برگزاری جلسه ساماندهی مشکلات اتحادیه‌های اصناف تهران با مخبر

روز گذشته جلسه ساماندهی مشکلات اتحادیه‌های زیرمجموعه اتاق اصناف تهران با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر ارتقای همکاری و همیاری اصناف با دولت برای نظارت، کنترل‌ و تنظیم بازار تأکید شد.
محمد مخبر در این جلسه، بر ضرورت برگزاری جلسات منظم دستگاه‌های ذیربط با اتحادیه‌ها تأکید کرد و گفت: باید در این جلسات مسائل و مشکلات اصناف مختلف با کمک دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها دسته‌بندی و رفع شود و در صورت نیاز قانونگذاری لازم در این زمینه صورت پذیرد.
وی گسترش مناسبات دیپلماتیک و ارتباطات سیاست خارجی در دولت سیزدهم را فرصتی بسیار مناسب برای بخش خصوصی و تجار ایرانی برشمرد.
مخبر همچنین بر حل مشکلات اصناف پارچه و نخ بویژه فعالان حوزه تولید چادر مشکی و پوشش بانوان، حل مشکلات تسهیلات ارزی و ریالی با کمک بانک مرکزی و مسائل مالیاتی واحدهای صنفی تأکید کرد.
وی با اشاره به کنترل و نظارت مستمر دولت بر تنظیم بازار، بر نقش اصناف و اتحادیه‌ها در مدیریت رسته‌های تولیدی و خدماتی تأکید کرد و از آنان خواست تا در راستای تقویت این جایگاه، به عنوان یکی از بازوان همیار دولت، در کنار دستگاه‌های مسئول همکاری و مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند.
همچنین معاون اول رئیس جمهور به وزارت صمت دستور داد تا سامانه‌های متعدد حوزه تجارت ساماندهی شود.
جستجو
آرشیو تاریخی