حسن یزدانی، شانس اول طلای المپیک

وقتی نابغه به کمک کشتی آمد

محسن وظیفه
خبرنگار


همین چند ماه پیش بود که علیرضا دبیر نگران فشار روانی به وجود آمده برای امیرحسین زارع بود. همه ایران سنگین‌وزن استثنایی تیم ملی کشتی آزاد را شانس اول کاروان ورزشی ایران برای رسیدن به مدال طلای المپیک می‌دانستند. با توجه به اوضاع نه‌چندان امیدوارکننده بقیه رشته‌ها، حالا نگاه و امید همه به کشتی چرخیده و منتظر هستند تا ببینند باز هم کشتی می‌تواند بار کاروان را به دوش بکشد یا نه؟
نتایج جهانی سال گذشته باعث شد همه از کشتی آزاد یک طلا را مطالبه کنند و آن طلای فوق‌سنگین است. امیرحسین زارع به دلیل درخشش خیره‌کننده در سال‌های اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته و با طلای سال گذشته خود باز هم نامش بر سر زبان‌ها افتاده است. حالا همه او را شانس اصلی کشتی برای مدال طلای المپیک می‌دانند و این برای علیرضا دبیر نگران‌کننده بود. او اعتقاد دارد اگر تمام فشار کاروان روی امیرحسین باشد، جوان باتجربه زیر فشارها نمی‌تواند توانمندی‌اش را به نمایش بگذارد؛ نگرانی بجا و درستی که باعث شد تا دبیر برای رفع آن چاره هم بیندیشد اما قبل از اینکه راهکار دبیر به نتیجه برسد، نابغه به کمک کشتی آمد و تهدید بزرگ برای کشتی را به فرصت تبدیل کرد تا رئیس فدراسیون کشتی همراه کادرفنی تیم ملی یک نفس راحت بکشند. حسن یزدانی نابغه 9 مداله کشتی ایران از 8 ماه پیش با مصدومیت از کشتی فاصله گرفت و خیلی‌ها او را تمام شده می‌دانستند اما برگشت و با درخشش در مسابقات مجارستان، هم نگرانی‌ها را از مصدومیت کتفش برطرف کرد و هم اینکه مورد توجه تمام کارشناسان و رسانه‌ها قرار گرفت تا کمی بار روانی از روی دوش امیرحسین زارع برداشته شود.
دیگر کسی از نبود حسن یزدانی حرف نمی‌زند؛ اتفاقاً همه‌جا صحبت از مدال طلای او در المپیک است. حالا کارشناسان خارجی هم او را شانس اول طلا می‌دانند. همین دو روز پیش بود که آسوشیتدپرس در گزارشی با تحلیل بازی‌های المپیک، حسن یزدانی را شانس اصلی طلای المپیک معرفی کرد. به نظر مدال طلای حسن یزدانی در مجارستان 45 روز قبل از المپیک به کمک کشتی آمده و باعث شده تا فشارها کمی تقسیم شود. اگر تا دیروز همه‌جا صحبت از این بود که فقط امیرحسین می‌تواند مدال طلا بگیرد اما حالا همه از حسن یزدانی صحبت می‌کنند. این اتفاق حال کشتی را خوب می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی