صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۶

آغاز به کار چهار میدان میوه و تره‌بار جدید در تهران

میادین جای کاربیشتری دارند

مهسا قوی‌قلب
خبرنگار

میادین میوه و تره‌بار مثل همان میوه درهم ارزان‌قیمتی است که نمی‌دانی با آن چه کنی؛ مشتری‌اش هستی اما دلخواهت نیست. میادین میوه و تره‌بار تهران یکی از خدمات قابل توجه مدیریت شهری است که نقش غیرقابل‌انکاری در زمینه عدالت و امنیت غذایی شهروندان دارد، اما کیفیت پایین، نبود جای پارک، بسته بودن در تعطیلات، ناهماهنگی با ساعات کاری شهروندان و... از مشکلات این میادین است. موضوع دیگر اینکه، چطور می‌شود از دورریز این میوه درهم کم کرد و از تمامی ظرفیت میادین میوه و تره‌بار بهره برد؟
موضوع تفاوت قیمت محصولات در میادین میوه و تره‌بار سطح شهر و در کنار آن کیفیت پایین آنها نسبت به سایر فروشگاه‌های عرضه از جمله مسائلی است که شهروندان از ابتدای تأسیس این میادین با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و لازم است مدیران این حوزه بیشتر به این مسأله توجه داشته باشند. همان طور که گفته شد، در زمینه مشکلات حوزه میادین میوه و تره‌بار نیز، معضل جای پارک برای مراجعه‌کنندگان و همچنین ساکنان بویژه میادین کوچک‌مقیاس محلات، بشدت آزاردهنده است و لازم است به این موضوع هم توجه ویژه‌ای شود. از همه اینها گذشته، مدت کوتاهی است که خرید آنلاین از میادین با اپلیکیشن «شهرزاد» آغاز شده اما بسیاری از خانواده‌ها هنوز از این اتفاق بی‌اطلاع هستند.
 
افتتاح چهار میدان جدید
برای افزایش خدمات‌رسانی در حوزه عرضه میوه و تره‌بار، شهرداری تهران، روز گذشته 4 میدان میوه و تره‌بار جدید را در 4 نقطه مختلف تهران افتتاح کرد.
به گزارش «ایران»، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری همزمان از چهار میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران، گفت: در حوزه احداث بازارهای میوه و تره‌بار هر تعداد که آماده می‌شود تحویل شهروندان تهرانی می‌دهیم تا روند خدمت‌رسانی سرعت بگیرد. امروز در قالب یک‌صد و بیستمین پویش امید و افتخار، چهار میدان میوه و تره‌بار در مناطق ۱۱، ۹، ۶ و ۲۲ به بهره‌برداری رسید تا از این پس در روند خدمت‌رسانی به شهروندان تهرانی قرار گیرد و تا پایان سال‌جاری نیز ۴۰ میدان میوه و تره‌بار دیگر احداث شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.
در خصوص کیفیت و تنوع محصولاتی که در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود، حسین نظری اضافه کرد: در نقاطی که فضای محیطی اجازه می‌دهد این بازارها با معماری ایرانی اسلامی اجرا می‌شود و سعی می‌کنیم، افزایش کیفیت را در دستور کار قرار دهیم. برای احداث بازارهای میوه و تره‌بار نیازسنجی انجام می‌شود و پس از مشخص شدن زمین، مکان مورد نظر از طریق شهرداری منطقه برای احداث بازار میوه و تره‌بار در نظر گرفته می‌شود.
مهدی بختیاری‌زاده، سرپرست سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز که در آیین بهره‌برداری از چهار میدان میوه و تره‌بار شهرداری تهران حضور داشت با اشاره به اینکه در برنامه داریم تا پایان سال‌جاری اگر مشکلی در تأمین زمین به وجود نیاید ۴۰ بازار جدید احداث کنیم، توضیح داد: امسال علاوه بر احداث بازارهای جدید، نوسازی میادین میوه و تره‌بار که بنای آنها فرسودگی دارد نیز انجام می‌شود. در این راستا بیش از ۲۵ بازار امسال تخریب و نوسازی خواهد شد و تعدادی دیگر هم بهسازی و ایمن‌سازی می‌شوند.
به گفته بختیاری‌زاده، کالاهای اساسی و تنظیم بازار بویژه اقلام پروتئینی هم در سطح میادین عرضه می‌شود، با توجه به تفاهمنامه‌ای که میان شهرداری تهران و جهاد کشاورزی منعقد شده، مقرر شده است از این پس در مجموعه شهرداری تهران از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نسبت به تأمین کالاهای اساسی بویژه پروتئین ورود کنیم. هرچند این موضوع به بحث میزان واردات نیز مرتبط است. در حال حاضر در تأمین و عرضه گوشت مرغ، گوشت گرم گوساله و تخم‌مرغ هیچ مشکلی نداریم، با این همه همچنان در حوزه گوشت گرم گوسفندی مشکلاتی وجود دارد که بزودی حل می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی