صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۶

تجویز و مصرف دارو منطقی نیست

رصد دائم آسیب‌های اجتماعی
در دستور کار شهرداران
دبیر مرکز رصد، پایش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران با بیان اینکه شناسایی و رصد دائم آسیب‌های اجتماعی در دستور کار شهرداران مناطق و نواحی قرار دارد، گفت: در مورد کودکان کار حمایت، آموزش و مهارت‌افزایی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، عبدالمجید رحمانی در خصوص روند اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: این طرح در مناطق ۲۲گانه و ۱۲۴ ناحیه شهرداری تهران انجام گرفت و درصد قابل توجهی از آنهایی که در سطح شهر رؤیت می‌شدند و چهره شهر را زشت کرده بودند، شناسایی و جمع‌آوری اولیه شدند. پس از غربالگری این افراد در مراکز نگهداری، ساماندهی مدنظر برای آنها در نظر گرفته شده است. وی با اشاره به اینکه همچنان باقی‌مانده‌ای از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر رؤیت می‌شوند، اظهار کرد: در حال هماهنگی هستیم تا با ظرفیت شهرداری و دستگاه‌های همکار بتوانیم کار مؤثری انجام دهیم.
 

تجویز و مصرف دارو منطقی نیست
معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ضرورت تجویز و مصرف منطقی دارو در کشور گفت: معتقدیم علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته، هنوز مصرف و تجویز دارو در کشور منطقی نشده است.
به گزارش ایسنا، سیدحیدر محمدی در دومین همایش ملی تجویز و مصرف منطقی دارو گفت: معتقدیم علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته، هنوز مصرف و تجویز دارو در کشور منطقی نشده و این موضوع دلایل متعددی دارد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تقریباً حدود نیمی از داروها دارای تجویز و مصرف نامناسب هستند. در عین حال نیمی از بیماران نیز در مصرف صحیح داروها کوتاهی می‌کنند؛ این در حالی‌است که استفاده نامناسب از داروها می‌تواند منجر به هدر رفت منابع شود.

جستجو
آرشیو تاریخی