از گوشه و کنار ایران

کودک‌ربایی خواستگار کینه‌جو
مرد جوان که خواستگار قدیمی یک زن بود برای انتقام از وی کودک 18 ماهه او را ربود، اما در عملیات ویژه پلیس دستگیر شد.
سردار عزیزالله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد آدم‌ربایی در شهرستان تالش، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعلامی اعزام شدند و در بررسی‌های صورت گرفته با به کارگیری روش‌های نوین و علمی پلیسی هویت آدم‌ربا مشخص و پلیس در ادامه تحقیقات خود موفق به شناسایی مخفیگاه وی در شهرستان خلخال شد. پس از هماهنگی قضایی، اکیپی از مأموران انتظامی شهرستان تالش به مخفیگاه متهم اعزام شدند. مرد ۳۶ ساله به محض مشاهده مأموران قصد فرار داشت که با اقدام بموقع و ضربتی در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شد. مأموران کودک را سالم به خانواده‌اش تحویل دادند و متهم درباره انگیزه خود گفت قبلاً خواستگار مادر این کودک بوده و چون به وی جواب منفی داده برای انتقام تصمیم به این کار گرفته است.
 
توقیف لندکروز 20 میلیارد تومانی
یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در استان هرمزگان توقیف شد.
سردار علی‌اکبر جاویدان، فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: مأموران یگان امداد شهرستان بندرعباس حین گشت در خیابان ترمینال به یک دستگاه خودروی سواری لندکروز مشکی رنگ که در حال تردد بود مشکوک شده و به راننده دستور توقف دادند. مأموران پلیس ضمن هماهنگی قضایی خودروی مذکور را متوقف کردند و با بررسی اسناد و مدارک متوجه شدند که خودرو فاقد مدارک گمرکی است و به صورت قاچاق در حال تردد است. کارشناسان ارزش این خودرو را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند. یک نفر نیز دستگیر شد که برای ادامه مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
 
کشف 2 هزار لیتر سوخت قاچاق از تاکسی
یک دستگاه خودروی تاکسی سمند با 2 هزار لیتر سوخت قاچاق در شاهرود توقیف شد.
سرهنگ علیرضا شائینی، فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: مأموران انتظامی پاسگاه قلعه‌نو خرقان این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سمند تاکسی شوتی مشکوک شده و دستور توقف دادند. خودروی تاکسی از استان گلستان عازم یکی از استان‌های جنوبی کشور بود که مأموران در بازرسی از آن 2 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ارزش این محموله قاچاق کشف‌شده را ۶۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: در این رابطه دو متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند.

مرگ میهمان عروسی بر اثر برق گرفتگی
تیراندازی در مراسم عروسی منجر به اصابت گلوله به سیم‌های برق و سقوط کابل و مرگ یکی از میهمانان شد.
در این مراسم عروسی که در منطقه «ونایی» بروجرد برگزار شده بود یکی از میهمانان اقدام به تیراندازی هوایی کرد که گلوله به سیم‌های برق اصابت کرد و بر اثر سقوط سیم‌های برق  روی میهمانان، یک  زن بر اثر برق‌گرفتگی کشته و یک نفر دیگر مصدوم شد.
بنابراین گزارش، فردی که اقدام به تیراندازی کرده خود را به نیروی انتظامی معرفی کرده و اظهار داشته که متوجه سیم‌های برق نشده و بی هدف تیراندازی کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی