15 خرداد؛ شروع هفته دوم لیگ ملت‌های 2024- ژاپن

صبحانه با طعم والیبال

هواداران والیبال، صبحانه روزهای گرم خرداد را با طعم والیبال صرف می‌کنند. به‌جز بازی اول با ژاپن، بقیه بازی‌ها ساعت 6:30 صبح برگزار می‌شود.
 تیم ملی والیبال ایران، 8 روز بعد از روزهای تلخ هفته اول لیگ ملت‌ها، دوباره مقابل رقبایش صف‌آرایی می‌کند؛ این بار در شهر کوکورائه ژاپن. رقابت‌های این هفته هم با بازی مقابل میزبان برای ایران شروع می‌شود؛ ساعت 13:30دقیقه سه‌شنبه 15 خرداد. شاگردان پائز که سر سهمیه المپیک با رقبای سرسخت جنگ را از برزیل شروع کردند، هفته اول هرچند بازی به بازی روند بهتری پیدا ‌کردند اما برای تحقق آرزویشان ناکام ماندند. آنها با یک امتیاز سوغاتی که از هفته اول و بازی مقابل آرژانتین آوردند، حالا مصمم‌تر هستند تا نمایش بهتری داشته باشند، هرچند در هفته دوم هم رقبای راحتی ندارند. ملی‌پوشان والیبال ایران برای اینکه دوباره به کورس رقابت برگردند باید این هفته از سد برزیل، ژاپن، بلغارستان و ترکیه رد شوند. اولین بازی هم با ژاپن میزبان است که هفته اول با 3 برد و یک باخت تیم ششم جدول رده‌بندی است. سامورایی‌ها اما خیالشان از بابت سهمیه المپیک راحت است و برای شاگردان فیلیپ بلین که سومی لیگ ملت‌های 2023 را یدک می‌کشند، شاید این دوره بیشتر حکم بازی‌های تدارکاتی را داشته باشد و تکرار رفتن روی سکوی لیگ ملت‌ها.
پائز که تیمش را چند روزی زودتر به ژاپن برد تا هم با شرایط آب و هوایی هماهنگ شوند و هم به اختلاف ساعت عادت کنند، بازیکنانش را در کمپی تمرین داد تا دیروز که به هتل «ریگا رویال» اسکان پیدا کردند. ملی‌پوشان طبق برنامه تا قبل از شروع رقابت‌های هفته دوم صبح‌ها وزنه می‌زنند و عصرها تمرین توپی و مرور تاکتیک دارند. با اینکه شرایط تیم ملی ایران سخت است اما میلاد عبادی‌پور کاپیتان تیم ملی والیبال امیدوار است تیم بازی خوبی مقابل ژاپن به نمایش بگذارد: «بدون شک بازی سختی با ژاپن میزبان داریم، آن هم مقابل چشمان طرفداران ژاپنی. ژاپنی‌ها تیم‌های بزرگ دنیا را شکست داده‌‌اند. البته بازیکنان ایران هم در دو بازی آخر هفته اول راه‌ افتادند. مهم‌تر از نتیجه بازی با ژاپن این است که اشتباهات کوچک قبل دیگر تکرار نشود و اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توانیم نمایش خوبی برابر ژاپن داشته باشیم.»
پیمان اکبری مربی تیم ملی والیبال هم قول جنگ می‌دهد: «با همه قدرت و وجودمان می‌رویم مقابل ژاپن، برزیل، ترکیه و بلغارستان بجنگیم و مردم را شاد کنیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی