صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و هشت - ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

مردی از جنس اخلاص و مهربانی

سید حمید موسویان
مسئول رسانه و فضای مجازی بیت حجت‌الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

در ۷ سالی که در آذربایجان شرقی امانت دار حسن اعتماد مقام معظم رهبری بودند، تمجید و تحسین همگان را برانگیخت. صاحب‌نظران مختلفی هر یک او را از منظری وصف کرده‌اند. امنیتی‌ها گفتند حضورش در استان امنیت آفرین و باعث آرامش است، ‌نظامی‌ها با استناد به جمله‌ای از مقام معظم رهبری او را سید شریف نامیدند. اهل نماز جمعه از خطبه‌های غنی، متنوع و کاربردی‌اش تعریف کردند، فعالان اجتماعی فرهنگی و محیط زیستی معتقد بودند سرمایه اجتماعی نظام را افزایش داده و باعث افزایش نشاط در جوانان استان برای پیگیری مسائل شده است.
 خیلی‌ها او را با برداشتن نرده‌های نماز جمعه شناختند، برخی هم بر وجوه مثبت متعددش تأکید داشتند و تاکسی سوار شدن و حضور در جاهای مختلف و در میان مردم اعم از سینما، ورزشگاه، حجره طلبگی، خوابگاه و سلف دانشجویی رفتنش را مورد توجه قرار می‌دادند. اهل بازار سرکشی‌های مداوم و ارتباط مستمرش با کسبه را با افتخار گفتند، مسئولان کشوری تسلطش به وضعیت استان را تحسین کردند و از صحبت‌های کارشناسانه و با مطالعه‌اش شگفت زده بودند. رجال اداری و سیاسی استان هم راهنمایی‌های او را فراجناحی، گره گشا و اثربخش می‌دانستند.  کارکنان دفترش از مردانگی، مهربانی و رفاقتش و حوزویان از تلاش ایشان برای تثبیت و ارتقای سطح علمی و عمرانی مدارس می‌گویند.
حتی روزنامه نگاران هم او را امام از شنبه تا جمعه می‌دانستند. خبرنگاران مردمدار، برخی آل مردم و خیلی‌ها پدرمعنوی استان خطابش می‌کردند. رزمندگان او را یادآور شهدای محراب خواندند، دیپلمات‌ها مواضع بین‌المللی‌اش را حساب شده و قابل ستایش می‌دانستند، برخی او را الگوی ائمه جمعه و امامان جماعات نامیدند.
استاد و معلم قرآن آقای قرائتی هم کارهای‌شان را مصداق آیه‌ای از قرآن دانسته و شخصیت او را از مردم، در میان مردم و مردم تعبیر کرده بودند. مرحوم آیت‌الله یزدی ورزشگاه رفتنش را به دانشگاه رفتن شهید مطهری تشبیه کرده بود، آیت‌الله العظمی سبحانی درتقریظ کتاب بررسی فقهی «جنگ روانی»، موضوع انتخابی وی را مورد تحسین قرار داده و این کتاب را در نوع خود منحصربه‌فرد اعلام کرده بود. برخی از کارشناسان در مورد غفلت اهل قلم از علم و سواد وی گلایه کرده و او را الگوی فقه سیاسی نامیده و در مسیر تمدنی و جامعه‌ساز معرفی‌اش می‌کردند. شاید خیلی‌ها این گفته‌ها را اغراق بدانند اما همه این گفته‌های به حق خود را در پای صندوق‌های رأی نشان دادند و ایشان با کسب بالاترین میزان رأی در انتخابات مجلس خبرگان 2 پیام را به کشور مخابره کرد. اول این‌که همان‌گونه که او، خود را وقف استان کرده یک استان هم پشت او ماندند و دوم آن‌که برای مردم یک «مسئول مردمی» با دیگران فرق دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی