صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت و چهار - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۳

خبر در خبر

ایسنا

   شعبان جعفری، رئیس شورای شهر بندرانزلی گفت: به واسطه صید انواع ماهی و تهیه لوازم اولیه بسیاری از صنایع دستی و ارائه خدمات گردشگری معیشت بخش اعظمی از اهالی شهرستان در گرو زنده بودن تالاب انزلی است و نفس‌های سرزنده تالاب برای رونق این سفره‌ها بسیار اهمیت دارد.

 

ایسنا

  علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به برخی اخبار نسبت به میزان آلودگی رود ارس و مضرات آن، با بیان اینکه رود ارس را کاملاً پایش می‌کنیم، تأکید کرد: آلودگی‌هایی که مطرح هست به هیچ عنوان واقعیت ندارد.

 

ایلنا

  علیرضا نجیمی، مدیرکل دفتر مدیریت زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان اینکه در اوایل دهه ۹۰ شهرداری تهران بدون مجوز این سازمان، حدود ۵۰۰ متر از تونل مربوط به بخش شمالی طرح شهید شوشتری را حفر کرد، گفت: زمانی که اداره‌کل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران متوجه انجام این اقدام شد، اجرای طرح آزادراه شوشتری را با دستور قضایی متوقف کرد تا اینکه بعداً طرح به دو فاز تقسیم شد که فاز اول آن در حال حاضر در دست تکمیل است و سازمان محیط‌ زیست مخالفتی با اجرای آن ندارد. اما با توجه به ارزش‌های زیستی و کارکردهای اکوسیستمی بسیار مهم پارک ملی سرخه‌حصار، ما به هیچ وجه اجازه تخریب محیط‌ زیست بر اثر اجرای فاز دوم طرح را نخواهیم داد.

 

ایسنا

 هانی خادم، سرپرست اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اندیمشک گفت: کاوش‌های نجات‌بخشی اضطراری محوطه‌های تاریخی پشت سد بالارود اندیمشک از طرف پژوهشگاه وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی انجام شد. ‌

 

ایرنا

  سیدانور حسینی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط این شهرستان که در کانون‌های آفت جوانه‌خوار قرار داشت، محلول پاشی شد.

 

میراث آریا

 مرتضی صفری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به انجام برخی اقدامات در راستای مرمت مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی استان گفت: مرمت کامل این مسجد نیازمند ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

 

ایسنا

  مجتبی ذوالجودی، معاون دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: تأمین حقابه حوضه‌های آبخیز در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم بر اساس فهم مشترک، یک جدول از میزان حقابه حوضه‌های آبخیز به ستاد احیای تالاب‌های کشور ارائه دهیم.

 

ایرنا

 ان‌شاءالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۴۰ تیم واکنش سریع در ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های تابعه استان برای مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی در سال‌جاری تشکیل شده است.

 

ایرنا

  روح‌الله لایق، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: پرنده «تلیله بلوطی» که در مناطق گرمسیر زیست می‌کند برای نخستین بار در منطقه کوهستانی و سرد «گلیل و سرانی» شهرستان شیروان مشاهده شد.

 

میراث آریا

  مهران فاطمی، استاندار یزد گفت: آموزش هنر صنعت صنایع‌دستی و ماندگاری آنها از اولویت‌های اساسی استان یزد محسوب می‌شود.

 

ایرنا

  احمد حمزه‌زاده، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی گفت: تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی پیشران توسعه گردشگری استان هستند و با تمام توان از آنها حمایت می‌کنیم.

 

میراث آریا

  سرهنگ کاظم میرمقدم، فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خوزستان از راه‌اندازی گشت گروهی حفاظت در کلانشهر اهواز خبر داد. 

جستجو
آرشیو تاریخی