رئیس جمهور در دیدار جمعی از نویسندگان و چهره‌های ادبی جهان اسلام:

تلاش های جبهه مقاومت، روایت هنرمندانه می طلبد

جمعی از نویسندگان برجسته و چهره‌های ادبی و فرهنگی جهان اسلام که برای شرکت‌ در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به ایران سفر کرده‌اند، در نهاد ریاست جمهوری با دکتر سیدابراهیم رئیسی دیدار و گفت و گو کردند.
رئیس جمهور طی سخنانی در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خرسندی از دیدار با شخصیت‌های فرهنگی و ادبی جهان اسلام،‌ با بیان اینکه امروز دشمن با امپراطوری رسانه‌ای و جریان‌سازی باطل، با روایات غیر واقعی و تحریف واقعیت‌ها به‌ دنبال جهت‌دهی افکار عمومی ملت‌ها در ماجرای غزه است، بر اهمیت جایگاه و مسئولیت اهالی قلم و فرهنگ برای مقابله با این توطئه تأکید کرد و افزود: ایستادگی، ‌مقاومت و خداباوری ملت فلسطین و تلاش‌های جبهه مقاومت نیازمند روایت صحیح و هنرمندانه‌ای است که همت و تلاش مضاعف شعرا، نویسندگان و چهره‌های فرهنگی جهان اسلام را در این جنگ شناختی و شبیخون فرهنگی می‌طلبد.

پیروزی فلسطین قطعی است
دکتر رئیسی در ادامه با بیان اینکه امروز مسأله فلسطین، به مسأله نخست و مشترک همه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان تبدیل شده است، این اتحاد و انسجام کم‌نظیر را زمینه‌ساز پیروزی نهایی ملت فلسطین عنوان کرد و افزود: به‌رغم تلاش دشمن برای القای ناامیدی میان امت اسلامی، ایستادگی و مقاومت ملت‌های بیدار و آزاده در برابر ظلم تاریخی به مردم مظلوم غزه، نویددهنده این پیام است که پیروزی ملت فلسطین و نابودی رژیم جنایتکار صهیونیستی قطعی است.
رئیس جمهور همچنین رویداد بزرگ فرهنگی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در جمهوری اسلامی ایران را بستر مناسبی برای تبادل افکار و اندیشه‌های نخبگان فرهنگی جهان اسلام دانست و ابراز امیدواری کرد حضور نویسندگان برجسته و چهره‌های فرهنگی جهان اسلام در این نمایشگاه در جهت ارتقای فرهنگی امت اسلامی مؤثر واقع شود.

سخنرانی رئیس جمهور در کنگره جهانی حضرت رضا(ع)
دکتر رئیسی در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در مشهد مقدس نیز با اشاره به اینکه امام رضا(ع) بیش از دیگر ائمه درباره موضوع ولایت و امامت تأکید داشته‌اند، افزود: حکمرانی توحیدی که در خود عنصر ولایت و امامت را دارد، با دیگر انواع حکمرانی تفاوت دارد و لذا باید برای شناخت تفاوت‌های حکمرانی مدنظر امام رضا(ع) و حکمرانی هارون و مأمون تلاش کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه همه پیشوایان دین به دنبال برپایی جامعه‌ای مبتنی بر آموخته‌های دینی بودند، خاطرنشان کرد: در پرتو چنین جامعه‌ای است که انسان رشد و نمو کرده و می‌تواند به جایگاه عالی دست یابد. اگر جامعه مبتنی بر عدالت توحیدی و نه عدالت مصطلح که عموم جوامع و حکومت‌ها مدعی آن هستند، نباشد، به سعادت و کمال نمی‌رسد.
دکتر رئیسی همچنین با تأکید بر اهمیت تعریف رابطه انسان با خود، خدا، دیگران و خلقت، گفت: اگر انسان این روابط را درست تعریف وتنظیم کند، به سعادت می‌رسد وگرنه باعث ظلم به خود، دیگران و هستی خواهد شد و در مقابل عدالت قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور در همین راستا بر اهمیت تعیین شاخص برای اجرای عدالت تأکید کرد و افزود: یکی از کارویژه‌های کمیته‌های تخصصی این کنگره باید بحث درباره شاخص‌های اجرای عدالت باشد چرا که اساساً اینجا کسی با نفس اجرای عدالت مخالف نیست، اما مسأله مهم شاخص اجرای عدالت است.

جستجو
آرشیو تاریخی