صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هشتاد و چهار - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

از پوشش بیمه همگانی تا کاهش تعرفه درمان بیماران خاص

گسترش خدمات سلامت سیستان و بلوچستان در 1000 روز

زاهدان- توسعه بیمه سلامت با هدف دسترسی همه آحاد جامعه به خدمات بیمه در سراسر کشور از جمله سیستان و بلوچستان یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم تلقی می‌شود. دولت مردمی در 1000 روز فعالیت‌ جهادی خود در بخش‌های مختلف سلامت برای مناطق کم‌برخوردار و اقشارآسیب‌پذیر جامعه در سیستان و بلوچستان اقداماتی از جمله گسترش پوشش بیمه همگانی(دهک‌های ۱ تا ۵) و صندوق روستائیان و عشایر (به صورت رایگان) و بیمه سلامت همگانی، ارائه خدمات در قالب صندوق بیماران خاص وصعب‌العلاج و نادر، کاهش پرداخت از جیب مردم، ارائه خدمات متنوع بیمه‌ای و گسترش تعهدات و حمایت‌های بیمه‌ای در حوزه‌های دارویی و بستری، پوشش کامل پرداخت هزینه‌های بیماران خاص، پوشش بیمه‌ای اقشار کم‌برخوردار حاشیه شهرها را انجام داده که نسبت به دوره‌های قبل کم تکرار است.
طبق گفته «شهریار شهرکی» مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان به ایرنا، درحال حاضر سه هزار و ۳۰۲ زوج نابارور درسیستان و بلوچستان زیر چتر بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و در مجموع تاکنون بیش از۹۰ میلیارد ریال بابت هزینه‌های ناباروری پرداخت شده، در واقع بیمه سلامت در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هزینه‌های ناباروری بانوان متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند پرداخت می‌کند.
وی با بیان اینکه زوج‌های نابارور با پوشش بیمه‌ای از ۹۰ درصد تعرفه دولتی و عمومی غیردولتی برخوردار شده‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز درمان ناباروری در سیستان و بلوچستان شامل یک مرکز با مالکیت خصوصی مرکز نرجس و ۲ مرکز با مالکیت دولتی دانشگاهی مرکز مولود در زاهدان و مرکز اوشیدا در زابل دراستان فعالیت دارند که دارای قرارداد همکاری با اداره کل بیمه سلامت هستند.
مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضربیش از۴۰۰ هزار نفر از جمله مادران باردار، مادران شیرده، کودکان زیر پنج سال و زوج‌های نابارور از تسهیلات بیمه سلامت در استان در راستای استفاده از مزایای قانون جوانی جمعیت بهره می‌برند.
وی افزود: پوشش رایگان بیمه شدگان روستایی و عشایر و شهرهای زیر۲۰ هزار نفر جمعیت و دهک‌های یک تا پنج درآمدی بیمه سلامت، متولی امر بیمه همگانی است؛ یعنی در کل کشورهیچ فردی که کد ملی و شناسنامه دارد نباید بدون پوشش بیمه باشد.
جستجو
آرشیو تاریخی