صفحات
شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و چهارصد و پنجاه و شش - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - صفحه ۱۵

خبر در خبر

ایرنا

حسن اکبری، معاون محیط‌‌‌زیست طبیعی و تنوع‌ زیستی سازمان حفاظت محیط‌‌زیست گفت: در آخرین جلسه شورای‌عالی محیط‌زیست که ۱۴ اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، رقم ضرر و زیان گونه‌های حیات‌وحش یا همان شکار غیرمجاز جانوران ۳.۹ یعنی حدود ۴ برابر شده است.

 

میراث آریا

هانی خادمی‌مهر، رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اندیمشک از اختصاص ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی و مرمت «قلعه کوران» این شهرستان خبر داد

 

ایسنا

 سرهنگ مهدی داور، فرمانده یگان حفاظت اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی البرز از شناسایی و دستگیری ۲ حفار غیرمجاز به همراه ادوات حفاری و سلاح گرم در محوطه شناسایی شده میراث ‌فرهنگی در گرمدره خبر داد.

 

میراث آریا

   حمید نظری، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سلطانیه گفت: با تلاش ۱۰ نفر از کارکنان اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان سلطانیه و با استفاده از دو دستگاه خودرو، تفرجگاه شاه‌بلاغی پاک‌سازی شد.

 

تسنیم

  حسین امیرکلالی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی و با پیگیری انجام شده، بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد تأیید شده است و آنها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند.

 

میراث آریا

   امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان اصفهان در بازدید از مجموعه تاریخی ریسباف از احیای این مجموعه عظیم با همیاری نهادهای مختلف دولتی خبر داد.

 

تسنیم

   محسن معصوم علیزاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان گفت: دیواره تاریخی کشف شده در خیابان باباطاهر در صورت تأیید کارشناسان باستان‌شناسی همدان به جاذبه گردشگری جدید همدان تبدیل می‌شود.

 

ایلنا

  عباس مقدم، سرپرست هیأت باستان‌شناسی چگاسفلی، در رابطه با اهمیت تأسیس موزه چگاسفلی گفت: این محوطه باستانی نیازهای متعددی دارد، اما در حال ‌حاضر مهم‌ترین نیاز آن تأسیس سایت موزه است که برای تأسیس سایت موزه کافی است ایمان پیدا کنیم که سایت‌های تاریخی ثروت ما هستند، نه دردسر. اگر صرفاً در بخش گورستانی چگاسفلی سایت موزه احداث کنیم، شک نکنید به ‌خاطر اهمیت این گورها با سیل گردشگر از نقاط مختلف ایران و دنیا مواجه می‌شویم.

 

میراث آریا

  قاسم قادری، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان ساری از قابلیت توسعه گردشگری در روستای برد چهاردانگه شهرستان ساری خبر داد.

 

صدا و سیما

  علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان قم گفت: با اعتباری بیش از 5 میلیارد تومان، تکمیل مرمت سرای ملاحسین و میدان کهنه با همکاری شهرداری قم در دستور کار قرار گرفت.

 

میراث آریا

   مریم جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: امسال برای نخستین‌بار کارگاه‌گردی را در سبد اقدامات مربوط به نوروز آوردیم و نزدیک به ۲ میلیون نفر از کارگاه‌های صنایع دستی بازدید کردند.

 

صدا و سیما

  ابوالفضل اسماعیلی، معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری طرح‌های خراسان شمالی، از برگزاری جشنواره غذای محلی قلیف چال در شهرستان جاجرم خبر داد و گفت:  دومین جشنواره قلیف چال جاجرم باهدف آشنایی مردم با غذاهای بومی و محلی با محوریت قلیف چال، غذای سنتی و کهن چوپان‌ها و گله‌داران این منطقه برگزار شد.

جستجو
آرشیو تاریخی