گزارش «ایران» از مهمترین طرح‌ها‌یی که در دور اول و دوم سفرهای استانی رئیس دولت سیزدهم به ثمر نشست

خدمات ماندگار رئیس‌جمهور شهید در 45 سفر استانی

دور اول سفرهای استانی دولت مردمی از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد و ظرف مدت کمتر از یک سال، سفر رئیس جمهور شهید به همه استان‌ها انجام شد. شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تا پایان سال ۱۴۰۲ در قالب دور دوم سفرها با هدف اصلی پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر دور اول، به 14 استان عزیمت کرده و در سال‌جاری با سفر به استان‌های سمنان، قم و مازندران، بخش زیادی از طرح‌های نیمه‌تمام و راکد این استان‌ها را مورد بهره‌برداری قرار داد.

گروه ایران زمین- با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بسیاری از چالش‌ها و  طرح های ناتمام بر زمین مانده استان‌های کشور رنگ بهبود به خود گرفته و گره بسیاری از طرح ها و پروژه های نیمه تمام، یک به یک حل‌وفصل شده‌ و در ایستگاه بهره‌برداری قرار گرفت. طرح‌های مهمی در بخش‌های مسکن ملی، منابع آب و تأسیسات فاضلاب، محورهای ارتباطی و زیربنایی مواصلاتی، کشاورزی و منابع طبیعی، بهداشت و درمان، نفت و انرژی، آموزش عالی، حفظ محیط زیست و... که از گام‌های بلند دولت مردمی در تحقق شعار توزیع عادلانه منابع و رشد و توسعه پایدار به شمار می‌رود.
دور اول سفرهای استانی دولت مردمی از شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شد و ظرف مدت کمتر از یک سال، سفر رئیس جمهور شهید به همه استان‌ها انجام شد. شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» تا پایان سال ۱۴۰۲ در قالب دور دوم سفرها با هدف اصلی پیگیری و نظارت بر اجرای مصوبات سفر دور اول، به 14 استان عزیمت کرده و در سال‌جاری با سفر به استان‌های سمنان، قم و مازندران، بخش زیادی از طرح‌های نیمه‌تمام و راکد این استان‌ها را مورد بهره‌برداری قرار داد. دولت مردمی همچنین از منظر تصویب و تکمیل طرح‌های عمرانی طی 33 ماه خدمت صادقانه خود در بیش از 45 سفر استانی حضور داشت که ماحصل این سفرها، تصویب حدود 300 همت بودجه بود.
 
افتتاح ابرپروژه فولاد آهن‌اسفنجی در «خراسان جنوبی»
رئیس‌جمهور شهید، (۲۴ آذر۱۴۰۱) و در نخستین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت به خراسان جنوبی سفر کرده و ابرپروژه فولاد آهن‌اسفنجی قائنات با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی برای ۴۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم را افتتاح کرد. این مجتمع یکی از ۸ مجتمع بزرگ فولاد کشور به شمار می‌رود که با دانش و توان مهندسان ایرانی ساخته شده و واحد احیای مستقیم آن، قابلیت تولید سالانه۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را دارد. وی همچنین با بهره‌برداری از تعدادی از طرح‌های اقتصادی و عمرانی در برخی شهرستان‌ها از جمله قائنات، تصیفه‌خانه فاضلاب شهر بیرجند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های زیرساختی در حوزه تأمین آب را مورد بهره‌برداری قرار داد. طرحی که ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آب فاضلاب را تصفیه کرده و برای مصارف کشاورزی و صنعتی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
دستاوردهای ماندگار در دارالعباده یزد
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت استان یزد بود که بارها از سوی رئیس جمهور شهید مورد تأکید قرار گرفت. آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید در دور دوم سفر به شهر دارالعباده ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اعلام کرد، بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به غیر از بخش مسکن کلنگ‌زنی نکنیم.
دومین سفر رئیس جمهور شهید به استان یزد دی ماه 1401 انجام شد. اجرای ۷۵ درصدی مصوبات دور نخست و تصمیم ویژه دولت سیزدهم با اجرای ابرپروژه تأمین آب این استان از طریق اجرای طرح انتقال آب از خلیج‌فارس، رهاوردهای ماندگاری را برای این استان رقم زد. در این سفر، مجتمع فولاد بافق یزد افتتاح شد. در جریان حضور شهید آیت‌الله رئیسی در مجتمع فولاد بافق، واحد احیای مستقیم این کارخانه با ظرفیت سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی افتتاح شد. این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد و ساخت آن، در دولت سیزدهم شتاب زیادی پیدا کرد. با افتتاح این واحد صنعتی، زمینه اشتغال بیش از هزار و ۸۰۰ نفر، شامل ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم، فراهم شد. عملیات اجرایی خط دوم طرح انتقال آب خلیج فارس به یزد و دو استان‌ دیگر فلات مرکزی (کرمان و اصفهان) با حضور رئیس‌جمهور شهید یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که در استان یزد آغاز شد.
 
مهم‌ترین دستاوردهای دولت در استان بوشهر
مراحل توسعه فاز 14 پارس جنوبی پس از تأخیری طولانی همراه با فراز و نشیب‌های زیاد از زمان تعریف طرح، با استقرار دولت سیزدهم و بسیج تمامی امکانات با هدف پایداری پالایش گاز زمستانی شتاب گرفت و سرانجام در دور دوم سفر رئیس‌جمهور شهید به این استان جنوبی افتتاح شد. همچنین فاز اول طرح آبرسانی شهرستان جم پس از ۱۵سال توقف، تکمیل و به بهره‌برداری رسید. دو طرح سد مخزنی باغان با ظرفیت ۳۲ میلیون متر مکعب و طرح سد مخزنی اخند با ظرفیت ۲ میلیون متر مکعب نیز با دستور رئیس‌جمهور شهید افتتاح و آبگیری شد. تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آموزشی و بهداشتی، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ورزشی، تجهیز سالن‌های ورزشی، اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی از دیگر اقدامات ماندگار رئیس‌جمهور شهید برای استان بوشهر بود.
 
گره‌گشایی دولت سیزدهم از طرح‌های راکد خوزستان
آیت‌الله رئیسی در چهارمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی خود برای هشتمین‌بار به خوزستان سفر کرد. در این سفر طرح‌هایی همچون بهره‌برداری از بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه، افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۷۴ روستای استان خوزستان، افتتاح ۷۰ کیلومتر از طرح ریلی دوخطه‌سازی محور اهواز-اندیمشک، راه‌اندازی فاز یک شرکت پالایش هویزه خلیج فارس که از طرح‌های نیمه‌تمام استان بودند به افتتاح رسید. عملیات اجرایی پل بتونی فلزی میانرود به طول۴۲۰ متر با ۱۴دهانه ۳۰ متری در سال ۱۳۸۰ با برگزاری آیینی با حضور مسئولان ملی، استانی و محلی روی رودخانه دز آغاز شد اما به دلیل قطع ردیف اعتباری این طرح از محل اعتبارات ملی در سال ۱۳۸۷، عملیات اجرایی آن متوقف شد.
 
نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در آذربایجان شرقی
بهره‌برداری از سد قیزقلعه سی آخرین طرح عمرانی بود که 30 اردیبهشت ماه امسال توسط رئیس‌جمهور شهید در آذربایجان شرقی و روی رود ارس افتتاح شد؛ سدی که آورده بسیار خوبی برای منطقه ارسباران و آذربایجان شرقی دارد و یکی از طرح‌های مهم در دولت سیزدهم است، اما در سفر دوم استانی شهید رئیسی در 20 خرداد سال گذشته نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام سرعت بیشتری گرفتند. طرح‌هایی که ۷۱ هزار شغل جدید در حوزه‌های مختلف در آذربایجان‌ شرقی ایجاد کرد. تشکیل شرکت مستقل مس آذربایجان و احیای دریاچه ارومیه از بزرگ‌ترین طرح‌های نیمه‌تمامی بود که در دولت سیزدهم و با دستور رئیس جمهور شهید به بهره‌برداری رسیدند. احیای ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی استان آذربایجان شرقی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم بود که جشن احیای این واحدها 18 خرداد سال گذشته با حضور شهید آیت‌الله رئیسی در محل مجموعه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برگزار شد. فعالیت بخش قابل توجهی از این ۲۲۰ واحد از ۱۰ سال پیش متوقف شده بود که با احیای آنها در دولت سیزدهم بیش از ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه نیز احیا شد. همزمان با احیای کارخانه ماشین‌سازی تبریز علاوه بر تأمین تجهیزات مورد نیاز برای نوسازی و تجهیز دیگر واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ شغل احیا شد.
 
احیای پتروشیمی گچساران پس از۱۹ سال
26 تیرماه سال گذشته برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد روز فراموش نشدنی بود. روزی که شهید آیت‌الله رئیسی در دور دوم سفر استانی پتروشیمی گچساران را که ۱۹ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذشت و دولت سیزدهم در دو سال توانست با تخصیص اعتبارات به‌موقع آن را به بهره‌برداری برساند، افتتاح کرد. همچنین سد چمشیر به عنوان بلندترین سد بتونی غلتکی غرب آسیا و واحد اول نیروگاه این سد با حضور رئیس‌جمهور شهید افتتاح و به بهره‌برداری رسید. احیای کارخانه قند یاسوج به عنوان نماد صنعت و تولید استان و همچنین ۴۴ واحد تولیدی و صنعتی راکد، احیای کارخانه ماشین‌سازی گچساران پس از سال‌ها تعطیلی و زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر، بازگرداندن کارخانه آب معدنی چویل دنا به چرخه تولید و احیای ۱۷ کارخانه راکد شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در این استان بود که با پیگیری‌ها و دستور رئیس جمهور شهید به نتیجه رسیدند.
 
اَبَرپروژه آزادراه شیراز- اصفهان پس از ۱۳سال انتظار به ثمر نشست
رئیس جمهور شهید، طی روزهای بیستم و بیست و یکم مهرماه سال ۱۴۰۲ در دور دوم سفرهای استانی میهمان مردم استان فارس بود. در واقع سال گذشته را می‌توان سال پایان انتظارات برای افتتاح برخی طرح‌های زیرساختی در این استان دانست. اَبَرپروژه آزادراه شیراز - اصفهان که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان فارس محسوب می‌شد، پس از ۱۳سال انتظار در این دور از سفر آیت‌الله رئیسی به بهره‌برداری رسید. طرح خط دوم انتقال آب آشامیدنی از سد درودزن به شهر شیراز وعده‌ دیگری بود که پس از سال‌ها انتظار در دولت سیزدهم تحقق یافت و با حضور رئیس جمهور شهید به بهره‌برداری رسید. همچنین در این دور از سفرهای استانی آیت‌الله رئیسی به استان فارس، پس از ۱۲ سال انتظار، سرانجام صدای پای آب به شهر شیراز رسید و آب سد درودزن در شبکه آبرسانی این کلانشهر جاری شد. بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهدای شهر مصیری به‌عنوان تنها بیمارستان شهرستان رستم نیز با حضور رئیس‌جمهور شهید به بهره‌برداری رسید. در خصوص میزان احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در استان فارس نیز می‌توان به احیای 5 هزار واحد راکد اشاره کرد.
 
پایان رؤیای ۱۸ساله کردستانی‌ها در دور دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور
شهید آیت‌الله رئیسی، یازدهم آبان‌ماه سال گذشته در قالب دور دوم سفرهای استانی به کردستان سفر کرد. راه‌آهن سنندج- همدان، ابَرپروژه‌ای بود که حدود ۱۸ سال از عمر آن می‌گذشت و جزو طرح‌های مصوب «مهر ماندگار» در سال ۱۳۸۳ بود و همزمان با سفر رئیس‌جمهور شهید به استان کردستان به بهره‌برداری رسید و امید به توسعه در حوزه‌های مختلف را در دل مردمان این دیار زنده کرد. فرودگاه شهدای سقز به عنوان یکی دیگر از طرح‌های مهم کردستان و دومین فرودگاه این استان که تا پیش از دولت سیزدهم ۶۳ درصد پیشرفت داشت در این سفر به بهره‌برداری رسید. در این سفر بود که هواپیمای حامل آیت‌الله رئیسی در فرودگاه سقز به زمین نشست و به این ترتیب، نخستین پرواز در این فرودگاه تازه تأسیس فرود آمد. همچنین در جریان این سفر، طرح شهرک صنعتی سنندج ۴ به طور رسمی افتتاح شد. فاز نخست این شهرک سال ۱۳۹۹ در حالی که زیرساخت‌های اساسی همچون آب و جاده آن آماده نشده بود به بهره‌برداری رسید، ولی به همین دلیل تعداد زیادی از واحد‌هایی که زمین به آنها واگذار شده بود قادر به ساخت سوله نبودند. آبگیری سد‌های امیرآباد و رمشت کردستان پس از گذشت ۱۲ سال نیز از جمله دستاوردها در دومین دور سفر استانی رئیس‎‌جمهور شهید بود که به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی طرح سد امیرآباد و سد رمشت در سال ۱۳۸۸ آغاز و با اعتبار بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان سال گذشته آبگیری و به بهره‌برداری رسید.
 
دسترسی چهارمحال‌وبختیاری‌ها به آب شرب سالم با افتتاح طرح‌های آبرسانی
دومین دور سفر شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به استان چهارمحال‌وبختیاری در تاریخ بیست‌وپنجم آبان ماه سال گذشته انجام شد. در جریان این سفر 700 طرح نیمه ‏تمام چهارمحال و بختیاری مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵ طرح آب و برق به ارزش بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان افتتاح شد. ازجمله طرح‌های افتتاح شده توسط آیت‌الله رئیسی طرح عظیم تأمین آب شرب بهداشتی استان چهارمحال و بختیاری بود که آبگیری سد غدیر باباحیدر و شبکه انتقال و توزیع آب این سد را شامل می‌شد. در این سفر همچنین طرح آبرسانی بن به بروجن پس از سال‌ها کش و قوس به بهره‌برداری رسید و مردم نیمی از این استان به آب شرب سالم و پایدار دسترسی پیدا کردند.
 
گسترش آبادانی؛ دستاوردهای سفر رئیسی به ایران کوچک
تلاش جهادی دولت سیزدهم در البرز و دهها نقطه دیگر این استان طی حدود ۲۲ ماه از سفر نخست رئیس جمهور به البرز با روشن شدن چراغ‌های آزادراه شهید سلیمانی به عنوان یکی از طرح‌های نیمه‌تمام و تعطیل شده دولت قبلی در شمال کرج در سفر هیأت دولت به این استان نمود پیدا کرد. همچنین پایان دادن به سال‌ها تنش آبی در نظرآباد و اشتهارد با اجرای طرح جامع آبرسانی، گازرسانی جهادی به ۱۲۰ روستا در یک سال با شکافتن دل صخره‌های سخت البرز، خروج ۱۹۴ کارخانه از رکود طی ۲۲ ماه و زدودن محرومیت درمانی از شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس با راه‌اندازی بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی که حدود ۱۲ سال نیمه‌کاره مانده بود تنها بخش‌هایی از اقدامات رئیس‌جمهور شهید و هیأت دولت همراه وی در سفر به استان البرز بوده است. در دومین سفر هیأت دولت به استان البرز فاز نخست آزاد راه سردار شهید سلیمانی که از طرح‌های نیمه‌تمام استان بوده به بهره‌برداری رسید.
 
تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت در گلستان
۳۰ آذرماه سال گذشته مردم استان گلستان برای دومین بار میزبان رئیس جمهور و هیأت دولت در این استان بودند. در این سفر که تمرکز اصلی‌اش تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بود بیش ۳۵۰ هزار میلیارد ریال برای استان مصوب شد. در نخستین سفر رئیس‌جمهور شهید به این استان ۱۱۸ مصوبه برای حل مشکلات مردم این استان به تصویب رسید که تا قبل از سفر دوم تعداد مصوبه آن به سرانجام رسید و بقیه طرح‌ها در سفر دوم بود که سرعت گرفت. گفتنی است در مجموع دو سفر هیأت دولت به این استان ۲۴۸ مصوبه به تصویب رسید. مهم‌ترین این طرح‌ها در حوزه آبرسانی بوده و اهتمام و تسریع تکمیل یا ساخت چند طرح‌ بزرگ و زیرساختی مناطق شرق گلستان بویژه در بخش‌های «آب، فاضلاب، راه، حمل‌ونقل، بهداشت و درمان» توسط آیت‌الله رئیسی خاطره‌ای خوش و ماندگار در ذهن مردمان این دیار ثبت کرده است. از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر، افتتاح طرح بزرگ فیبر نوری گلستان، بهره‌برداری از طرح‌های آب‌رسانی استان در بخش‌های مختلف از جمله گنبد کاووس، بهره‌برداری از خلیج احیاشده گرگان و اجرای طرح جزیره آشوراده بوده است.
 
افتتاح بیش از 100 طرح نیمه‌تمام در «زنجان»
در دور دوم سفر آیت‌لله رئیسی، رئیس جمهور شهید به زنجان در مجموع 118 طرح عمرانی و تعدادی طرح روستایی به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. مهم‌ترین این طرح‌ها مربوط به احیا و افتتاح 7 واحد صنعتی و تولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد، ‌فولاد آسین ابهر، ‌شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش 49 هزار و 440 میلیارد ریال و 31 طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار بود. بهره‌برداری از دومین گلخانه هوشمند و مدرن کشور از دیگر طرح‌های نیمه‌تمام دور دوم سفر استانی آیت‌الله رئیسی به این استان بود. همچنین همزمان با دور دوم سفر ریاست‌جمهوری در دی ماه سال گذشته به این استان 7 واحد صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری ۱۷۶ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال افتتاح شد که با راه‌اندازی این واحدها زمینه اشتغال یک هزارو 934 نفر مهیا شد. در این سفر 68 طرح در سطح کلان نیز در حوزه احیای واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسید.
 
احیای 610 واحد راکد تولیدی و صنعتی در «هرمزگان»
در آستانه 45 سالگی انقلاب اسلامی و در نخستین روز دهه فجر (12بهمن 1402)، رئیس‌جمهور شهید و اعضای هیأت دولت در ادامه سفرهای دولت سیزدهم، به استان هرمزگان سفر کردند. طبق گفته «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان به خبرنگار «ایران»، در این سفر علاوه بر احیای 610 واحد راکد تولیدی و صنعتی، 800 کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه، هوشمندسازی ۳۰۲ کلاس و ۷۲ طرح ورزشی مدارس به بهره‌برداری رسید و ۱۴ هزار واحد مسکن ملی تحویل مردم شد. همچنین ۷ شهرک صنعتی جدید، ۱۲۸ کارخانه و بنگاه اقتصادی و ۱۳۶ طرح ورزشی و در حوزه راه، ۸۰۰ کیلومتر راه شامل راه‌های اصلی، فرعی و روستایی افتتاح شد. طبق گفته استاندار هرمزگان، در حوزه آب، شاهد ساخت بیش از ۸۰ درصدی آب‌شیرین‌کن‌ها و رفع مشکل آبرسانی ۱۵۶ روستا و ۵ شهر  در دولت سیزدهم بودیم. در حوزه صنایع تبدیلی نیز ۱۷ کارخانه و در حوزه آبخیزداری ۵۰ سازه آبخیزداری و در حوزه بهداشت و درمان نیز بیمارستان کودکان بندرعباس، بیمارستان فارابی بستک، ۳۴ طرح بهداشت و درمان استان افتتاح شد.
 
احیای 200 واحد صنعتی تعطیل
 یادگار دولت سیزدهم در «سمنان»
دومین سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور شهید به سمنان به عنوان «بهار سفرهای استانی دولت سیزدهم» با برگزاری دو جشن بزرگ احیای ۲۰۰ واحد راکد صنعتی و جشن واگذاری یکهزار و ۱۵۸ قطعه زمین در قالب طرح «جوانی جمعیت» در این استان ماندگار شد. در این سفر دو روزه، رئیس جمهور شهید که همواره بر ارتباط مستقیم مسئولان با مردم تأکید ویژه داشتند با مردم شهرستان‌های سمنان، شاهرود و دامغان دیدار رو در رو داشتند. همچنین با پیگیری‌های انجام شده بیش از 12 هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام در شهرهای مختلف استان سمنان به بهره‌برداری رسید. افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مسأله» با محوریت تأمین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، نشست شورای اداری، دیدار با نخبگان و... از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر بود. همچنین وزیران دولت سیزدهم هم در سفر به 8 شهرستان استان، طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح و... را افتتاح کردند. تکمیل سیلوی 100 هزار تنی گرمسار به عنوان بزرگ‌ترین سیلوی مدرن شرق کشور از اصلی‌ترین برنامه‌های سفر رئیس جمهور بود. همچنین احیای بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و بازگشت آنها به چرخه تولید هم از دیگر یادگارهای دولت سیزدهم در استان سمنان بوده که سبب اشتغال هزاران جوان شده است.
 
افتتاح ۷ هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی و زمین در «قم»
دومین سفر استانی رئیس جمهور شهید در رأس هیأتی بلندپایه به قم (20 اردیبهشت 1403) در حالی صورت گرفت که این استان رکورد دومین استان دارای فیبر نوری مخابراتی را به نام خود ثبت کرده و یکی از استان‌های فعال در بخش ساخت مسکن نام گرفت. در این سفر، هفت‌هزار و ۲۵۶ واحد مسکن و زمین طرح نهضت ملی مسکن استان افتتاح شده و به متقاضیان واگذار شد. همچنین طرح اتصال سراسری استان قم به شبکه فیبر نوری به شکل رسمی افتتاح شده و با انجام بازدید میدانی از طرح‌های در دست اجرا، چندین طرح عمرانی، صنعتی و بهداشتی نیز به بهره‌برداری رسید. رئیس جمهور شهید، در عین حال از سایت کارگاه مسکن‌سازی منطقه پردیسان شهر قم بازدید کرده و تعدادی از طرح‌های مسکونی این شهر را بهره‌برداری کرد. در این مراسم ۷ هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی و زمین تحویل متقاضیان قمی شد. رئیس جمهور شهید در این سفر، از سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان بازدید کرده و افزون بر افتتاح ۱۷ کیلومتر از بزرگراه قم - کهک، ۳ مجتمع تولیدی، ۲ طرح صنعتی، 2 طرح گردشگری و تجهیز ۶ مدرسه را نیز به بهره‌برداری رساند.
 
احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی در «مازندران»
شهید جمهور به همراه اعضای هیأت دولت، (27 اردیبهشت 1403) و در شانزدهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی به استان مازندران سفر کرده و در مراسم جشن احیای ۳۹۵ واحد تولیدی و صنعتی که به طور میانگین بیش از ۷ سال تعطیل و نیمه‌تعطیل بودند و در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند حضور یافت؛ با بازگشت این واحدهای احیا شده بالغ بر ۱۵۹ هزار و ۵۴۲ هزار میلیارد ریال سرمایه احیا و بیش از ۹ هزار و ۵۶۴ نفر اشتغال ایجاد شد. وی ضمن بازدید از کارخانه چوب و کاغذ در جشن بهره‌برداری از طرح‌های جدید نهضت ملی مسکن، تکمیل فاز آبرسانی به شهر ساری، ۲ طرح عمرانی (مخزن آبرسانی باغ کرمانی و بوستان جنگلی شهید نوبخت ساری) و احیای واحدهای تولیدی راکد شرکت کرد. رئیس جمهور شهید، همچنین ضمن افتتاح مجتمع آموزشی برکت ‌مرحوم حاج حسن اصغرزاده در روستای خرماکلای قائمشهر، ۳۵۰ واحد گلخانه روستایی در استان را که با مشارکت مردم و تسهیلات معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری احداث شده بود را به بهره‌برداری رساند. وی در عین حال، با افتتاح ساختمان جدید بیمارستان رازی قائمشهر، ۵۷۴ تخت بیمارستانی جدید در استان مازندران را به بهره‌برداری رساند.

جستجو
آرشیو تاریخی