روی خط نمایشگاه

 معرفی آثار انتشارات ایران با سیر مطالعاتی

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کرد. علی بهادری جهرمی که در این بازدید میهمان غرفه انتشارات ایران بود، با ابراز علاقه‌مندی به آثار منتشرشده در حوزه تاریخ شفاهی این انتشارات اظهار داشت: برخی آثار این نشر را مطالعه کرده‌ام و از نزدیک در جریان تحول آن قرار دارم. امیدوارم این حرکت تداوم داشته باشد. او  درباره راهکار بهتر  برای هرچه بیشتر دیده شدن آثار این نشر بیان داشت: مناسب است با توجه به گستردگی حوزه کاری این انتشارات، این کتاب‌ها با سیر مطالعاتی معرفی شوند و در قالب بسته‌های تفکیک‌شده و دسته‌بندی‌شده ارائه شوند تا هرچه بیشتر مورد اقبال مخاطبان قرار گیرند.

 

بزرگترین زندان زمین؛ پرفروش‌ترین ترجمه‌ نمایشگاه کتاب

بنا بر اعلام آمار فروش نمایشگاه کتاب تا امروز، کتاب «بزرگترین زندان زمین» که روایت تاریخ اشغالگری اسرائیل و جنایات این رژیم علیه ساکنین غزه است، پرفروش‌ترین کتاب ترجمه‌ نمایشگاه اعلام شده است.

 

پیشرفت بسیار خوبی در زمینه نشر
دیده می‌شود

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: پیشرفت بسیار خوبی در زمینه نشر دیده می‌شود و نتایج تلاش سه سال اخیر معاونت فرهنگی در نمایشگاه کتاب به وضوح قابل مشاهده است.
وی افزود: بحث قیمت کتاب در تمام دوران‌ها در نمایشگاه کتاب مطرح بوده است، این معضل فقط مربوط به حوزه نشر نیست‌؛ ما در تمام حوزه‌ها دچار مشکل اقتصادی هستیم، البته با درایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دولت شاهد برقراری عدالت با سهمیه کاغذ به نشریه‌ها هستیم. 

 

رونمایی از کتاب «پوتین‌های خونین»

«پوتین‌های خونین» سرگذشت رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های یکی از اسرای جنگ تحمیلی ایران و عراق، دیروز در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.
فاطمه دهکردی، نویسنده این اثر درباره کتابش گفت:«پوتین‌های خونین» خاطرات امیر سرتیپ آزاده، حسین یاسینی است. او افسر ارشد ارتش بود که ۴ روز بعد از تصویب قطعنامه ۵۹۸ اسیر می‌شود و ۲ سال و ۴ ماه در اسارت به سر می‌برد.
این رمان ۴۰۰ صفحه است و مراسم رونمایی از آن دیروز در نمایشگاه کتاب برگزار شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی