فوتبال ایران

دعوت AFC از قلعه‌نویی و جلالی
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال دعوتنامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران از امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی بزرگسالان و مجید جلالی رئیس کمیته توسعه و پیشرفت دعوت کرد تا در سومین اجلاس مربیان ملی قاره کهن شرکت کنند. کنفرانس مربیان تیم‌های ملی قاره آسیا که در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر نیز حضور داشتند از هفتم تا نهم ماه مه میلادی (۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود.

گچ دست بیرانوند باز شد
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس که مدتی به دلیل مصدومیت از ناحیه مچ دست، دست خود را گچ گرفته بود، حالا با بهبود شرایطش، گچ دست خود را باز کرد تا به تمرینات پرسپولیس بازگردد. حالا با تشخیص پزشکان، بیرانوند باید چند روزی اختصاصی تمرین کند تا شرایط بازی پیدا کند اما هنوز معلوم نیست او می‌تواند تیمش را در دیدار برابر آلومینیوم در جام حذفی همراهی کند یا خیر.

 
پهلوان پرسپولیس را محکوم کرد
کمیته وضعیت بازیکنان آرای جدید خود را درباره پرونده‌های مطروحه صادر کرد و در پی شکایت احسان پهلوان از باشگاه پرسپولیس، این باشگاه به پرداخت مبلغ هشت میلیارد و ۶۸۱ میلیون و ۹۷ هزار و ۵۰۰ ریال بابت اصل خواسته و مبلغ ۳۳۱ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۸۷۰ ریال بابت هزینه دادرسی در حق خواهان محکوم گردید. همچنین کمیته وضعیت نسبت به دعوی خواهان به میزان یک میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۵۰۰ ریال قرار رد صادر کرد.
 

استقلال و 601 گل خورده در لیگ
هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم، محلی بود برای ثبت گل خورده شماره 600 استقلال در تاریخ لیگ برتر. به گزارش فوتبالی، آنها بالاتر از پرسپولیس (612)، سپاهان (640) و ذوب‌آهن (704) صاحب بهترین خط دفاع بین تیم‌های همیشه حاضر در تاریخ لیگ برتر هستند. حالا آمار استقلال در این بازی‌ها چنین است: 696 بازی، 353 برد، 220 مساوی، 123 باخت، 1028 گل زده، 601 گل خورده و 1279 امتیاز (بدون احتساب کسر یک امتیاز انضباطی). گل فراز امامعلی به استقلال برابر شمس‌آذر، ششصدمین گلی بود که آبی‌ها در لیگ برتر دریافت کردند.
 
اوسمار، بهترین سرمربی پرسپولیس

پرسپولیس با مربیگری اوسمار ویرا، 9 بازی در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی داشته است. در این 9 بازی، پرسپولیس هفت برد و یک مساوی و یک باخت در لیگ برتر و یک برد در جام حذفی کسب کرده است. گزارش طرفداری، سرمربی برزیلی با کسب 25 امتیاز در 10 بازی بهترین شروع را در بین تمام مربیان تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر داشته است. هیچ کدام از مربیان پرسپولیس در ادوار مختلف لیگ برتر ایران اعم از علی پروین، یحیی گل‌محمدی، برانکو ایوانکوویچ، افشین قطبی و... در اولین حضور خود در 10 بازی تا این حد امتیاز نگرفتند.  بر این اساس ویرا بهترین سرمربی تاریخ پرسپولیس در بازه زمانی 10 بازی اول بوده که البته در بین این مربیان تنها در دوران قبل از لیگ برتر و در سال 1350، آلن راجرز قادر بود بهتر از اوسمار عمل کند و در 10 بازی اول خود 9 برد و یک باخت کسب کرده بود.

جستجو
آرشیو تاریخی