکاتلند هم در آن حضور دارد و شانس اول سرگروهی است یعنی بقیه باید به دنبال صعود به عنوان تیم دوم یا سوم باشند.
مجارها در دوره قبل از مرحله گروهی بالاتر نرفتند اما خیلی‌ها می‌گویند تیم مارکو روسی می‌تواند شگفتی‌ساز این دوره باشد. این تیم در 14 بازی خود از ابتدای سال 2023 شکست نخورده و با پنج برد و سه تساوی در هشت بازی مرحله مقدماتی، برای نخستین بار در گروه خود صدرنشین شده است. تیم بیست و ششم فیفا با پیروزی 3 بر صفر برابر رژیم صهیونیستی در آخرین دیدار مقدماتی خود را برای سومین حضور متوالی در جام ملت‌های اروپا آماده کرده است تا باخت 2 بر یک مقابل ایرلند جنوبی فراموش شود.
مجارستان خیلی دوست دارد با برد شروع کند اما برابر سوییس قرار گرفته که شش تا از 9 بازی آخر دو تیم را برده است. بازی امروز دومین دیدار دو تیم در تورنمنت‌های مهم است، اولی در جام جهانی 1938 بود و مجارها با دو گل به پیروزی رسیدند اما سوییس دو بازی آخر دو تیم را با زدن هشت گل برده است.
تیم نوزدهم فیفا در مقدماتی به سختی افتاد و با چهار برد و پنج تساوی در نهایت پشت سر رومانی صدرنشین قرار گرفت. این نتایج موقعیت مربی تیم، مراد یاکین را به خطر انداخت اما این مربی 49 ساله در سمتش ماند و حالا با پشتوانه روحی چهار پیروزی در بازی‌های آخر اولین یوروی خود به عنوان مربی را تجربه می‌کند. سوییس در آخرین بازی‌های تدارکاتی خود با چهار گل استونی را شکست داد اما مقابل اتریش یک بر یک متوقف شد.

جستجو
آرشیو تاریخی