صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و شصت - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۴

اخبار

استعلام برخط ۹۹ درصدی  در انتخابات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از پوشش ۱۰۰ درصدی شعب اخذ رأی و انجام ۹۹ درصدی استعلامات برخط در انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.
عیسی زارع‌پور با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی ایرانی نوشت: همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، بازدیدی از بخش‌های مختلف مرکز راهبری شبکه مادر ارتباطی کشور داشتم و از نزدیک به همکارانم و نمایندگان اپراتورهای ارتباطی که در قرارگاه انتخابات گردهم آمده بودند، خداقوت گفتم. پوشش ۱۰۰ درصدی شعب و انجام ۹۹ درصدی استعلامات برخط در انتخابات اخیر، حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی متخصصین کشور است.


انعقاد ۱۵۲ تفاهمنامه در اینوتکس۲۰۲۴
رویداد اینوتکس ۲۰۲۴ با انعقاد ۱۵۲ تفاهمنامه به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال پایان یافت.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سجاد رجبی، مسئول دبیرخانه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ با اعلام این خبر گفت: در سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس ۴۵۱مشارکت‌کننده حضور داشتند که ۴۶درصد آنها شرکت‌های فناور بودند و ۱۷درصد را استارتاپ‌ها تشکیل ‌دادند. رجبی همچنین از رونمایی ۴۴ محصول برای نخستین‌بار در نمایشگاه اینوتکس خبر داد و یادآور شد: در بخش تجربه فناوری، ۲۷ محصول نمایش داده شد که این محصولات تا چند سال آینده وارد سبد مصرفی مردم می‌شود.


کاهش گازهای گلخانه‌ای
با یک کاتالیست ویژه
محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان کاتالیست جدیدی برای تبدیل دی اکسید کربن به متانول تولید کرده‌اند که به عنوان کاتالیست سبز موجب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای می‌شود. به گزارش ایسنا، بهزاد نعمت‌اللهی، سرپرست کاتالیست متانول و متاناسیون واحد تحقیقات این شرکت دانش‌بنیان گفت: مقادیر زیادی گاز دی اکسید کربن در مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاهی تولید شده که باعث گرمایش کره زمین می‌شوند. ما از طریق حذف این گاز و تبدیل آن به محصولات با ارزشی از قبیل متانول، هم مقدار انتشار این گاز گلخانه‌ای را در اتمسفر کاهش می‌دهیم و هم محصولی با ارزش افزوده بالاتر به دست می‌آوریم.


پهپاد دست‌ساز رکورد گینس را شکست
یک پهپاد سفارشی با نام پرگرین۲ با پرواز با سرعت ۴۸۰ کیلومتر در ساعت، اکنون «سریع‌ترین پهپاد جهان» لقب گرفته و رکورد جهانی گینس را شکسته است. این پهپاد سفارشی توسط یک پدر و پسر ساکن آفریقای جنوبی به نام مایک و لوک بل ساخته شده است. لوک بل که یک عکاس و تولید کننده محتواست، حدود یک سال پیش بعد از تبدیل دوربین همه کاره خود به توپ تنیس و گرفتن چند فیلم شگفت انگیز از سگش در حال گرفتن آن توپ، برنده چالش یک میلیون دلاری شد. آن توپ تنیس با فناوری چاپ سه‌بعدی ساخته شده بود و پدرش آن را طراحی کرده بود. این بار نیز این پدر و پسر با یکدیگر همکاری کردند.

جستجو
آرشیو تاریخی