خبر

پایانی بر حواشی کنسرت‌های بوشهر

به گفته مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کنسرت‌های بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه براساس قانون اجرا می‌شوند.
امیرحسین سمیعی در دیدار با فعالان موسیقی، اعضای انجمن موسیقی و پیشکسوتان بوشهر که در محل نشست‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه نشان داد که چقدر موسیقی در بوشهر زنده، اثرگذار و پویاست.
اگر هم مشکلی وجود دارد، ما آمدیم برای حل آنها و برای این منظور تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. او در ادامه افزود: صددرصد باید مشکلات ساختاری و فرایندی زودتر حل بشود و راه‌حل این مشکلات همین گفت‌و‌گو‌ها و تعامل‌های میان ما و شماست مانند این جلسه که ایرادات را نشان بدهد تا آنها را برطرف کنیم. پس تعامل و گفت‌و‌گو میان ما ادامه دارد و سدی از سمت مدیران وجود ندارد.
 این آهنگساز و خواننده درباره اهمیت کنسرت‌ها و موسیقی در جامعه گفت: باور داریم که موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می‌کند اما همان‌طور که بارها گفته‌ایم تنها مرجع صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای، وزارت فرهنگ است و همان‌طور که در سال گذشته نشان دادیم پای این مجوزها می‌مانیم.
 او ادامه داد: تمامی کنسرت‌های بوشهر طبق قانون بررسی و اجرا می‌شوند. کنسرتی که لغو شده بود بزودی اجرا می‌شود و دیگر کنسرت‌ها نیز مانند گذشته ضمن بررسی قانونی مجوز اجرای خود را می‌گیرند. بنابراین جای نگرانی نیست و کنسرت‌ها برگزار خواهد شد.  سمیعی در پایان درباره حل مشکل بیکاری فعالان موسیقی بوشهر در ایام مخصوصی مانند ایام عزاداری‌ها گفت: قطعاً برای حل این مسأله به ارائه راه‌حل می‌پردازیم.
به نظر می‌رسد که با برنامه‌هایی مانند رویدادهای پژوهشی و اجراهای مناسبتی بتوان کاری کرد تا در آن ایام هم این مشکل حل شود.
البته برای این منظور باید با صندوق اعتباری هنر هماهنگی، مشورت و همکاری صورت بگیرد تا مشکلات مربوط به این ایام کمتر و در نهایت جبران شود.

جستجو
آرشیو تاریخی