سهمیه‌های المپیک ما در پاریس به 36 تا 38 می‌رسد

هاشمی:حذف بودجه شوک بزرگی به کمیته بود

سیدمناف هاشمی بعد از نخستین جلسه هیأت اجرایی در سال جدید، دیروز مثل روال همیشگی با حضور در جمع خبرنگاران هم درباره مصوبات این جلسه گفت و هم جواب سؤالات را داد. دبیرکل کمیته ملی المپیک کاهش بودجه کمیته ملی المپیک را شوک بزرگی می‌داند: «توقع نداشتیم در سال المپیک، بودجه کمیته ملی المپیک کم شود. با حذف بودجه رویداد بین‌المللی، شوک بزرگی در سه هفته اول سال ۱۴۰۳ به کمیته ملی المپیک وارد شد. دلیل اینکه جلسه قبلی هیأت اجرایی هم کنسل شد این بود که اعضای هیأت اجرایی، رئیس و من با کمک سازمان برنامه‌ریزی و بودجه در تلاش بودیم تا بخش زیادی از اشکالات در لایحه بودجه کمیته ملی المپیک را اصلاح کنیم. سازمان برنامه‌ریزی و بودجه ۳۸۰ میلیارد تومان را برای ما اصلاح کرد. قرار شد کمیسیون تلفیق و کمیسیون فرهنگی مجلس هم کمکی به ما داشته باشند که با این دو اتفاق، عدد ۵۰۰ میلیارد تومانی که از ما کم کرده بودند حدوداً برمی‌گردد. امیدوارم با این اصلاح و کمک مازادی که در مجلس می‌شود، گره‌ها باز شود. امیدواریم این مشکل حل شود. سال قبل ما تنها یک رویداد رسمی داشتیم اما امسال سه رویداد داریم.»
به نظر او تعداد سهمیه‌های المپیک کاروان ایران، بدون بسکتبال، والیبال و کاراته آسیبی ندیده است: «ما دو رشته تیمی را در المپیک نداریم و کاراته هم تنها در المپیک توکیو بود، اما این دوره نیست، با این حساب ما عملاً 28 نفر کمتر از دوره قبلی داریم. اگر این ۲۸ نفر را کنار بگذارید سهمیه المپیک ما از لحاظ کیفی خیلی آسیب ندیده، چرا که بجز کاراته که حذف شده در دو رشته تیمی دیگر هم که سهمیه نگرفتیم، امید مدال نداشتیم. احتمالاً تعداد سهمیه‌ها به ۳۵ تا ۳۸ سهمیه می‌رسد. البته به این معنی نیست که این تعداد خوب است، باید تلاش کنیم کیفیت نتیجه بهتر شود، هرچند خیلی سخت است تا نتایج المپیک لندن را با آن تعداد مدال تکرار کنیم. امیدواریم همین تعداد ورزشکارمدال بگیرند تا تعداد سهمیه‌ها را جبران کنند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک، تعداد کاروان ایران در پاریس را 90 نفره می‌داند: «ما ۳۷ تا ۳۸ سهمیه خواهیم داشت و همین تعداد هم کادر فنی داریم. تعداد محدودی هم کادر سرپرستی و پزشکی داریم که بعید می‌دانم جمع کاروان ما از ۸۵ تا ۹۰ نفر بیشتر باشد، اما امیدوارم نتایج خوبی بگیریم.»
جستجو
آرشیو تاریخی