صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و شش - ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱

گروه‌های مقاومت طی چند عملیات هماهنگ، تلفات سنگینی به ارتش اشغالگر وارد کردند

روز پرفروغ مقاومت فلسطین

نظامیان اشغالگر در دویست و بیست و پنجمین روز تجاوز به نوار غزه در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند. به گزارش شبکه المیادین، مقاومت اسلامی فلسطین در دویست و بیست و پنجمین روز از حماسه طوفان‌الاقصی به مقابله با نیروهای اشغالگر بویژه در جبالیا و شرق رفح پرداختند و موفق شدند خسارات و تلفات سنگینی از جمله هلاکت 15 نظامی صهیونیست را به ارتش اشغالگر تحمیل کنند. گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد، پس از حمله گروهی از مجاهدان به خانه‌ای که تعداد زیادی از اشغالگران در آن سنگر گرفته بودند، 15 نظامی صهیونیست کشته شدند.


 
نظامیان اشغالگر در دویست و بیست و پنجمین روز تجاوز به نوار غزه در کمین نیروهای مقاومت گرفتار شدند. به گزارش شبکه المیادین، مقاومت اسلامی فلسطین در دویست و بیست و پنجمین روز از حماسه طوفان‌الاقصی به مقابله با نیروهای اشغالگر بویژه در جبالیا و شرق رفح پرداختند و موفق شدند خسارات و تلفات سنگینی از جمله هلاکت 15 نظامی صهیونیست را به ارتش اشغالگر تحمیل کنند.
گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد، پس از حمله گروهی از مجاهدان به خانه‌ای که تعداد زیادی از اشغالگران در آن سنگر گرفته بودند، 15 نظامی صهیونیست کشته شدند. نیروهای مقاومت فلسطینی با مسلسل و نارنجک از «فاصله صفر» با آنها درگیر شده و علاوه بر وارد کردن تلفات و خسارات به صهیونیست‌ها، یک دستگاه نفربر متعلق به ارتش صهیونیستی را در محله التنور در شرق رفح منفجر کردند.
در همین زمینه، گردان‌های القسام اعلام کرد که یک تانک «مرکاوا 4» اسرائیل را در محله التنور در شرق شهر رفح با گلوله ال یاسین 105 هدف قرار داده است. قسام همچنین در بیانیه دیگری افزود، نیروهای اشغالگر را در داخل گذرگاه زمینی رفح با گلوله‌های خمپاره هدف قرار داده است.
نیروهای جهاد اسلامی - سرایا القدس نیز نظامیان و خودروهای ارتش اشغالگر را در همین محله در شرق رفح با رگبار گلوله‌های توپخانه هدف قرار دادند.
شاخه دیگر مقاومت فلسطین، گردان شهدای الاقصی، وابسته به جنبش فتح هم اعلام کرد، با رگبار خمپاره سنگین، نظامیان و تجهیزات ارتش صهیونیستی را در مجاورت «مسجد التابعین» در شرق رفح هدف قرار داده است.
گردان شهدای الاقصی اعلام کرد، طی عملیات مشترکی با همکاری گردان‌های «شهید جهاد جبریل»، پایگاه نظامی «میغن» در مرکز نوار غزه را هدف رگبار راکت قرار داده‌اند.
اما دیگر منطقه‌ای که در آن درگیری سنگینی میان نظامیان صهیونیست و نیروهای مقاومت رخ داد، محله جبالیا بود. طبق گزارش المیادین، گردان‌های القسام اعلام کردند، مجاهدین این گروه یک فروند موشک «سام 7» را به سوی یک بالگرد آپاچی در اردوگاه آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه شلیک کردند.
گردان‌های قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز از انفجار یک بسته انفجاری در مسیر یک تانک «مرکاوا» در شرق این اردوگاه خبر داد.
از سوی دیگر، گردان‌های مجاهدین شاخه نظامی «جنبش مجاهدین» اعلام کرد، با همکاری سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در فلسطین، یک تانک ارتش صهیونیستی را در همان منطقه با گلوله ضدزره منهدم کرده است.
اذعان صهیونیست‌ها به توان عملیاتی مقاومت فلسطین
با گذشت بیش از 7 ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نیروهای مقاومت همچنان زمین غزه را مسلح نگه داشته و به طور یکپارچه و هماهنگ در سراسر باریکه علیه اشغالگران عملیات می‌کنند؛ امری که باعث اعتراف فرماندهان و محافل سیاسی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به توان عملیاتی مقاومت فلسطین شده است.
در همین زمینه، رام بن باراک، نماینده کنست رژیم و معاون پیشین رئیس موساد روز شنبه گفت، جنگ غزه به نفع «اسرائیل» نیست و این کشور متحمل خسارات اقتصادی زیادی شده است. به گزارش «اولترا فلسطین»، بن‌باراک در اظهارات خود با تأکید بر اینکه جنگ کنونی غزه خسارات سنگینی به اسرائیلی‌ها وارد می‌کند، از بدتر شدن روابط با امریکا و تأثیر آن بر اقتصاد رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.
این نماینده پارلمان رژیم توضیح داد، دولت به دلیل اتهامات مربوط به مخفی نگهداشتن آمار تلفات انسانی مورد انتقاد داخلی قرار دارد که این امر بر نفرت از رژیم صهیونیستی در روابط بین‌المللی تأثیر می‌گذارد.
رسانه‌های عبری نیز ضمن اذعان به عدم پیشروی ارتش اشغالگر، از تلفات انسانی و تحمیل خسارت به تجهیزات خود خبر دادند. به گزارش المیادین، رسانه‌های صهیونیستی اذعان کردند، ارتش این رژیم، حملات خشونت‌آمیز و شدیدترین درگیری‌هایش با حماس را تا امروز بیشتر در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تجربه کرده است.
طبق این گزارش، افسران صهیونیست، نبرد در جبالیا را یکی از شدیدترین نبردها در جنگ جاری توصیف کردند؛ زیرا حماس تعداد زیادی گلوله آرپی‌جی را در این منطقه به سمت تانک‌ها و خودروهای زرهی اسرائیل شلیک کرده است.
یک منبع نظامی اشغالگر به رسانه‌های صهیونیست گفت: «سربازان اسرائیلی در همان مکان‌های قبلی می‌جنگند، هیچ پیشرفت قابل‌توجهی در غزه از شمال تا جنوب صورت نگرفته است.»
در همین زمینه روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت در گزارشی از ناامیدی نظامیان اشغالگر از محدودیت‌های عملیاتی و نامشخص بودن آینده خبر داد.
همزمان با ادامه مقاومت در جبهه‌های مختلف، ارتش اشغالگر کشته شدن یک گروهبان از تیپ چتربازان، در جریان نبردها در شمال نوار غزه را تأیید کرد.
 
انتقام شکست میدان از غیرنظامیان
هواپیماها و توپخانه‌های ارتش اشغالگر در پاسخ به مجموع عملیات مقاومت در روز گذشته، به تشدید بمباران عصبی مناطق مسکونی و مراکز درمانی و غیرنظامیان در نوار غزه روی آورده و منازل، تجمعات آوارگان و خیابان‌ها را هدف قرار داده که طی این حملات، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.
خبرگزاری سماء از هدف قرار گرفتن یک مجتمع مسکونی در اردوگاه جبالیا توسط ارتش صهیونیستی و فروریختن آن بر سر ساکنانش خبر داد.
در رفح نیز جنگنده‌های ارتش اشغالگر طی چند حمله، مناطق مختلفی را در این گذرگاه بمباران کردند که منجر به شهادت و مجروح شدن چندین فلسطینی شد. احمد الصوفی، شهردار رفح از کوچ اجباری 650 هزار شهروند خبر داد. همچنین بر اثر تجاوز همه‌جانبه ارتش صهیونیستی، تنها بیمارستان و مراکز مراقبت‌های اولیه در شرق و مرکز رفح از خدمت‌رسانی خارج شده‌اند که به دلیل عدم دریافت مراقبت‌های پزشکی لازم، جان مجروحان و بیماران در معرض مخاطرات شدید قرار گرفته است.
گفتنی است برای دوازدهمین روز متوالی، نیروهای اشغالگر، گذرگاه زمینی رفح را بسته و جریان کمک‌های بشردوستانه را قطع کردند.
همچنین به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، نیروهای اشغالگر به تهاجم زمینی خود به محله‌های بزرگ در رفح، جبالیا و دیگر مناطق غزه ادامه می‌دهند.
طبق این گزارش، بر اثر بمباران خانه‌ای در شرق خان‌یونس از سوی هواپیماهای اشغالگر، حداقل 4 نفر شهید شدند.
رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، مرتکب 9 قتل‌عام خانوادگی در غزه شد که طی این جنایت هولناک 83 نفر شهید و 105 شهروند هم مجروح شدند.
همچنین در بمباران هوایی جنگنده‌های صهیونیست، یک محله مسکونی در مجاورت بیمارستان کمال عدوان در شمال غزه ویران شد که بر اثر آن 14 نفر شهید و 30 نفر دیگر زخمی شدند.
وزارت بهداشت غزه در به‌روز‌رسانی روزانه خود اعلام کرد، تلفات این تجاوز از هفتم اکتبر تاکنون به 35386 شهید و 79366 مجروح رسیده است. هنوز تعدادی قربانی زیر آوار و در جاده‌ها هستند و آمبولانس‌ها و گروه‌های امدادی امکان دسترسی به آنها را ندارند.

جستجو
آرشیو تاریخی