خبر

امیرحسین هدایی در لیگ امریکا


امیرحسین هدایی، ملی‌پوش تنیس‌روی‌میز ایران با امضای قراردادی به تیم تگزاس اسمش در لیگ برتر امریکا پیوست. او در حال حاضر عضو باشگاه لیل فرانسه است و با شروع رقابت‌های لیگ برتر امریکا، به طور همزمان در هر دو لیگ شرکت خواهد کرد. هم‌تیمی‌های جدید او بازیکنانی از امریکا، انگلیس، هند، ژاپن و روسیه هستند. این لیگ اواخر شهریورماه با حضور هشت تیم آغاز می‌شود. در لیگ امریکا نفراتی مانند لیام پیچ‌فورد نفر ۳۸ رنکینگ جهانی از انگلیس و همچنین بازیکنانی از چین و کره‌جنوبی حضور دارند.


 قهرمانی پرتابگران ایران در نیجریه
پرتابگران دیسک و چکش ایران، تور جهانی نیجریه را با قهرمانی تمام کردند. حسین رسولی و مهدی صابری، دو پرتابگر دیسک و چکش ایران که برای قطعیت سهمیه المپیک، در حال جمع کردن امتیاز هستند، بعد از تور ازبکستان، راهی نیجریه شدند تا در رقابت با پرتابگران دیگر مدال و امتیاز بگیرند. حسین رسولی پرتابگر دیسک با ثبت رکورد57 متر و 35 سانتیمتر با قهرمانی کارش را تمام کرد. مهدی صابری، پرتابگر چکش که در ازبکستان نایب قهرمان شده بود، در تور قاره‌ای نیجریه حاضر شد و در رقابت با چکشی‌ها با پرتاب 19 متر و 61 سانتیمتر قهرمان شد.


رمضانی سه سال محروم شد
محمد رمضانی ورزشکار کشتی پهلوانی ۳ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم شد .طبق اعلام آزمایشگاه مورد تأیید وادا، وجود ماده ممنوعه «نوراندروسترون» از کلاس ماده‌های ممنوعه S۱ در نمونه این ورزشکار تأیید شد. با عنایت به پذیرش اولیه تخلف و قبول مجازات تعیین شده توسط ورزشکار و طبق ماده ۱-۸-۱۰ از مجموعه قوانین و مقررات مبارزه با دوپینگ ایران، حکم محرومیت وی بدون انجام مراحل دادرسی و تشکیل جلسه شورای صدور رأی مستقیماً توسط کمیته انضباطی ایران نادو صادر شد. با عنایت به اینکه حکم محرومیت برای این تخلف ۴ ساله است، اما با در نظر گرفتن پذیرش تخلف توسط ورزشکار، ایران نادو با تخفیف یکساله حکم محرومیت وی را از تاریخ ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ تا ۱۷ فروردین 1406به مدت ۳ سال صادر کرد.
 

 4 پاراتیرانداز در اردو
ششمین اردوی تیم ملی تیراندازی جانبازان و توان‌یابان برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس روزهای 16 تا 29 خردادماه در  کمپ تیم‌های ملی فدراسیون برگزار می‌شود. نسرین شاهی، ساره جوانمردی، سیدمحمدرضا میرشفیعی و رقیه شجاعی ملی‌پوشانی هستند که زیر نظر کادر فنی تمرین می‌کنند.


شهرداری گرگان به دبی می‌رود
تیم بسکتبال شهرداری گرگان به مرحله پایانی جام باشگاه‌های آسیا در دبی رسید. این تیم بعد از شکست مقابل الریاضی لبنان در نیمه نهایی راهی دیدار رده‌بندی شد تا برای سهمیه با تیم کویت کلاب بازی کند. این دو تیم یک بار با یکدیگر در مرحله مقدماتی بازی کرده بودند و سهم نماینده ایران شکست -85 77 بود ولی انگیزه بالای گرگانی‌ها برای راهیابی به مسابقات دبی باعث شد تا آنها از همان ابتدا دفاع سنگینی را انجام بدهند. هر چند در کوارتر اول با یک امتیاز اختلاف 24 23- باختند ولی در وقت دوم بازی خوب سالارمنجی و پرتابهای سه امتیازی سینا واحدی این تیم را در نیمه اول 50 بر40 پیش انداخت. نیمه دوم هم کویتی‌ها نتوانستند در حمله موفق عمل کنند و این بازی با برتری-92 76 شهرداری گرگان به پایان رسید تا به لطف حضور دو تیم لبنانی الریاضی و ساجس در فینال هاشمی بتواند به باشگاه‌های آسیا راه پیدا کند.
 

اتحادیه جهانی: یزدانی سوپراستار تورنمنت مجارستان
اتحادیه جهانی کشتی از حضور ۱۳۴ کشتی گیر المپیکی در تورنمنت رنکینگ مجارستان خبر داد. این تورنمنت روزهای ۱۷ تا ۲۰ خرداد به میزبانی بوداپست برگزار می‌شود و امتیاز آن در رنکینگ کشتی‌گیران تأثیرگذار خواهد بود. از جمله چهره‌های شاخص این رقابت‌ها حسن یزدانی از ایران است که اتحادیه جهانی با انتشار عکس او، تلویحاً از یزدانی به عنوان سوپراستار این رقابت‌ها نام برده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی