صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

قاضی‌زاده هاشمی در برنامه «صف اول»:

اقتصاد را فوریت می‌دانم

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر دیروز در برنامه صف اول شبکه خبر با بیان اینکه در برنامه‌هایم حل مشکلات اقتصاد را فوریت اما اولویت اول را رسیدگی به امور خانواده می‌دانم، گفت: ما در دولت آقای رئیسی رشد اقتصادی داشتیم اما هنوز مردم لذت رشد اقتصادی را نچشیده‌اند. زمانی مردم رشد اقتصادی را احساس می‌کنند که همه مردم رشد کنند و باید کاری کنیم همه آحاد جامعه با هم پیشرفت کنند. آنچه در تعهد من است و به عنوان یک اصل تلقی می‌شود تلاش برای حفظ و افزایش سرمایه اجتماعی کشور است.
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه تأکید بر اقتصاد برای بازگرداندن اعتماد عمومی مردم به کشور است، افزود: زمانی می‌گفتند باید تحریم‌ها برداشته شود تا مشکل آب خوردن مردم حل شود، اما سرمایه اصلی که موجب حل مشکلات می‌شود، مردم هستند. اگر آحاد این مردم در شئون مختلف فعال شوند خودشان این ثروت‌های بالقوه را فعال می‌کنند. دولت مردم نباید به مردم دروغ بگوید و باید با مردم شفاف باشد و در رنج هم نباید آنها را تنها بگذارد.
این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با تأکید بر ضرورت احیای اخلاق در فضای سیاسی و اداری کشور، مشکل عدم شفافیت و تعارض منافع را دلیل اصلی مشکلات دیوان سالاری کشور دانست و اظهار داشت: دولت‌ها باید خودشان را از زبان منتقدانشان محک بزنند. البته باید در این باره هم شفافیت به‌وجود بیاید تا این انتقاد هم خودش موجب فساد نشود. در خود موضوع افشاگری هم امروز فساد شکل گرفته و موجب شکل‌گیری پروژه بگیرها شده است؛ لذا ما باید یک سامانه شفافیت درست کنیم تا خود این روندها موجب فساد نشود.
قاضی‌زاده هاشمی که دولتش را دولت مردم نام گذاشته با بیان اینکه اگر چه در اردوگاه نیروهای انقلاب و اصولگرا تعریف می‌شود اما تعلق خاطر به هیچ حزب و جناحی ندارد، افزود: باید افراد دارای صلاحیت و اخلاق اداری و سیاسی که توان کافی دارند به مسئولیت برسند.
وی با تأکید بر اینکه دولت باید به فرهنگ قبیله‌گرایی و رفیق بازی و کار برای منافع بخشی و جناحی قفل بزند و اجازه ورود به دولت ندهد، افزود: در دولت شهید رئیسی کار خوبی شروع شده و برخی وزارتخانه‌ها خیلی خوب و موفق عمل کردند، این روند باید ادامه پیدا کند اصل باید بر این باشد که ثبات مدیریت وجود داشته باشد و نباید  سریع مدیران را تغییر داد.
وی در پایان عنوان کرد: تحجر پدر همبستگی ملی ایران و خانواده بزرگ ایرانی را درآورده است و امیدوارم تحجر سیاسی و اداری شکسته شود تا همه به این جامعه تعلق خاطر پیدا کنند. ما در دولت مردم به تک تک مردم نیازمند هستیم. هدف دولت مردم افزایش سرمایه اجتماعی است. جامعه سالم در بطن خانواده سالم شکل می‌گیرد و تمام اعضای این خانواده تلاش می‌کنند تا رشد کنند و اگر این خانواده سالم رشد کرده شکل بگیرد جامعه سالم شکل می‌گیرد. این قول را به شما می‌دهم جوانان پا به رکابی وجود دارند تا ایران را به قله برسانند و موجب سعادت همه آحاد جامعه شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی