صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

اخبار کوتاه

تصویر«همه نگاه‌ها به رفح» ترند اول اینستاگرام

تصویری که در آن چادرهای آوارگان فلسطینی به شکلی قرار گرفته که عبارت تمام نگاه‌ها به رفح (All eyes on Rafah)  را نشان می‌دهند، توجه مردم دنیا را به جنایات و کشتارهای اخیر رژیم صهیونیستی در رفح در جنوب نوار غزه جلب کرده و توانسته در کمتر از 24 ساعت بیش از 37 میلیون بار در اینستاگرام به اشتراک گذاشته شود.

 

اذعان یک مقام صهیونیستی به عدم نابودی حماس

روز گذشته گادی آیزنکوت وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «هر کس بگوید ما گردان‌های حماس را در رفح نابود می‌کنیم سپس اسرای اسرائیلی را آزاد می‌کنیم، در حال ایجاد توهم است.» او اذعان کرد که حماس یک سازمان ایدئولوژیک است و اگر امروز در غزه انتخابات برگزار شود، قطعاً پیروز خواهد شد. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از آیزنکوت بیان کرد که دولت در بازگرداندن امنیت برای اسرائیلی‌ها شکستی مفتضحانه خورده است.
 
گوانتاناموی
رژیم اسرائیل در نوار غزه
منابع خبری گزارش دادند که رژیم اسرائیل با اهانت، شکنجه و بدرفتاری با هزاران شهروند فلسطینیِ بازداشت شده در نوار غزه و نگهداری آنها در قفس، زندانی نظیر زندان بدنام گوانتاناموی امریکا ایجاد کرده است.
 
اسرائیل آنروا را سازمان تروریستی خواند
مجمع عمومی کنست با تصویب اولیه پیش‌نویس طرحی، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) را یک «سازمان تروریستی» اعلام کرد. این طرح برای اجرایی‌شدن باید ۲ بار دیگر در پارلمان رژیم صهیونیستی به تأیید اعضا برسد.

ترامپ: مسکو و پکن را بمباران می‌کردم
 کاندیدای ریاست جمهوری امریکا در یک رویداد انتخاباتی خود مدعی شد که اگر در زمان ریاست جمهوری وی به اوکراین و تایوان حمله می‌شد، او مسکو و پکن را بمباران می‌کرد. در خبر دیگری آمده که پیش‌بینی آرای چندگانه امریکا نشان‌ می‌دهد که آرای ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امریکا ۱۷ درصد از رقیب اصلی‌اش بایدن بیشتر است.
 
حق وتو سیستم سازمان ملل را فلج کرده است
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در انتقاد به تصمیمات شورای امنیت پیرو وتوی قطعنامه‎های آتش‌بس در غزه توسط امریکا گفت: سیستم سازمان ملل به دلیل حق وتو فلج شده که این باعث ادامه‌دار شدن درگیری‌ها شده است. وی افزود که آنچه در خاورمیانه در حال رخ دادن است، ما را در برابر آزمون نظم جهانی و براساس قوانین بین‌المللی و نهادها قرار داده است. ایالات متحده تاکنون چهار قطعنامه برای توقف جنگ در غزه را وتو کرده و باعث انفعال شورای امنیت درباره تشدید درگیری‌ها در غزه شده است.
 
کمک‌های جدید اروپا به اوکراین
روز گذشته سوئد از بزرگ‌ترین مجموعه کمک نظامی به اوکراین بالغ بر
۱.۳ میلیارد دلار رونمایی کرده است که شامل هواپیماهای تجسسی و تجهیزات دفاع هوایی می‌شود. در همین راستا وزیر خارجه فنلاند نیز گفت که اوکراین می‌تواند با سلاح‌های فنلاندی به خاک روسیه حمله کند.

جستجو
آرشیو تاریخی