کشف 520 جسد از 7 گور دسته جمعی در غزه

 امیر فرشباف
خبرنگار


تاکنون در نوار غزه هفت گور دسته‌جمعی کشف شده که مدفن صدها شهید فلسطینی است و تمام آنها نیز در اطراف بیمارستان‌هایی کشف شدند که دولت صهیونیستی مدعی شده بود حماس زیر آنها پایگاه نظامی دارد؛ سه گور در بیمارستان الناصر، یک گور پیرامون بیمارستان کمال عدوان و سه گور هم در بیمارستان الشفا. در تازه‌ترین رویداد، رئیس بخش اورژانس بیمارستان الشفا خبر از کشف سومین گور دسته‌جمعی در بیمارستان الشفا داد. دفتر رسانه‌های دولتی غزه اعلام کرد که تاکنون 520 جسد از 7 گور دسته‌جمعی در 3 بیمارستان مختلف غزه کشف شده است.
 
شورای امنیت خواستار تحقیق درباره گورهای دسته‌جمعی غزه شد
واکنش‌ها به جنایات هولناک صهیونیست‌ها و کشف پی در پی گورهای دسته‌جمعی در غزه در نهایت منجر به واکنش رسمی سازمان ملل شد. اخیراً هم آفریقای جنوبی و هم الجزایر خواستار تحقیقات فوری و فراگیر درخصوص نسل‌کشی گسترده غیرنظامیان و گور‌های دسته‌جمعی کشف‌شده در نوار غزه شدند.
آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در بیانیه روز پنجشنبه، ضمن تشبیه بیمارستان‌های غزه به «گورستان»، وجود گزارش‌هایی مبنی بر کشف گورهای دسته‌جمعی در بیمارستان‌های الشفا و الناصر را تأیید کرده بود. جمعه‌شب اما شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای خواستار انجام تحقیقات جامع، شفاف و بی‌طرفانه درخصوص گورهای دسته‌جمعی در نوار غزه شد. به گزارش سایت رسمی سازمان ملل، در این بیانیه آمده است: «اعضای شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به گزارش‌های مربوط به کشف گورهای دسته‌جمعی در داخل و اطراف مراکز پزشکی الناصر و الشفا در غزه، جایی که صدها جسد از جمله زنان، کودکان و افراد مسن در آن دفن شده‌اند، ابراز کردند. اعضای شورای امنیت بر ضرورت پاسخگویی در قبال نقض قوانین بین‌المللی تأکید دارند و خواستار آن هستند که به بازرسان اجازه داده شود به تمامی مکان‌های گورهای دسته‌جمعی در غزه دسترسی داشته باشند تا بتوانند تحقیقات فوری، مستقل، جامع، شفاف و بی‌طرفانه انجام دهند.»
 
شکنجه‌های سادیستی در زندان‌های صهیونیستی
به‌تازگی شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی از وضعیت هولناک بازداشتگاه سرّی «النقب» رژیم صهیونیستی خبر داد. منبع اصلی سی‌ان‌ان در این گزارش، سه اسرائیلی هستند که به این شبکه گفتند: «پزشکان این زندان گاهی اوقات اعضای زندانیان را به دلیل جراحات ناشی از دستبند زدن مداوم قطع می‌کردند. اقدامات پزشکان فاقد صلاحیت در آنجا باعث شهرت آن بازداشتگاه به «بهشت کارآموزان» شده است.» این افشاگران، فضای این بازداشتگاه را «مملو از بوی عفونت زخم‌های درمان نشده» توصیف کردند که از یک محفظه شبیه قفس و یک بیمارستان صحرایی تشکیل شده است. در آنجا زندانیان مجروحی دیده شدند که با پوشک به تخت‌های خود بسته شده‌اند و از طریق نی به آنها غذا داده می‌شود.
شیوه‌های شکنجه‌ای که شاهدان از آنها خبر دادند، بشدت تکان‌دهنده هستند و شامل روش‌های غیرانسانی مانند شکستن دندان‌ها و استخوان‌های زندانیان، رها کردن سگ‌های عظیم‌الجثه روی بدن محبوسان در حال خواب و پرتاب کردن نارنجک صوتی در محبس به عنوان «شکنجه شبانه» می‌شود.
جنبش حماس در بیانیه‌ای در واکنش به انتشار این گزارش تحقیقی درباره این بازداشتگاه مخفی، این جنایات را فراتر از جنایات نازی‌ها و بخش کوچکی از جنایات اشغالگران علیه این زندانیان خواند که بشریت قادر به درک شیوه‌های هولناک شکنجه‌های سادیستی صهیونیست‌ها نیست.
پیش‌تر نیز مدیر دفتر رسانه‌های دولتی و پزشکان حاضر در غزه، از شکنجه‌هایی مانند برهنه‌سازی بیماران و کادر درمان قبل از اعدام و سرقت اعضای بدن شهدا خبر داده بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی