صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

واکنش‌های جهانی به حمله صهیونیستی به رفح

همزمان با حملات خونبار رژیم صهیونیستی به رفح، افکار عمومی و برخی دولتمردان جهان در مخالفت با تداوم جنایات اسرائیل دست به اعتراض زدند که برخی از آنها با سرکوب مواجه شدند.
روز گذشته طبق بیانیه دادگاه لاهه، مکزیک درخواست خود را برای پیوستن به پرونده مجازات و پیشگیری از جنایات نسل‌کشی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.
همچنین شماری از نمایندگان پارلمان فرانسه و ایتالیا برای اعلام همبستگی با مردم غزه، پرچم فلسطین را در جلسه پارلمان به اهتزار درآوردند. پارلمان فرانسه در واکنش به این اقدام، سباستین دیلوگو نماینده حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» را به مدت 15 روز تعلیق کرد.
منابع خبری اعلام کردند، آفریقای جنوبی نیز حکم توقف حمله به رفح را به شورای امنیت ارجاع می‌دهد. وزیر خارجه این کشور اعلام کرد: طی روزهای آینده درخواست اجرای حکم دیوان دادگستری بین‌المللی در رابطه با توقف حمله به رفح را به شورای امنیت ارائه خواهیم داد.
در همین حال، هماهنگ‌کننده صلح سازمان ملل در خاورمیانه تأکید کرد، با توجه به آنچه در نوار غزه و رفح در جریان است، خطر وقوع یک درگیری منطقه‌ای وجود دارد. وی گفت: اقدامات انسانی انجام گرفته به هیچ وجه برای پاسخگویی به نیازهای پزشکی در نوار غزه کافی نیست.
همچنین در تداوم تظاهرات حامیان ملت فلسطین در جهان، مردم فرانسه، ایتالیا، آلمان، امریکا، مغرب و اردن برای همبستگی با آنها و لزوم تأکید بر توقف جنگ ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه به خیابان‌ها آمدند. در مکزیک نیز معترضان با پرتاب بطری‌های آتش‌زا به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در مکزیکوسیتی، بخش‌هایی از سالن انتظار آن را به آتش کشیدند.
جستجو
آرشیو تاریخی