کاوه: غیبت تیلور، به تیم ما آرامش می‌دهد

بهترین تصمیم را برای یزدانی می‌گیریم

محسن وظیفه
خبرنگار

تیم‌ملی کشتی آزاد، امید اصلی کاروان ایران در المپیک است. کمتر از 80 روز تا افتتاح المپیک مانده و همه نگاه‌ها به کشتی است. 5سهمیه از 6 سهمیه ممکن، کار کشتی آزاد را برای پاریس راحت کرده اما برای تک‌‌سهمیه مانده در وزن 57 کیلوکار خیلی سخت‌تر از حد تصور است.
آقای کاوه یک سهمیه ‌مانده تا تیم کامل به المپیک برود این سهمیه در ترکیه به‌دست می‌آید؟
مسابقات انتخابی جهانی در ترکیه، آخرین شانس ماست اما نباید کار سهمیه به اینجا کشیده می‌شد. باید در همان جهانی مجارستان علیرضا سرلک سهمیه را می‌گرفت. کار کمی سخت شد با اینکه حالا شرایط بهتری از قبل پیدا کرده اما رقابت در این وزن سخت و پیچیده شده است.
از شرایط تیم راضی هستید؟
در انتخابی عملکرد تیم خوب بود. یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا کشتی‌های خوبی گرفتند و من فکر می‌کنم یونس نسبت به قبل خیلی پیشرفت کرده و امیدوارم این وضعیت را ادامه بدهد.
این روزها توقع از کشتی بالا رفته و تقریباً همه نگاه‌ها به کشتی است.
مثل همیشه تلاش خودمان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم اما نباید بار روانی برای تیم ایجاد کنیم. کشتی‌گیران خوبی داریم که می‌توانند بهترین نتیجه را بگیرند اما باید آرامش برقرار باشد. در کشتی هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست اما تلاش این است تا المپیک، تیم به بهترین فرم برسد.
تکلیف حسن یزدانی چه می‌شود؟
تکلیف که مشخص شد، یزدانی 9 ماه پیش جراحی کرده و تا به امروز هم تمام برنامه‌هایش را با کادرفنی هماهنگ کرده و از اینجا به بعد هم با هماهنگی جلو می‌رویم و باید اجازه داد آرامش برقرار باشد. سلامتی او برای کادرفنی اهمیت زیادی دارد و می‌خواهیم مطمئن شویم که توان تحمل فشار رقابتی مثل المپیک را دارد. به همین دلیل به مجارستان می‌رود و بعد ازمسابقات درآرامش شرایط ارزیابی می‌شود تا بهترین تصمیم را درباره یزدانی و تیم ملی بگیریم.
درباره رقیب جدید حسن یزدانی، آرون بروکس هم صحبت کنید؟
این چند روز موجی راه افتاده که همه از باخت تیلور خوشحال هستند اما واقعیت این است که خوشحالی ما بابت از بین‌رفتن حساسیت، روی مبارزه با تیلور است. حالا هم تیم وهم حسن یزدانی آرامش دارند. همه تیلور را آنالیز می‌کردند و کارشناس و تئوریسین شده بودند اما حالا دیگر کاری به ماجرا ندارند و آرامش به تیم تزریق می‌کنند.غیبت تیلوردر پاریس به آرامش تیم ما کمک می‌کند.

جستجو
آرشیو تاریخی