صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و پنج - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۳

سعید جلیلی در برنامه «بامردم»:

مسائل کشور راه‌حل‌های آماده دارد

سعید جلیلی در برنامه «با مردم» نیز در ابتدای تشریح برنامه‌اش برای اداره قوه اجرایی کشور، ایران را از حیث تحولات جهان و روند پیشرفت‌های مردم ایران در بزنگاهی تاریخی توصیف کرد و گفت: «امروز، یک جهان فرصت پیش روی ما قرار دارد. این فرصت‌ها می‌تواند ایران را جهش دهد. نباید این فرصت تاریخی را از دست داد. بلکه باید برای استفاده حداکثری از آن برنامه‌ریزی کرد تا نه‌تنها مشکلات کشور حل شود، بلکه به پیشرفتی دست یابیم که در تراز شایستگی‌های مردم ایران باشد و این جز با ایفای نقش همه مردم و استفاده از ظرفیت همگان ممکن نخواهد شد.»
این نامزد انتخابات با اشاره به گفتمان دولت سایه و تمرکزی که طی 11 سال گذشته در نشست با صدها کارشناس و متخصص از همه نوع سلیقه سیاسی و ملاقات با اقشار و اصناف مختلف برای شناخت مسائل کشور و راه‌حل آنها داشته است، تأکید کرد: «رئیس‌جمهور بعدی حتی یک روز هم فرصت تأمل و تردید و تأخیر قبل از شروع دولت ندارد. به اتکای سال‌ها بررسی و آمادگی، حتی یک روز را از دست نخواهیم داد، بلکه از آنجا که سال‌ها مسائل کشور را سایه به سایه با کمک کارشناسان باتجربه، دقیق و مستمر پیگیری کردیم، از همان فردای انتخابات کار را شروع خواهیم کرد؛ با تصمیمات نقطه‌زن و راهبردی و البته اولویت‌دار و نه تصمیم‌های فرعی و نمایشی.»
جلیلی اولویت بخشیدن به ایده‌ها و راهکار‌ها را ضروری برشمرد و بیان کرد: مسائل کشور راه‌حل‌های آماده دارد. اما محال است ایده و راهکاری بدون اینکه تبدیل به اولویت و دستور کار سیاستمدار شود، به عرصه تحقق راه یابد. دولتی که صدها اولویت دارد، یعنی هیچ اولویتی ندارد.
وی با بیان اینکه به عنوان کسی که سال‌ها هم با سیاست خارجی درگیر بودم و هم با سیاست داخلی، معتقدم بیشتر از اینکه نگران «تهدید»های داخلی و خارجی باشیم، باید نگران استفاده نکردن و هدر دادن فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور باشیم، به اقدامات دولت سایه در ارائه راهکارهایی برای فروش نفت به دولت شهید رئیسی اشاره کرد و یادآور شد: قبل از شهید رئیسی ادعا می‌شد نمی‌توانیم نفت را بفروشیم، ما در دولت سایه راهکارهای فروش نفت در همان شرایط را تهیه کردیم، به دولت وقت دادیم و در همان دولت، فروش نفت شروع شد. کار در دوره شهید رئیسی جدی گرفته شد و تکمیل شد و به جایی رسید که فروش ما به بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز رسید.
وی در ادامه انضباط مالی و بانکی، جلوگیری از هدررفت انرژی، مشارکت فراگیر و همه‌جانبه همه آحاد و اقشار مردم در پیشرفت کشور، تقویت نقش روستا‌ها در پیشرفت و صادرات و فرصت‌های اقتصادی در فضای بین‌الملل را از جمله سرفصل‌های اصلی دولتش دانست و با بیان اینکه در لحظه‌ای که نظم دنیا و منطقه غرب آسیا در حال تغییر است، ما بیش از هر لحظه دیگری به «تصمیم‌های نقطه‌زن» نیاز داریم در غیر این صورت از سایر کشورها چند دهه عقب خواهیم ماند، خطاب به مردم گفت: اکنون نوبت شماست تا با جهادی بزرگ، یک جهان فرصت را شکوفا کنید تا ایران را جهش دهیم.

جستجو
آرشیو تاریخی