دلیل شایعه جدایی سرمربی آبی‌ها فاش شد

نکونام در هلدینگ مخالف دارد

اکبر منتشلو
خبر‌نگار


با وجود اینکه استقلال نتوانست قهرمان لیگ برتر شود و تیم جواد نکونام در رده دوم جدول رده‌بندی بیست وسومین دوره لیگ برتر فوتبال قرار گرفت، اما باید اقرار کرد که استقلال یکی از فصل‌های موفق فوتبالی‌اش را پشت سرگذاشت. اولاً این تیم با همه مشکلاتی که داشت، هفته‌ها در صدر جدول رده‌بندی بود و با یک غفلت جایگاهش را از دست داد و در ثانی استقلال فقط با یک امتیاز کمتر، قهرمانی را از دست داد و این در حالی بود که تیم‌های دوم و سوم اختلاف امتیاز بسیار زیادی با صدر جدول داشتند.
با همه این احوال از روزی که بازی‌ها پایان یافت و حتی قبل از آن و در روزهایی که استقلال منتظر لغزش صدرنشین در هفته‌های پایانی بود، صحبت‌هایی درباره جدایی جواد نکونام از استقلال بوده و همچنان ادامه دارد. هنوز نه خود نکونام و نه مدیران باشگاه استقلال اظهارنظر قطعی درباره همکاری مجدد نداشته‌اند. اما این شایعات و این حرف و حدیث‌ها از کجا نشأت می‌گیرد؟ جواد نکونام در طول فصل گذشته رقابت‌ها، همواره با مدیر باشگاه استقلال یعنی خطیر اختلافاتی داشت که تا پایان همکاری خطیر با باشگاه استقلال ادامه داشت و البته با وجود تلاش برخی‌ها، حداقل برای درز نکردن این اختلافات به بیرون از باشگاه، جواد نکونام علناً از این اختلافات پرده بر می‌داشت و در نهایت خطیر در روزهایی که استقلال در صدر جدول بود، این باشگاه را ترک کرد.
حالا شنیده می‌شود تعدادی از مدیران ارشد هلدینگ پتروشیمی که مالکیت این باشگاه را در اختیار دارند، تمایلی به ادامه کار با جواد نکونام ندارند و دلیل اصلی این شایعات و عدم تأیید نهایی همکاری مجدد نکونام و باشگاه استقلال همین موضوع است. همان‌طور که گفته شد هنوز این موضوع تأیید یا رد نشده، اما بر اساس این خبر ممکن است راه نکونام و استقلال از هم جدا شود و شاید هم در آینده‌ای نه چندان دور نکونام بتواند در مذاکرات رودررو با مدیران هلدینگ نظر مساعد آنها را جلب کرده و آنها را برای همکاری متقاعد کند.
طبق آخرین استعلامی که از قرارداد نکونام گرفته شده باشگاه استقلال می‌تواند یکطرفه قرارداد را به نفع خود فسخ کند. از سویی این حق برای نکونام نیز قائل شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی