صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و هفتاد و شش - ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

گزارشی از پیوند قدرت نرم و سخت مقاومت علیه ارتش رژیم صهیونیستی

رد کفش‌های سربازان قسام بر چهره اشغالگران

 امیر فرشباف
خبرنگار

با وجود حملات بی‌امان و کور ارتش صهیونیست در طول این هشت ماه، گروه های مقاومت ملی و اسلامی فلسطین همچنان مانند روزهای ابتدایی جنگ، درحال نبرد با نیروهای اشغالگر برای بیرون راندن آنها از غزه هستند. موضوع قابل‌توجه درخصوص ثبات عملیاتی مقاومت، به قدرت نرم و توان رسانه‌ای گروه‌های فلسطینی بازمی‌گردد که از روز نخست نبرد، عملیات میدانی و رسانه‌ای را به‌طور پیوسته طراحی و اجرا کردند. در تازه‌ترین رویداد، گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس پیامی تصویری را خطاب به نیروهای تیپ زرهی ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی که در رفح مستقر است، منتشر کرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، در پیام قسام خطاب به نیروهای تیپ زرهی ۴۰۱ ارتش رژیم صهیونیستی آمده است: «نظامیان جنایتکار تیپ زرهی ۴۰۱! هنوز رد کفش‌های سربازان قسام بر چهره شما نمایان است.»
قسام در این ویدیو اشاره کرده که سباستین ایون فرمانده عملیات تیپ ۴۰۱، نریا زیسک فرمانده گروهان زرهی گردان هبکوعیم ۵۲، یائیر زلوف فرمانده گروهانی در تیپ ۴۰۱، دیوید شکوری جانشین فرمانده گردان مهندسی ۶۰۱ و کفیر اسحاق برنکو یکی دیگر از فرماندهان گردان هبکوعیم ۵۲ را در نبردهای نوار غزه کشته است.

توان مقاومت برای عملیات در سراسر فلسطین
در میدان نیز جریان‌های مختلف مقاومت، مجموع عملیات موفقی در سراسر فلسطین انجام دادند. گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها طی عملیاتی ترکیبی، گروهی از نیروهای اسرائیلی را به داخل کمینی در نزدیکی مدرسه «الشوکه» در شرق رفح کشانده و یک بمب را در میان آنها منفجر کردند که طی آن چهار نظامی صهیونیست کشته شده و شماری دیگر زخمی شدند.
قسام افزود: مجاهدان تک‌تیرانداز این گردان‌ها بلافاصله پس از رسیدن نیروهای پشتیبانی دشمن دو نظامی را هدف قرار دادند و در جریان تلاش برای اسیر کردن یک نظامی اسرائیلی، اشغالگران نیروی خودی را طبق پروتکل غیرانسانی «هانیبال» هدف قرار داده و به قتل رساندند.
گردان‌های قسام در عملیاتی در نزدیکی تقاطع «عبد جبر» در اردوگاه «یبنا» در شهر رفح یک تانک مرکاوای اسرائیلی را با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار داد. قسام در عملیاتی دیگر تعدادی نظامی اسرائیلی را در داخل خانه‌ای در منطقه «الشوکه» در شرق رفح با راکت ضد نفر TBG هدف قرار داد. یکی از مجاهدان تک‌تیرانداز قسام نیز یک نظامی اسرائیلی را در منطقه الشوکه در شرق رفح هدف قرار داد.
مجاهدان قسام همچنین یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را هم در منطقه «تل زعرب» در محله السلطان در غرب رفح با راکت ضدزره یاسین 105 هدف قرار دادند. در عملیاتی دیگر، گردان‌های قسام یک بسته انفجاری را در حوالی استادیوم «الفدائی» در محله «التنور» در شرق رفح در میان گروهی 15 نفره از نظامیان اسرائیلی منفجر کرد که طی آن همه این نیروها کشته و زخمی شدند.
در مقابل ارتش صهیونیست، با حملات هوایی به اردوگاه‌های اسکان آوارگان، ده‌ها غیرنظامی را به شهادت رساند. صهیونیست‌ها در اقدامی دیگر، طی بمباران هوایی رفح، خدمات ارتباطی و اینترنتی این شهر را مختل کردند.
در کرانه باختری نیز درگیری‌ها با وجود تشدید اوضاع امنیتی همچنان ادامه دارد. یورش اشغالگران به اردوگاه «طولکرم» و «الخلیل» و «نابلس» و «رام‌الله» با مقاومت نیروهای فلسطینی در کرانه باختری مواجه شد.
به گزارش «عربی 21»، گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در اردوگاه طولکرم تصاویری از لحظه تیراندازی نیروهای مقاومت به شهرک «بیت حیفر» در پاسخ به جنایات اشغالگران در غزه منتشر کرد.
همچنین نیروهای مقاومت فلسطین در منطقه «شویکه» یک بمب دست‌ساز انفجاری علیه اشغالگران منفجر کردند. گردان‌های «شهدای الاقصی» وابسته به جنبش فتح نیز اعلام کرد نیروهایش را در «شویکه» واقع در طولکرم وارد میدان کرده است.

تلفات بالا، اشغالگران را مجبور به عقب‌نشینی کرد
ارتش رژیم صهیونیستی رسماً به کشته شدن 3 نظامی دیگر خود در نبردهای غزه که هر سه از گردان 50 تیپ «ناحال» بودند، اعتراف کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسامی کشته‌ها به این شرح اعلام شده است: گروهبان امیر گلیلوف، گروهبان‌آوری بار اور و گروهبان عیدل ابیل. ارتش اشغالگر همچنین به مجروح شدن 12 نظامی دیگر اذعان کرد و گفت حال 7 نفر از آنها وخیم است. در همین حال، رسانه‌های عبری اعلام کردند تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی از جبالیا عقب‌نشینی کرده است. این درحالی است که ارتش اشغالگر که ماه‌ها پیش مدعی پاکسازی جبالیا از وجود مبارزان حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی بود، از هفته‌ها پیش مجدداً به این منطقه بازگشت و عملیات گسترده‌ای را علیه آن آغاز کرد.
شایان ذکر است که علاوه بر ضرباتی که ارتش اشغالگر در این مدت از جریان مقاومت منطقه دریافت کرده، احتمال گسترش دایره مقاومت به اطراف اراضی اشغالی، خصوصاً مصر و اردن، سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است. بعد از زمزمه‌های مسلح شدن گروه‌های مقاومت اردنی و ورود سلاح از مرزهای شرقی فلسطین اشغالی، به‌‌تازگی پیوستن نظامیان مصری به روند مقاومت مسلحانه علیه اشغالگران، بر نگرانی دولت صهیونیستی افزوده است.
پس از تیراندازی متقابل میان نیروهای نظامی مصر و رژیم صهیونیستی، یک رسانه عبری مدعی شد که بین تونل‌های غزه و ارتش مصر رابطه وجود داشته و همین موضوع احتمال تشدید درگیری‌ها را افزایش داده است. این وب‌سایت عبری خاطرنشان کرد «اگر فردا یک لشکر ارتش مصر نیمه شب از تونلی در شمال غزه بیرون بیاید و به سمت تل‌آویو و پایگاه‌های هوایی آنجا حرکت کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ آنچه در 7 اکتبر رخ داد در مقایسه با آن، کودکانه به نظر می‌رسد.»

جستجو
آرشیو تاریخی