وزنه‌برداری و دو قهرمان بدون حامی

پاداش طلای المپیک؛ چالش جدی رئیس

محسن وظیفه
خبر‌نگار

 
فدراسیون وزنه‌برداری مدتی است با کمیته ملی المپیک بر سر حقوق المپیکی‌ها دچار مشکل شده است.
 کار به جایی رسید که مصطفی جوادی و علی داودی دو وزنه‌بردار المپیکی ایران پاداشی را که کمیته به عنوان حقوق ماهیانه برای آنها در نظر گرفته بود، برگشت زدند. این رفتار عجیب اما یک سؤال را به وجود می‌آورد؛ فدراسیونی که از حقوق و پاداش کمیته گلایه می‌کند، خودش چقدر قرار است در المپیک پاداش بدهد؟
علیرضا دبیر در سال‌های اخیر به مدیری مشهور شده است که درگیری زیادی را با مدیران ارشد ورزش بر سر بودجه به راه انداخته اما حالا در آستانه المپیک او می‌گوید، تلاش می‌کند تا به اندازه وزارت ورزش به طلای المپیک پاداش بدهد. همین حالا هم حقوق کلانی را برای قهرمانانش که شانس مدال دارند، در نظر گرفته است.
در چنین شرایطی باید از سجاد انوشیروانی پرسید که وقتی این همه به وزارت و کمیته معترض هستید، خودتان چه در چنته دارید؟ البته جواب این سؤال را انوشیروانی خیلی زود داد: «از سوی فدراسیون وزنه‌برداری پاداش یک میلیارد و نیمی به طلایی‌های المپیک تعلق می‌گیرد؛ نقره و برنز المپیک ۷۰۰ و ۵۰۰ میلیون پاداش دریافت خواهند کرد.
 البته این موضوع باید مورد تأیید هیأت رئیسه فدراسیون هم قرار بگیرد.»
این نهایت سقف و تلاش فدراسیون وزنه‌برداری بود؛ آن‌هم فقط برای دو وزنه‌بردار.
 کشتی ۱۱ سهمیه دارد اما وزنه‌برداری فقط دو نفر را دارد که هر دو هم رنک چهار فدراسیون جهانی را دارند.
مثلاً قرار است فدراسیون وزنه‌برداری با اعلام این پاداش به آنها روحیه بدهد تا با سنگین‌ترین وزنه‌ها بجنگند ولی انگار این وعده بیشتر باعث تضعیف روحیه آنها شده است.
مصطفی جوادی و علی داودی برای رسیدن به مدال طلا نیاز به معجزه دارند اما با این وعده که انوشیروانی داد، بعید است کسی برای رخ دادن معجزه تلاش کند.

جستجو
آرشیو تاریخی