جواد رابطه خود را با دیگران بهتر کند

یوسفی: گزینه‌ای بهتر از نکونام نیست

رضا حمیدی
خبر‌نگار


محسن یوسفی یکی از استقلالی‌های باشخصیت و دوست‌داشتنی است که این روزها خودش را با کشف و پرورش استعدادهای فوتبال مشغول کرده و در حال کار در فوتبال بدون سروصداست. او همچنان پیگیر شرایط استقلال است و تیمش را همراهی می‌کند. او معتقد است نکونام امتیازات خوبی گرفته و باید خیلی زود برای فصل آینده رقابت‌ها آماده شود.
 
 به عنوان یک استقلالی که هواداران خیلی دوستش دارند، خیلی کم‌پیدا هستی.
در مازندران یک آکادمی دارم که تلاش می‌کنم شرایط خوبی برای استعدادهای خوب فوتبالی مهیا کنم. مشغول هستم و خدا را شکر می‌کنم.
 می‌دانیم که پیگیر وضعیت استقلال هستی، استقلال فصل گذشته را چطور دیدی؟
استقلال با جواد نکونام صددرصد خوب عمل کرد و روزهای خوب زیادی داشت. از نظر فنی خوب بود و امتیازات و نتایج خوبی گرفت. به نظرم استقلالی‌ها می‌توانند به خوبی از عملکردشان دفاع کنند. اکثر بازی‌ها را بردند. از نظر هوادار هم استقلال موفق عمل کرد، اما اینکه رضایت هوادار تأمین شود، چیز دیگری است و هوادار دوست دارد تیمش قهرمان شود.
 با این وجود شاید همچنان انتقاداتی باشد.
بله، ولی اگر قهرمان می‌شد، داستان طور دیگری پیش می‌رفت و به همه چیز متفاوت نگاه می‌شد.
 الان هم حرف از رفتن و یا ماندن جواد نکونام است.
واقعیت این است که دلایل زیادی برای کنار گذاشتن نکونام وجود ندارد و عملکرد استقلال طوری بوده که استقلالی‌ها نباید نکونام را از دست بدهند. شاید با برطرف کردن یکسری از ایرادات استقلال فصل آینده بتواند به خواسته هواداران برسد.
 آیا دلیلی هم برای قطع همکاری با سرمربی استقلال وجود دارد؟
شاید بتوان به این اشاره کرد که نکونام قبل و بعد از بازی صحبت‌هایی می‌کرد که به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و این بخشی از تردیدهاست. اینکه جواد فوتبالیست بزرگی بوده کاملاً مشخص است و حتی در مربیگری هم بسیار خوب عمل کرده، اما به نظر می‌رسد باید برخی ایرادات برطرف شود. فکر می‌کنم نکونام باید تعامل بیشتری با بقیه داشته باشد. همان‌طور که در دوران بازی‌اش تعامل خوبی با بازیکنان در زمین داشته، در عرصه مربیگری هم نیاز به تعامل دارد.
 شاید به همین خاطر است که هنوز وضعیت نیمکت استقلال مشخص نیست؟
ممکن است، اما باید نقاط ضعف برطرف شود تا استقلال روزهای بهتری را تجربه کند.
 فکر می‌کنی چه کسی برای نیمکت فصل بعد استقلال مناسب است؟
گزینه‌ای بهتر از جواد نکونام نیست. به نظر من باید هر چه زودتر سرمربی استقلال را مشخص کنند تا لیست ورودی‌ها و خروجی‌ها مشخص شود. نکونام ارتباطات خوبی دارد و می‌تواند بازیکنان خوبی را از داخل و خارج به خدمت بگیرد. باید به او فرصت داد تا با رفع برخی اشکالات، استقلال را به جایگاه مورد نظر هواداران برساند.

جستجو
آرشیو تاریخی