صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

مدیترانه؛ منطقه عملیاتی جدید انصارالله

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، طی بیانیه‌ای از اجرای 6 عملیات نظامی علیه 6 کشتی در 3 دریای سرخ، عرب و مدیترانه خبر داد که عملیات در مدیترانه برای نخستین بار بود که اعلام می‌شد. به گزارش سما، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن کشتی‌ها در نتیجه نقض ممنوعیت تردد به بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفت.
سه عملیات نظامی در دریای سرخ انجام شد که در عملیات نخست، کشتی ‌LAAX، دوم کشتی MOREA  و سوم کشتی Sealady هدف قرار گرفته و آسیب دیدند.
این سه عملیات با موشک‌های بالستیک و پهپادهای نیروی دریایی انجام شد که به لطف خدا تلفات مستقیم داشت.
نیروهای مسلح دو عملیات نظامی دیگر را هم از طریق هدف قرار دادن ناوهای امریکایی  «ALBA و Maersk HARTFORD» در دریای عرب انجام دادند که آن هم با تعدادی موشک و پهپاد انجام شد.
در ششمین عملیات، ناو MINERVA ANTONIA  در دریای مدیترانه با تعدادی موشک هدایت شونده هدف قرار گرفت.
مقاومت اسلامی لبنان نیز روز گذشته طی چند عملیات، مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در‌هم کوبید. منابع حزب‌الله طی بیانیه‌هایی اعلام کردند تجهیزات جاسوسی پیشرفته در سایت «الراهب»، محل استقرار نظامیان دشمن در «اشتولا» و موقعیت «البغدادی» را با سلاح‌های متناسب هدف قرار دادند.
به تازگی شیوه‌های عملیاتی حزب‌الله در شمال اراضی اشغالی مورد توجه محافل رسانه‌ای صهیونیستی قرار گرفته است. به گزارش «عربی 21» محافل اسرائیلی تصاویر عملیات حزب‌الله را نشانه خطرناکی از تشدید تنش‌های حزب‌الله علیه اشغالگران دانستند. سایت عبری «حدشوت بزمان» با توجه به شدت عملیات علیه پایگاه «رامیا» که با ده‌ها موشک صورت گرفت، نوشت: «همین مانده که حزب‌الله از مرز عبور کرده و پرچمش را در مرکز نظامی ما برافراشته و پیروزمندانه به لبنان بازگردد.»
 این رسانه صهیونیستی افزود: پاسخ اسرائیل هر روز ضعیف‌تر می‌شود؛ درحالی که جسارت نصرالله نشان داده که چه کسی مسئول تعیین قواعد بازی است.»
جستجو
آرشیو تاریخی