نگران امباپه نیستم

گریزمان: دفاع کلید قهرمانی است

چشم فرانسه در یورو 2024 به گل‌های آنتوان گریزمان است اما مهاجم اتلتیکومادرید می‌گوید شانس قهرمانی تیمش به موفقیت خط دفاعی بستگی دارد. فرانسه که در سال‌های 1984 و 2000 قهرمان اروپا شده، در سال 2016 از رسیدن به سومین قهرمانی باز ماند و با یک گل مغلوب پرتغال شد. شکستی که برای گریزمان خیلی سخت بود. او گفت: «ما خیلی نزدیک شده بودیم. در یورو 2020 هم در یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی به سوییس باختیم. حالا انگیزه و اشتیاق زیادی داریم اما باید این را در زمین ثابت کنیم. فکر می‌کنم اگرچه کمی کسالت‌آور به نظر می‌رسد اما مهم دفاع است، تیمی که منسجم است و در طول مسابقات سرسختی لازم را نشان می‌دهد و از نظر دفاعی عملکرد خوبی دارد، شانس بیشتری برای موفقیت دارد.»
این بازیکن 33 ساله نگرانی در مورد هم‌تیمی‌اش، کیلیان امباپه ندارد که پاری‌سن‌ژرمن را در پایان فصل گذشته ترک کرد و به احتمال زیاد راهی رئال مادرید می‌شود: «فکر می‌کنم او خیلی خوب می‌تواند اوضاع را کنترل کند هرچند کار خیلی سختی است، باید درباره آن کمتر حرف بزنیم و روی تیم ملی متمرکز باشیم. ما همه می‌دانیم او چقدر برای تیم مهم است. ما به عنوان هم‌تیمی‌ها و همچنین رسانه‌ها و هواداران فرانسه باید بهترین شرایط را برای او فراهم کنند.»
کمتر از دو ماه دیگر فرانسه میزبان بازی‌های المپیک است و گریزمان می‌گوید دوست دارد در تیم فوتبال فرانسه حضور داشته باشد اگرچه باشگاهش تمایلی به این همراهی ندارد: «در آخرین لحظات مشخص می‌شود و کاری از من بر نمی‌آید، قطعاً این ابهام روی آینده من در اتلتیکو تأثیری ندارد.»
فرانسه 16 خرداد با لوکزامبورگ دیدار می‌کند و چهار روز بعد به مصاف کانادا می‌رود. این تیم با لهستان، هلند و اتریش همگروه است.
جستجو
آرشیو تاریخی