صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۶

مرور

تجمیع آزمون‌های ملی
در یک سازمان
با تشکیل «سازمان ملی سنجش» مقرر شده تمامی آزمون‌های سراسری از آزمون‌های نهایی آموزش و پرورش تا ورودی دانشگاه‌ها، استخدامی و صلاحیت حرفه‌ای به این سازمان جدیدالتأسیس واگذار شود.
به گزارش ایسنا، محسن زارعی رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش ‌و پرورش گفت: برگزاری آزمون نهایی در وزارت آموزش و پرورش از طراحی تا اجرا و تصحیح اوراق امتحانی با همکاری معلمان صورت می‌گیرد. در سال گذشته ۴۸ هزار فرهنگی به عنوان مصحح مشارکت داشتند و بالغ بر ۲۳ میلیون پاسخ برگ تصحیح می‌شد؛ حال اینکه هر مجموعه دیگری قصد داشته باشد این کار را انجام دهد، باز هم نیازمند حضور و رجوع به همکاران وزارت آموزش و پرورش است. بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شد تا سازمان سنجش به عنوان سازمانی بالادستی ابتدا بحث نظارت بر فرایند برگزاری آزمون‌های ملی و سراسری را انجام دهد که بعد تصمیم بر این شد تا هماهنگ کننده در اجرا هم باشد که البته باید ابلاغ شود؛ اگر ابلاغ هم با همین شیوه باشد، هماهنگی‌ها در همان سطح انجام می‌شود اما اجرا و تصحیح اوراق آزمون و امتحانات قطعاً با همکاری همان دستگاه (آموزش و پرورش) انجام خواهد شد. زارعی در ادامه در پاسخ به اینکه اقدام سازمان ملی سنجش صرفاً مشمول آزمون‌های نهایی خردادماه می‌شود یا امتحانات شهریورماه دانش‌آموزان را نیز پوشش می‌دهد، گفت: فعلاً این زوایا و جزییات آن مشخص نیست.

نیمی از تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است
 رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور گفت: حدود ۵۰ درصد محصولات تجهیزات پزشکی مصرفی در کشور تولید داخل است و توسط تولیدکننده‌های داخلی عرضه می‌شود. به گزارش ایرنا، احمد مسلمی در این خصوص گفت: ایران در خاورمیانه از قوی‌ترین کشورها در تولید تجهیزات پزشکی از لحاظ میزان تولید و تنوع است و جایگاه اول را دارد. وی گفت: نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی (ایران هلث) رویداد بزرگی است که با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی بخصوص اینکه ۴۰ درصد آنها تولیدکننده هستند، اواخر اردیبهشت ماه برگزار می‌شود. مسلمی تأکید کرد: ۲۴۰ نفر از هیأت خارجی و ۵۵ شرکت خارجی از ۱۲ کشور دنیا از جمله آلمان، ایتالیا، سوئیس و غیره در این نمایشگاه حضور دارند.

افزایش ایستگاه‌های شارژ
تاکسی‌ برقی
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران از ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ تاکسی برقی در چند نقطه از پایتخت با افزایش تدریجی این ایستگاه‌ها خبر داد.
مهدی بابایی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: درحال حاضر ایستگاه‌های شارژ تاکسی‌های برقی در سه تا چهار نقطه شهر تهران از قبیل بیهقی، ایجاد شده که همزمان با ورود این خودروها در ناوگان حمل و نقل فعال شده و خدمات ارائه خواهند داد. بابایی با تأکید بر اینکه به مرور ایستگاه‌های شارژ باتری تاکسی‌های برقی به تعداد مورد نیاز تهران تأمین خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه با هر بار شارژ باتری، تاکسی‌های برقی قابلیت پیمایش ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتر در روز را دارند، رانندگان درخصوص شارژ باتری خودروی خود در طول روز دغدغه‌ای نخواهند داشت. این عضو شورای شهر، توسعه حمل و نقل عمومی پاک را یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری پایتخت دانست.
 
گواهینامه رانندگی بین‌المللی نیم‌بها برای دختران
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت معصومه(س) و روز ملی دختر، گواهی نامه رانندگی بین‌المللی را با ۵۰ درصد تخفیف برای دختران ایرانی صادر می‌کند.
به گزارش مهر، این طرح همچون سال گذشته به همت کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان تنها صادر کننده رسمی و قانونی اسناد و مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو و نماینده رسمی و مجاز فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) در ایران، اجرا می‌شود.اجرای طرح دختران ایران از ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه(س)، روز ملی دختر و آغاز دهه کرامت آغاز شده است و تا سالروز میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) ادامه خواهد داشت. بر این اساس دختران ۱۸ تا ۲۵ ساله که برای نخستین بار گواهینامه رانندگی بین‌المللی دریافت می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به وب سایت رسمی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و بارگذاری مدارک مورد نیاز با وارد کردن کد IRANDOKHT، از تخفیف ۵۰ درصدی بهره‌مند شوند.

جستجو
آرشیو تاریخی