درآمدهای نفتی ایران به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال رسید

افزایش 5 برابری صادرات نفت

اقدامات دولت سیزدهم در حدود هزار روز خدمت سبب تحول در صنعت نفت و گاز کشور شد، در این دولت تولید نفت خام بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت و صادرات نفت از ۳۰۰ هزار بشکه به طور میانگین به ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسید و تحریم‌های نفتی را کم‌اثر کرد.
یکی از میراث مهم دولت سیزدهم با فرماندهی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شهید ایران، تغییر رویکرد در فروش نفت است؛ چنانچه تاکتیک فروش نفت به سمت بازارسازی نفت تغییر کرد و هم‌اکنون نیز طبق آمار منابع بین‌المللی صادرات نفت ایران به بیش از ۱.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.
این موضوع سبب افزایش درآمدهای کشور شده و طبق آخرین آمار گمرک، ایران توانست درآمدهای خود را به بیش از ۳۶ میلیارد دلار در سال از طریق فروش نفت برساند و بیشترین رشد اقتصادی کشور نیز مربوط به بخش صنعت نفت و گاز باشد.
طبق گزارش فایننشال تایمز، تهران در سه ماه نخست سال‌ جاری میلادی به طور متوسط ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز نفت فروخته که تقریباً تمام آن به چین و بالاترین سطح از سه‌ ماهه سوم سال ۲۰۱۸ است. رئیس خدمات ریسک ژئوپلیتیک در گروه انرژی راپیدان در ایالات‌متحده نیز گفته است که ایرانی‌ها هنر دور زدن تحریم‌ها را به دست آورده‌اند.
جواد اوجی، وزیر نفت دولت سیزدهم نیز در این باره گفت: در دولت سیزدهم تولید نفت خام ایران بیش از ۶۰ درصد رشد کرد و صادرات آن بشدت افزایش یافت.
صادرات نفت ایران امروز به بالاترین مقدار از سال ۹۷ تاکنون رسیده است و این افزایش صادرات با کمترین تخفیف‌ها انجام می‌شود؛ همچنین طبق آخرین آمار وزارت نفت، تولید نفت ایران حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.
وزیر نفت با اشاره به ثبت رکوردهای تازه در برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی اظهار کرد: امسال برداشت روزانه ۷۰۷ میلیون مترمکعب گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی محقق شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی